We gaan verhuizen!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

We gaan verhuizen!

Ongelezen berichtdoor Stephan » 13/03/17 16:40

We hebben een huis gekocht en krijgen de sleutel einde deze maand, we gaan van een huurappartement op de begane grond naar een één gezinswoning met een diepe achtertuin :applaus:
Zelf kunnen we niet wachten en zijn we druk bezig met de voorbereidingen en Diesel heeft geen flauw idee wat er straks gaat gebeuren, en daarom heb ik misschien een beetje rare vraag. :mrgreen:
Is zo'n verhuizing een grote verandering voor een hond of kunnen ze erg makkelijk aanpassen/wennen? Of is het slim om dit op een bepaalde manier aan te pakken?
Ik wil namelijk de overgang zo fijn mogelijk voor hem maken dus ik ga hem al vanaf het begin regelmatig meenemen om al een beetje kennis te maken.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: We gaan verhuizen!

Ongelezen berichtdoor ober » 14/03/17 13:55

Gefeliciteerd met het nieuwe huis en een diepe achtertuin.
Je vraag: Niet elke hond of baas is hetzelfde.
Om een voorbeeld te geven: Truffel gaat al vanaf 4 maanden mee naar Frankrijk. Wij wonen daar, afwisselend met Den Haag.
Natuurlijk vroegen wij ons af hoe hij, in vergelijk met zijn probleemloze voorgangers, hierop zou reageren.
Hij was al los in huis (zonder fratsen) en ook het gelijk alleen thuis blijven leverde geen problemen op. Zelfs als wij stokbrood en fruit voor het grijpen hadden gelaten omdat we dit natuurlijk met de voorgangers gewend waren.
In Frankrijk slaapt hij bij ons, in Den Haag beneden en wij boven. Maar hij past zich naadloos aan de omgeving aan.
Zo kan het gelukkig ook!

Ik zou hem gelijk zijn plek in het nieuwe huis geven en hem lekker meenemen bij het klussen, hij wil toch graag bij je in de buurt zijn?
Succes gewenst.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: We gaan verhuizen!

Ongelezen berichtdoor Stephan » 15/03/17 09:55

Bedankt! En ja, hij wil inderdaad altijd graag bij ons zijn :mrgreen:
We hoeven niks te klussen in de woonkamer dus ik kan hem heel makkelijk meenemen, en kan die ook niet in de weg lopen :-D .
Ik zal ook wel gelijk één van zijn kleedjes of kussens meenemen zodat hij zijn eigen plekje heeft.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015


Terug naar “Opvoeding”