als je opstaat meteen naar buiten?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Tijgertje1221

als je opstaat meteen naar buiten?

Ongelezen berichtdoor Tijgertje1221 » 20/08/18 14:01

Hallo,

Mijn vriend en ik krijgen over 4 weken een pup in huis. en daar hebben we superveel zin in!
Ik heb het huis al bijna pyppyproof :)
We zitten de eerste paar maanden nog in een appartement en verhuizen dan naar een huis met tuin (het appartement heeft wel een lift)
nu zit ik alleen met het volgende:
Ik heb diabetes en ik kan niet zonder te eten wandelen, wel geprobeerd maar dat gaat sinds kleins af aan al mis, maar ik ben degene die de pup in de ochtend gaat uitlaten .
Mijn vriend werkt tot laat .
Nu vroeg ik mij af hoe ik het beste kan zorgen dat ik gegeten heb als de pup wakker wordt,
zit daar een ritme in? Word de pup telkens rond dezelfde tijd wakker?
En als de pup eerder wakker word, kan ik dan snel een boterham eten (duurt niet lang), of moet ik dan toch iets anders verzinnen?
En hoe doen jullie het met opstaan, gaan jullie gelijk naar buiten met m?
In het nieuwe huis kan ik m in de tuin laten maar tot die tijd moet ik iets zoeken dat t goed gaat en dat de pup goed uitgelaten kan worden.

Het wordt onze eerste hond samen en ik wil dat ie een geweldige tijd bij ons heeft!

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: als je opstaat meteen naar buiten?

Ongelezen berichtdoor Romke » 21/08/18 11:32

Als je je pup net hebt en pup geeft zelf in de ochtend aan eruit te moeten is het wel veel gevraagd om de pup te laten wachten.
Ze hebben dan nog zo weinig controle over de blaas dat ze snel moeten plassen.
Ik zou een boterham in zakje naast het bed leggen en dan even iets eten als je eruit komt of hem in je jaszak stoppen en tussendoor wat nemen
Andere optie is miss dat je je pup alleen laat plassen, naar binnen gaat en iets eet en dan op stap gaat, maar weet niet of dat wel mogelijk is
Ook kan je je vriend vragen voor de zekerheid de eerste week stand-by te staan, mocht het niet lukken dat hij dan gaat, zodat je met elkaar even kan wennen wat het best werkt

Precieze ritme gaat vanzelf komen, als ze eerst maar zindelijk zijn
Op een gegeven moment is het echt niet erg als ze moeten wachten, zelfs wel fijn dat ze leren dat als je beneden komt het niet gelijk hun feestje is

Tijgertje1221

Re: als je opstaat meteen naar buiten?

Ongelezen berichtdoor Tijgertje1221 » 21/08/18 14:34

dankjewel voor je reactie, een boterhammetje klaarhebben is inderdaad een goede!
even snel laten plassen en dan even eten en wandelen zou ook een oplossing zijn!
ik denk dat ik beide ga proberen als hij er is en dan ga kijken wat het makkelijkste is!

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: als je opstaat meteen naar buiten?

Ongelezen berichtdoor Romke » 22/08/18 12:57

Succes, het is in het begin altijd even zoeken wat het fijnst is, daar heeft iedereen 'last' van
In jouw geval nog wat extra zoeken, maar gaat vast goed komen.
In het begin is alles toch nog kort en uiteindelijk is het alleen maar heel fijn als je pup heeft leren wachten
Dat het niet altijd tijd is als pup dat heeft bedacht.


Terug naar “Opvoeding”