Opvoeden is Begonnen!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Astrid77
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 01/03/16 14:21

Opvoeden is Begonnen!

Ongelezen berichtdoor Astrid77 » 13/04/16 09:21

Eindelijk hebben we vorig week onze Clinton opgehaald. 6 weken moeten wachten maar wat is het de moeite waard.

Vandaag is hij 8 weken en 6 dagen. En het gaat eigenlijk al heel goed. Hij is nog steeds bezig te wennen, en voelt zich het veiligst bij mij of mijn man en kinderen. Heel Langzaam durft hij steeds iets verder bij ons vandaan.

Ondankt al het voorwerk had ik hier eigenlijk geen rekening mee gehouden :? Ik dacht zorg dat zijn bench een fijn plekje wordt, dan wil hij daar wel in. 8) Niet dus :) Hij gaat er wel uit zichzelf in, en vindt het ook een fijne plek, maar overdag slapen.......absoluut nog niet. Hij valt erin in slaap, maar na 10 minuten zoekt hij ons al weer op. Snachts slaapt hij er wel in, zelfs met het deurtje dicht. Dus dat gaat goed.

Eerst puppucursus heeft hij al gehad. En hij kan zijn eerste commando's ook al. Zit, Af, Poot, Kom, Rol. ZIndelijkheid gaat ook best goed, af en toe een plas in huis (maar meer mijn schuld, na het spelen vergeten direct naar buiten te zetten :? )

Lopen aan de lijn gaat ook al heel goed, alleen vindt hij het verschrikkelijk om een stukje te lopen......

Hoe lang duurde het bij jullie eer ze het wandelen een beetje leuk gingen vinden?
Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Opvoeden is Begonnen!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 13/04/16 17:53

Wat een schatje! Die van ons wilde ook niet buiten lopen aan de lijn. We hebben dit toen in de tuin geoefend en uiteindelijk (ik denk pas na een paar weken, maar dat weet ik niet meer precies) durfde hij ook buiten de tuin te lopen.
Wat bij ons nu wel lastig is, is dat Bink in de tuin plast en poept. Omdat hij in het begin niet naar buiten durfde, mocht hij in de tuin poepen en plassen. Nu is het voor hem de normaalste zaak van de wereld dat je poept en plast in de tuin.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: Opvoeden is Begonnen!

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 13/04/16 21:55

Wij starten ook pas met het wandelen na meerdere weken in de tuin bezig te zijn geweest. Het volgen zit er dan er helemaal in, zodat het geen trekpartij wordt. Lekker spelen en oefeningen doen in de tuin (en daar het volgen oefenen - spelenderwijs). Maak een plas en poep plek (wij gebruiken hier altijd een zandbak voor) en geef het plassen en poepen een "commando" (plasje en poepen bij ons). Wanneer we dan een aantal weken (6-8) verder zijn, de pup volledig op ons georiënteerd is in de tuin, probleemloos volgt, plast en poept op "commando", gaan we de tuin uit en halen we de zandbak weg zodra we zien dat de pup ook buiten de tuin op de commando's plast en poept. Mijn volwassen reuen poepen en plassen nog steeds op commando, wat heel handig is (vind ik). Ps. die 1e weken nemen we de pups ook mee de tuin uit hoor (alleen niet wandelend, maar op de arm; wanneer we dan op de plaats van bestemming zijn gekomen zet ik ze neer of niet, afhankelijk van de situatie) .

Astrid77
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 01/03/16 14:21

Re: Opvoeden is Begonnen!

Ongelezen berichtdoor Astrid77 » 14/04/16 15:38

We zijn te lat voor een zandbak :( Dus hij doet het op het gras. Wordt dus wat om hem dat tzt af te leren begrijp ik :?

Buiten lopen gaat gelukkig iedere dag beter, hij loopt heel netjes aan de lijn. Dat trainen we nu ook al echt. Hij moet naast ons lopen, en als hij trekt staan we stil, achteruit of een andere kant uit. Ook iedere dag andere routes. Hoewel die bijna op zijn :D als je maar 10 minuten mag lopen, heb je rondjes gauw allemaal gehad. Maar goed het gaat best goed. Hij moet waarschijnlijk gewoon gaan ervaren dat het echt wel leuk is :lol:

En vannacht voor het eerst alleen beneden geslapen :klasse: 3:15 een plas gedaan, en toen stil tot 7:15

Hij doet het zo goed!!!

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Opvoeden is Begonnen!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/04/16 12:28

Top hoor
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Opvoeden is Begonnen!

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/04/16 16:22

Wandelen van huis weg, vinden veel pups in het begin lastig. Ze zien dat als hun veilige haven.
Til je ze op, stuk weglopen en loop je terug dan willen ze vaak wel.

10 minuten is niet veel, maar je kan ook naar het bos rijden en je pup daar lekker los laten lopen
Even naar de markt, dorp etc

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Opvoeden is Begonnen!

Ongelezen berichtdoor Guus » 18/06/16 12:54

Ik herken mij in al de bovenstaande adviezen en ervaringen. ;-)
Zelf zorg ik er eerst voor dat de pup mij echt volledig vertrouwd en beseft dat ik over hem of haar waak. Dan volgt de pup vanzelf. En als ik merk dat de pup ergens een beetje bang voor is, neem ik de pup ook altijd in de arm en gaan we samen naar datgene waar de pup bang voor is. Rustig laten "kennis maken" en nooit forceren. Ook is het belonen en/of kroelen van een pup heel belangrijk.
En zelf geniet ik er ook van als ik zie en merk dat het zelfvertrouwen van de pup groeit en ook plezier heeft in het ontdekken van zijn of haar omgeving.
Nou moe .....


Terug naar “Opvoeding”