Pup poept en plast op straat.

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/02/16 10:14

Diego is hu 15 weken en alweer 5 weken zindelijk. We hebben in de tuin nog steeds zijn ontlast plek. Uiteraard staat hij soms nog voor de deur omdat hij wat moet doen.

Als we gaan wandelen dan wil hij niet op het gras poepen. We vermijden poepveldjes want hij eet poep van andere honden. Dus poept en plast hij op de straat. Of stoep. In het bos doet hij wel zijn behoefte daar.
Ik zou hem graag willen leren dat hij op het gras moet poepen. We wonen op een soort woonerf dus geen groen voor de deur. We moeten een stukje lopen voor we bij het gras zijn. Zou hij dat dan niet volhouden? Komt wel voor dat hij na een wandeling op de terug weg voor het huis poept. Wie heeft er tips.

Groetjes en een poot van Diego.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Binkie » 14/02/16 11:59

Ik lees even mee. Bink poept en plast alleen maar in de tuin. Hij wil het nergens anders doen. Of het moet hele hoge nood zijn, dan maakt hij een uitzondering :). Ook al ga ik een wat langere wandeling met hem maken, hij wacht gewoon tot we weer thuis zijn en rent dan naar de tuin om te plassen.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor NH83 » 14/02/16 15:21

Kent hij de commando "plasje doen" of "poepen"? Misschien proberen waard om dat aan te gaan leren. Staan veel tips hierover op het internet.

Balou van ons is nu 4,5 maand en eigenlijk nog niet eens zo lang zindelijk. We hebben de poepveldjes ook lang vermeden. Nu loop ik er naartoe als ik zie dat hij nodig moet poepen. Als we er zijn geef ik het commando en meestal poept hij dan gelijk.
Ook na een wat langere wandeling (half uurtje) laat ik hem d.m.v. commando nog even een plasje doen.

Ik kan het niet precies uitleggen hoe we het hebben gedaan. Maar er is wel veel over te vinden op het net.
BALOU

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/02/16 22:12

Ja Diego kent het commando heel goed. Op zijn plek in de tuin doet hij alles op commando alleen ergens anders dus niet.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/02/16 22:13

Binkie schreef:Ik lees even mee. Bink poept en plast alleen maar in de tuin. Hij wil het nergens anders doen. Of het moet hele hoge nood zijn, dan maakt hij een uitzondering :). Ook al ga ik een wat langere wandeling met hem maken, hij wacht gewoon tot we weer thuis zijn en rent dan naar de tuin om te plassen.



Ja dat doet Diego ook wel eens :D
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/02/16 08:24

Hoever is het lopen naar het gras? kan idd te ver zijn.
Maar je schrijft ook dat hij niet op gras wil poepen?

ik zou keihard gaan trainen met dat poep eten, zo jong dat al doen, grote kans dat het steeds erger gaat worden

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Muiske » 16/02/16 08:46

Ik ben met Bram al 4 maanden aan het trainen, maar hij gaat gewoon wanneer het moet. Als het op het gras is beloon ik hem uitermate maar hij blijft gewoon op straat poepen en plassen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gentle
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 12/07/16 21:51

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Gentle » 09/09/16 22:03

Waarom is dat zo erg, op straat poepen/plassen? Hasse doet dat ook, maar een plasje is amper te zien, en poep moet ik sowieso opruimen... Plassen doet ze nu trouwens wel vaker in het gras, maar dat is allemaal net even een straatje van ons huis, dus vaak idd te ver. Poepen doet ze helaas meestal in de tuin :roll:
Hasse

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor corretje » 22/09/16 20:05

Dat is denk ik een nadeel als je een hond achter je huis laat ontlasten. Mijn ex heeft dat met zijn pup niet laten doen. We woonden toen nog samen toen de pup kwam. Wij woonden toen 20 meter van een parkje dus dat was ons geluk. Maar soms wel 3 x vlak achter elkaar daar naar toe lopen met de pup. Hij doet nu alles netjes op het gras en nooit op straat.

En dat poep eten dat zou ik ook zo snel mogelijk afleren.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 29/09/16 21:19

Diego is inmiddels alweer 11 maanden, poept niet meer in de tuin en ook niet meer op straat. Gewoon op het gras lekker makkelijk met oppakken;-)
Plast nog wel soms in de tuin maar is niet erg het regent wel weer weg;-)
verder plast hij op straat of op het gras ook prima.

Hij eet nog wel poep als als ik het te laat zie. maar op commando laat hij het wel liggen. Maar ik laat hem niet steeds op het gras lopen.

Het is een super lieve kerel waar we super gek op zijn.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Peetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 24/02/16 16:03

Re: Pup poept en plast op straat.

Ongelezen berichtdoor Peetje » 30/09/16 20:48

Fijn dat het toch nog verandert is. Loyd is nu 7 maanden en hij doet niet vaak meer wat in de tuin. Maar als we gaan wandelen zijn we nooit verder dan een paar honderd meter van huis af en dan heeft hij al geplast en gepoept. Een enkele keer doet hij wat in het veld, daar beloon ik hem dan ook uitbundig voor, maar vaak gebeurt dat niet. Maar er is dus nog hoop dat hij dat ook nog leert!
Afbeelding
:bruinpootje: Loyd (Lou v. Budilium Hof) 01-03-2016


Terug naar “Opvoeding”