Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 03/01/16 18:59

Ik heb, vanaf dat ik Nova had, ook het poepen en plassen een naam gegeven.
Ik zeg het soms nog steeds wel als mevrouw te lang aan het snuffelen is bij het korte rondje ("Ga maar een poepie doen") :D
Dan kijk ik wel even of er niemand vlakbij staat :lol: Maargoed, het werkt wel!
En heb je trouwens het eetbakje en drinkbakje in de bench staan? Dan wordt het nog meer zijn eigen plekje die hij minder snel wil vervuilen.
Het blijft moeilijk hoor Chantal, hoop dat het snel voorbij is.
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 03/01/16 19:59

Josje123 schreef:Ik heb, vanaf dat ik Nova had, ook het poepen en plassen een naam gegeven.
Ik zeg het soms nog steeds wel als mevrouw te lang aan het snuffelen is bij het korte rondje ("Ga maar een poepie doen") :D
Dan kijk ik wel even of er niemand vlakbij staat :lol: Maargoed, het werkt wel!
En heb je trouwens het eetbakje en drinkbakje in de bench staan? Dan wordt het nog meer zijn eigen plekje die hij minder snel wil vervuilen.
Het blijft moeilijk hoor Chantal, hoop dat het snel voorbij is.


Wij benoemen het ook plas luisterd hij redelijk naar maar poepje doen dus niet :wink: hij is ook pas 9 weken dus dat moet nog komen.

De bench is zo klein dat dat er niet meer in past. Eten krijgt hij in een Kong snackbal en drinken buiten de bench anders gaat hij er in liggen. Diego past maar net in de bench.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 04/01/16 07:51

Vannacht weer een droge nacht gehad gelukkig. Heb op advies van de fokker de bench op een andere plek in de kamer gezet ivm geur. En warempel 10 minuten voor mijn wekker ging om 03:00 uur melde Diego zich. Ging gelijk plassen en poepen buiten. Wekker weer om half 6 gezet maar toen alleen een plas. Om half 7 moesten we opstaan en toen ben ik gaan wandelen en hij heeft weer alles gedaan. Ik hoop echt dat we dit nu kunnen voorzetten. We geven hem nu al zijn eten tot 16:00 uur dat hielp denk ik ook.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor blub » 04/01/16 07:59

:feest2: :feest2:
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 04/01/16 08:48

Fijn!!!! Ik hoop dat het zo blijft gaan!!!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 09/01/16 18:48

Inmiddels zijn we bijna een week verder. Hoe gaat het nu?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 10/01/16 13:21

Het gaat super. Hij heeft niets meer in de bench gedaan. We zitten nu op 5 uur de wekker zetten en dan slaapt hij nog maar gaat wel netjes buiten direct ontlasten. Dus morgen de wekker een half uur later en dan zijn we bijna op half 7 dat is de tijd dat ik normaal opsta ivm school voor de kinderen. Zindelijk worden gaat echt top. Heel soms een dag dat er 1 plasje in huis gedaan word maar ook dagen dat er niets gedaan word en dat Diego netjes bij de achterdeur gaat zitten.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor laika » 10/01/16 15:49

:klasse: :klasse:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Romke » 10/01/16 16:28

Super!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 10/01/16 16:34

:verliefd1:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 10/01/16 17:16

Echt fijn!!!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor corretje » 10/01/16 19:56

Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat. En nu zo verder gaan Diego!!!! Daar maak je je vrouwtje heel blij mee
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 11/01/16 10:54

corretje schreef:Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat. En nu zo verder gaan Diego!!!! Daar maak je je vrouwtje heel blij mee


Ja inderdaad hahaha. Het gaat echt top nu. Al meer dan een week een schone bench. :klasse:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
FrankPeter
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 1
Lid geworden op: 14/01/16 14:40

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor FrankPeter » 15/01/16 15:06

Dit is de reden waarom wij dus geen bench hebben voor Mila. Onze vorige Labrador vond ik ook een keer onder de stront omdat ze in haar bench gepoept had, we hebben toen direct voorgoed afscheid genomen van de bench.

Wij hebben de eerste 6 weken gewoon in de huiskamer geslapen en Mila de eerste week om de twee uur buiten gezet, de tweede week om de drie uur, enz. Mila is nu 16 weken en kan van 24:00 uur tot 6:00 uur heerlijk alleen in de huiskamer slapen. Dan laat ik haar plassen en poepen, krijgt ze eten en ga ik intussen douchen. Daarna loopt ze het tweede rondje uitlaten (we hebben 5 honden) gewoon mee en plast en poept ze gewoon nog een keer.

Ze wordt in totaal 4x per dag uitgelaten en als ze tussendoor moet dan gaat ze voor de achterdeur zitten.
Zoals al door meerdere gezegd is, je hebt een baby in huis en zal je dus s'nachts ook eruit moeten in het begin.

En wat betreft je dierenarts, ik vind dat een heel vreemd advies om je hond vies te laten, honden leren het beste door positief gedrag te belonen, maar dat zal je op de puppy cursus ook wel ervaren, hoop ik.

Succes met het opvoeden van Diego.
AfbeeldingLago 05-05-2005-24-09-2015
AfbeeldingMila 16-09-2015





A good dog never dies. She always stays. She walks besides you on crisp autumn days when frost is on the fields and winter's drawing near. Her head is within our hands in her old way.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/01/16 16:25

FrankPeter schreef:Dit is de reden waarom wij dus geen bench hebben voor Mila. Onze vorige Labrador vond ik ook een keer onder de stront omdat ze in haar bench gepoept had, we hebben toen direct voorgoed afscheid genomen van de bench.de bench is een heerlijk plekje voor Diego hij vind daar zijn rust en gaat er zelf in liggen.

Wij hebben de eerste 6 weken gewoon in de huiskamer geslapen en Mila de eerste week om de twee uur buiten gezet, de tweede week om de drie uur, enz. Mila is nu 16 weken en kan van 24:00 uur tot 6:00 uur heerlijk alleen in de huiskamer slapen. Dan laat ik haar plassen en poepen, krijgt ze eten en ga ik intussen douchen. Daarna loopt ze het tweede rondje uitlaten (we hebben 5 honden) gewoon mee en plast en poept ze gewoon nog een keer.knap hoor 6 weken beneden liggen. Ik ben blij dat we gewoon in onze eigen bed slapen. Diego is nu 11 weken en slaapt al een aantal dagen heerlijk door van 23:00 tot 06:30 uur door de week en zelfs tot 07:30 uur in het weekend. En een heerlijke schone bench :)

Ze wordt in totaal 4x per dag uitgelaten en als ze tussendoor moet dan gaat ze voor de achterdeur zitten.
Zoals al door meerdere gezegd is, je hebt een baby in huis en zal je dus s'nachts ook eruit moeten in het begin.diego is nu zo goed als zindelijk. Gaat zelf bij de deur zitten en loopt naar zijn eigen plekje. Ook wij wandelen minimaal 4 keer en dan doet hij ook zijn behoeftes. Het is een heerlijke baby hond die snel leert.

En wat betreft je dierenarts, ik vind dat een heel vreemd advies om je hond vies te laten, honden leren het beste door positief gedrag te belonen, maar dat zal je op de puppy cursus ook wel ervaren, hoop ik.positief belonen doen we al vanaf dag 1 dus daar lag het niet aan. Gelukkig hoef ik het niet eens te zijn met mijn dierenarts dus heb ik gewoon de wekker gezet de eerste 3 weken dat hij bij ons was. Op 2 keer na dat we dachten dat hij door sliep dan. :wink:

Succes met het opvoeden van Diego.
dank je wel het is een zeer leuke taak we krijgen veel liefde van hem.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”