Bob uit logeren

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Arnold » 15/03/16 20:25

Onze Bob gaat van 3 t/m 11 april uit logeren bij vrienden van ons. Dit zijn vrienden die zelf geen hond hebben, maar wel honden liefhebbers zijn en dus af en toe een weekje honden van vrienden te logeren krijgen. Bob is nu 17 maanden oud en we gaan deze week een dagje "proefdraaien" door hem een dagje daar te brengen. Tot nu toe is Bob nog nooit een nacht bij andere mensen geweest dus als baasjes vinden wij het behoorlijk spannend! Hebben jullie tips om het voor Bob zo fijn mogelijk te laten verlopen?

In huis mag hij sinds een maand of zes in de woonkamer alleen thuis blijven en slapen, maar ik denk dat het wel een goed plan is om bij zijn logeeradres de bench neer te zetten.. Misschien ook de bench de week van tevoren weer in ons eigen huis neer zetten om dit zijn eigen plekje te laten worden?

Ik hoor het heel graag als iemand nog andere tips heeft!

Ik heb ook nog zitten denken aan een pension, zodat hij lekker met andere honden kan spelen, maar een logeer adres lijkt me toch fijner...
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/03/16 17:14

Bench even terug zetten is een goed idee. Ik denk dat het wel goed komt hoor. Bob en Bram gaan ook wel eens uit logeren en ze vinden het fantastisch. Ze wennen erg snel!
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Milou » 31/03/16 14:19

Youp gaat ook wel eens uit logeren.
De eerste keer dat hij ging was hij een half jaar oud en was het voor een week, dus toen heb ik een hele handleiding meegegeven.
Achteraf misschien iets te bezorgd; naast de commando's en de gebaren die hij toen kende had ik ook een hele lijst met giftige planten bijgevoegd :oops: meneer at namelijk alles wat hij tegen kwam en hij ging logeren bij tuinliefhebbers met de meest uiteenlopende planten in de tuin. Inmiddels is hij vaker uit logeren geweest en ook naar verschillende adressen.
Ik leg altijd de gewoontes, gebruiken en de meest voorkomende commando's uit. Daarnaast geef ik altijd zijn eigen spullen mee, zoals zijn mand of bench, speelgoed, eten en eet- drinkbakken.
En voordat je weg gaat natuurlijk vragen of ze je een dagelijkse fotorapportage willen appen of mailen. :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Arnold » 01/04/16 10:29

Haha ja vooral dat laatste!

We hebben inmiddels een dagje proef gedraaid en de familie waar hij mag gaan logeren is helemaal verliefd. Ze willen graag een week voor hem zorgen, alleen kunnen ze niet beloven dat we hem na de vakantie nog terug krijgen... :D
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor ober » 02/04/16 10:40

Wacht maar af hoe stil het ineens thuis zal zijn. Voor jou meer wennen dan voor het hondje, die laatste vermaakt zich wel!
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Arnold » 13/04/16 10:14

Inmiddels zijn we terug van vakantie en is Bob weer thuis. Hij heeft zich heel netjes gedragen volgens de oppas! Als hij moe was ging hij vanzelf in z'n bench liggen slapen. Ik had daar een oud t-shirt in gestopt die ik de dag voordat hij uit logeren ging gedragen had en dat gaf hem waarschijnlijk wel een fijn gevoel met een vertrouwde geur. Verder heeft hij het volgens mij ook heel leuk gehad, veel aandacht gekregen en lekker kunnen spelen en knuffelen..

De oppas bood gelijk aan bij een eventuele volgende keer graag weer op Bob te passen, dus iedereen blij! :klasse:
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Milou » 13/04/16 11:58

Leuk dat het zo goed is gegaan! Altijd een fijn gevoel als je een goede oppas hebt gevonden waar er een wederzijdse klik is tussen oppas en hond. Verder ook een leuke vakantie gehad?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Arnold » 14/04/16 09:51

Zeker fijn dat alles goed is gegaan. Maar ook erg fijn om hem weer lekker thuis te hebben hoor!

Vakantie was top! Lekker een week in de zon gelegen en uitgerust!
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Bob uit logeren

Ongelezen berichtdoor Guus » 24/06/16 20:54

Fijn om te lezen dat het iedereen goed was bevallen. Toch heb ik een kleine opmerking, zorg dat je verzekering de schade die je hond per ongeluk maakt ook vergoed wordt. Je wilt je vrienden en jezelf toch niet in een lastige positie brengen wanneer er iets verkeerd gaat ?
Zelf gingen wij altijd met eigen auto op vakantie binnen Europa en ging de hond altijd mee. Ik heb dat ook altijd als iets positiefs ervaren en ook voor de hond was het dan vakantie met nieuwe uitdagingen.
En voor verre vakanties is het heel fijn zulke goede vrienden en een fijne hond te hebben. ;-)
Nou moe .....


Terug naar “Opvoeding”