Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Romke » 25/01/16 20:43

FrankPeter schreef:Dit is de reden waarom wij dus geen bench hebben voor Mila. Onze vorige Labrador vond ik ook een keer onder de stront omdat ze in haar bench gepoept had, we hebben toen direct voorgoed afscheid genomen van de bench.

Wij hebben de eerste 6 weken gewoon in de huiskamer geslapen en Mila de eerste week om de twee uur buiten gezet, de tweede week om de drie uur, enz.


Als je een bench gebruikt is het ook de bedoeling om je pup buiten te zetten.
Ieder doet het op de manier die hem/haar bevalt.
Maar vervuiling van de bench, is eigenlijk altijd omdat de eigenaar te laat is en/of onervaren en nog niet goed weet wat de beste aanpak is of de hond zo totaal verschillend is van eerdere honden dat de verwachtingen te hoog zijn

Dat zie je bij Chantal, die heeft het nu helemaal in de vingers.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 26/01/16 07:25

Romke schreef:
FrankPeter schreef:Dit is de reden waarom wij dus geen bench hebben voor Mila. Onze vorige Labrador vond ik ook een keer onder de stront omdat ze in haar bench gepoept had, we hebben toen direct voorgoed afscheid genomen van de bench.

Wij hebben de eerste 6 weken gewoon in de huiskamer geslapen en Mila de eerste week om de twee uur buiten gezet, de tweede week om de drie uur, enz.


Als je een bench gebruikt is het ook de bedoeling om je pup buiten te zetten.
Ieder doet het op de manier die hem/haar bevalt.
Maar vervuiling van de bench, is eigenlijk altijd omdat de eigenaar te laat is en/of onervaren en nog niet goed weet wat de beste aanpak is of de hond zo totaal verschillend is van eerdere honden dat de verwachtingen te hoog zijn

Dat zie je bij Chantal, die heeft het nu helemaal in de vingers.


Bij mij was de rede dat Diego niet aangaf dat hij moest. Hij sliep 2 nachten door zonder wat te doen dus toen gingen wij naar boven slapen en daar ging het mis. Toen piepte hij niet als hij moest en waren we te laat. Ervaring hadden we wel en belonen deden we als de gekste;-) en uiteraard ook om het half uur naar buiten. Nu zijn we een Aantal weken verder en is Diego helemaal zindelijk overdag en in de nacht. De bench is nu op de juiste plaats gekomen hij slaapt lekker door als wij opstaan wil meneer zelfs nog blijven liggen;-). Maar ik zet nog wel alle deuren open in het huis in de nacht zodat ik hem toch kan horen.

Ik vind zelf een bench een uitstekende plek voor een hond om de rust te krijgen en later zelf te pakken. En het scheelt irritaties om ondeugend puppy gedrag. Hier zijn alle meubels nog heel, de kinderen zijn niet bang voor gebijt en Diego heeft zijn eigen plek. Hij gaat er zelf in liggen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Romke » 26/01/16 15:29

Bedoelde ook niet dat jij het verkeerd deed of geen ervaring had (wat wel oorzaken kunnen zijn
Maar dat daarnaast elke hond verschillend kan zijn met zindelijkheid en dat het soms een beetje zoeken is

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 26/01/16 15:54

Romke schreef:Bedoelde ook niet dat jij het verkeerd deed of geen ervaring had (wat wel oorzaken kunnen zijn
Maar dat daarnaast elke hond verschillend kan zijn met zindelijkheid en dat het soms een beetje zoeken is



Je hebt helemaal gelijk. Wat bij ons de doorslag gaf was dat de fokker zei dat we de bench op een andere plaats in het huis moesten zetten ivm een evt geur. En dat hielp. Hij heeft het ook helemaal niet meer gedaan toen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”