Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
mfvanderbeek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 26/04/16 20:37

Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor mfvanderbeek » 23/06/16 10:03

Hallo allemaal. Fynn is 7 maanden en een sloper. Nu ben ik hem aan het opleiden tot jachthond en hij mag daarom geen speeltjes met piep. Hij heeft nu niet zoveel speeltjes en ik wil er liever nog wel wat aanschaffen. Heeft iemand tips wat geschikt speelgoed is zonder piep maar ook geschikt voor een hond die sloopt? Zou fijn zijn! Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Stephan » 23/06/16 12:07

Er is van dat stevige rubberen kauwspeelgoed, dit is te vinden in veel verschillende maten en vormen (bot-vorm, cirkels, etc.), daarnaast zou je eventueel ook zelf iets kunnen maken. En bij sommige speeltjes is de piep best makkelijk kapot te maken.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Romke » 23/06/16 17:55

Ik zou je hond rap gaan leren hoe hij spelen moet, en dus niet mag slopen.
Sloopt je hond, speelgoed weghalen

Bij de meeste piepspeeltjes kan je de pieper 'lek' prikken en hou je het speeltje verder gewoon over

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Caya » 23/06/16 18:38

Bionic Hondenspeelgoed is ontzettend sterk heb ik zelf ervaren met onze honden.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Guus » 24/06/16 20:31

Dat slopen is maar een tijdelijke fase. Niet lachen, maar ik had ook een keer een echte sloper en die gaf ik (voor buiten) een kapotte buitenband van een aanhangwagen.
Een ander speelgoedje maakte ik van een broekspijp van een versleten spijkerbroek met aan één zijde een stevige knoop. Dat soort speelgoed deed het bij onze pups altijd goed. Natuurlijk wel eventuele (metalen) knopen verwijderen.
Zelf heb ik niet zo'n goede ervaring met die "kant en klare" rubberen speeltjes. En een "sloper" heeft naar mijn idee te veel energie dat de pup toch kwijt moet. En naar mijn idee is het weghalen van speelgoed (afleiding) niet altijd zo'n goed plan. Maar dat is mijn eigen ervaring met "echte slopers".
Nou moe .....

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 25/06/16 21:24

Onze vorige Lab Lex was een enorme piranha wat speelgoed betreft: alleen de zwarte Kong Extreme XL en de speeltjes met 5 tandjes (=geschikt voor de enorme sloper) van Orbee Tuff overleefde het bij hem... Joep speelt heel lief en sloopt bijna niks. Hij speelt nu nog met bovengenoemde speeltjes!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Arnold » 27/06/16 12:58

Bob is ook dol op de Kong, hij krijgt hem niet stuk en je kunt er ook nog leuke spelletjes mee doen. Ik vul hem vaak met plakjes rodi worst en dan is hij een uur bezig om alles er weer uit te krijgen. Daarna is het meestal slapen geblazen :klasse:
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

mfvanderbeek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 26/04/16 20:37

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor mfvanderbeek » 27/06/16 20:14

Romke schreef:Ik zou je hond rap gaan leren hoe hij spelen moet, en dus niet mag slopen.
Sloopt je hond, speelgoed weghalen

Bij de meeste piepspeeltjes kan je de pieper 'lek' prikken en hou je het speeltje verder gewoon over


Snap ik! Maar slopen doet hij niet altijd met speelgoed maar ook met de stoelen, etc. etc. Ook als hij moe is en hij een flinke wandeling heeft gemaakt. We hebben nog heel wat te leren! Ik denk dat hij het nu ook soms doet om aandacht te krijgen etc. Hele uitdaging om dit allemaal weer recht te krijgen. Spelen gaan we nu ook alleen buiten doen. Hij is binnen te druk en onze trainster zei dat we even niet meer binnen moesten spelen om zo de scheiding rust binnen, spelen buiten te maken. Hij krijgt overigens overdag genoeg te doen en we hebben twee keer in de week jachttraining.

mfvanderbeek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 26/04/16 20:37

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor mfvanderbeek » 27/06/16 20:15

Caya schreef:Bionic Hondenspeelgoed is ontzettend sterk heb ik zelf ervaren met onze honden.


Bedankt voor de tip! Ik heb op bol.com zitten kijken en ik denk dat ik hier wel wat van kan bestellen!

mfvanderbeek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 26/04/16 20:37

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor mfvanderbeek » 27/06/16 20:16

Arnold schreef:Bob is ook dol op de Kong, hij krijgt hem niet stuk en je kunt er ook nog leuke spelletjes mee doen. Ik vul hem vaak met plakjes rodi worst en dan is hij een uur bezig om alles er weer uit te krijgen. Daarna is het meestal slapen geblazen :klasse:


De zwarte Kong hebben wij ook. Ideaal ding. Onze Fynn vind alleen eten minder interessant dan spelen... :) niet echt een labrador eigen ;) en daarom ben ik meer op zoek naar echt een actief speleding.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor corretje » 29/06/16 21:17

Ik zou met de hond wat hersenspelletjes doen. Zodat ie geestelijk moe wordt. Zit hij ook in een bench?? Anders benchtraining doen, zodat ie niets kan slopen.

Mijn hond Diezel gaat ook wel eens mee op jacht en heeft wel speeltjes met een piep erin. Dat maakt voor hem niet uit. We hebben nu een pup die ook opgeleid wordt tot jachthond. Maar ook hij heeft piepspeeltjes. Maar als ze bezitterig ed gaan worden en gaan schudden met speelgoed, dan is dat niet goed.

Heel veel suc6
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Romke » 02/07/16 15:00

mfvanderbeek schreef:Snap ik! Maar slopen doet hij niet altijd met speelgoed maar ook met de stoelen, etc. etc. Ook als hij moe is en hij een flinke wandeling heeft gemaakt. We hebben nog heel wat te leren! Ik denk dat hij het nu ook soms doet om aandacht te krijgen etc. Hele uitdaging om dit allemaal weer recht te krijgen. Spelen gaan we nu ook alleen buiten doen. Hij is binnen te druk en onze trainster zei dat we even niet meer binnen moesten spelen om zo de scheiding rust binnen, spelen buiten te maken. Hij krijgt overigens overdag genoeg te doen en we hebben twee keer in de week jachttraining.


Misschien doe je wel teveel met hem.
Als je niet kan opletten, hond in de bench of een ruimte waar hij niet kan slopen.

Gentle
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 12/07/16 21:51

Re: Geschikte speeltjes voor 'sloop' jachthond.

Ongelezen berichtdoor Gentle » 09/09/16 22:10

Hier laatst een rode kong gekocht (ze hadden de pup variant niet meer in de goede maat, dus ik heb de rode maar gekocht in een wat passender formaatje), maar die gaat nu dus wel stuk denk ik... 3/4 keer gebruikt met iets er in, verder kauwt hij er maar af en toe op, maar ik zie echt diepe strepen en gaten er in!! Dus toch maar naar een zwarte gaan kijken straks ;)
Hasse


Terug naar “Opvoeding”