Poep eten?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
ShaBo

Poep eten?

Ongelezen berichtdoor ShaBo » 10/02/12 11:31

Hallo allemaal,

Heb eens even een vraagje.

Zijn jullie labjes ook zo dol op poep eten? Onze hond doet de hele wandeling niets anders dan op zoek naar poep gaan. Het lijkt wel een obsessie voor hem! Bah! En het valt hem niet af te leren. Als hij zijn behoeftes doet gaat hij ook precies zo zitten dat hij vlakbij een drol zit zodat hij ondertussen kan eten. Hij trekt je ook altijd het veld op want hij ruikt van verre al een ''lekker hapje'' en vaak doet hij ook net alsof hij wat moet doen, laat je hem wat langer zodat hij rustig zijn behoefte kan doen maar wat doet meneer dan...hij gaat stront zitten vreten :kots: en hij houd je gewoon voor de gek!

Doen jullie honden dit ook? Is dit wel normaal?

Gebruikersavatar
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 124
Lid geworden op: 03/02/11 11:54
Locatie: Diemen

Ongelezen berichtdoor elliette » 11/02/12 08:35

Ja, heb een paar dagen geleden een topic over geopend. Het blijft volgens mij een heel moeilijk af te leren iets.
Ik heb nu ananas gegeven, zou kunnen helpen.
Maar net zoals eierkoeken.....ik vraag me af of het helpt.
Het is nu het vriest echt heel erg!
Mijn hondentrainer zegt dat het ook een soort hamsterdrift is..... Ik zou persoonlijk liever bij de AH gaan hamsteren :wink:
Succes!

Gebruikersavatar
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 15/01/09 14:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Koor » 11/02/12 09:08

Die van mij heeft nog nooit poep gegeten. En dat wil ik graag zo houden :D
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)

Gebruikersavatar
FunnyNina
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2243
Lid geworden op: 28/03/10 13:30
Locatie: Maastricht

Ongelezen berichtdoor FunnyNina » 11/02/12 10:20

Senna is bijna 4 en ze eet nog steeds poep :kots: , ik heb van alles uit geprobeert maar niets helpt bij haar.

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 11/02/12 10:35

Normaal gesproken valt het hier nog wel mee, wat hondenpoep betreft dan.
Maar sinds het vriest zijn ze helemaal dol op de bevroren drollen :mad:
Achja, goed in de gate houden en hopen dat het snel gaat dooien :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Gebruikersavatar
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 124
Lid geworden op: 03/02/11 11:54
Locatie: Diemen

Ongelezen berichtdoor elliette » 11/02/12 10:41

Ik heb gisteren en vanochtend wat verse ananas gegeven, en zowaar heeft ie vandaag geen drol gehapt....... Maar of dit toeval is?? Ik wacht het af :confused:

ShaBo

Ongelezen berichtdoor ShaBo » 11/02/12 11:17

elliette schreef:Ja, heb een paar dagen geleden een topic over geopend. Het blijft volgens mij een heel moeilijk af te leren iets.
Ik heb nu ananas gegeven, zou kunnen helpen.
Maar net zoals eierkoeken.....ik vraag me af of het helpt.
Het is nu het vriest echt heel erg!
Mijn hondentrainer zegt dat het ook een soort hamsterdrift is..... Ik zou persoonlijk liever bij de AH gaan hamsteren :wink:
Succes!


Helaas kan ik dat niet uit proberen. Onze lab mag absoluut niets anders hebben dan zijn speciale brokken :roll:

ShaBo

Ongelezen berichtdoor ShaBo » 11/02/12 11:18

M_n_q_e schreef:Normaal gesproken valt het hier nog wel mee, wat hondenpoep betreft dan.
Maar sinds het vriest zijn ze helemaal dol op de bevroren drollen :mad:
Achja, goed in de gate houden en hopen dat het snel gaat dooien :)


Haha, die bevroren drollen laat ie nog wel liggen, die zijn te hard.
Hij zoekt echt verse poep :kots:
Wonder boven wonder weet ie zijn eigen poep er tussen uit te vissen want dat eet hij niet op.

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 11/02/12 13:10

Ruud eet gelukkig geen hondendrollen, maar wel kattenpoep en paardenpoep en 1 keer zelfs mensenpoep :shock: .
Hij rook het al vanaf een afstand en sprintte er naartoe, getverderrie!!!!
Als we het heel goed in de gaten houden dan gaat het redelijk goed maar o wee als je eventjes niet oplet.

En dan heel stiekum he :mad: Gewoon z'n bek dicht houden zo van: nee hoor vrouwtje, ik heb echt helemaal niets! En zodra hij denkt dat je niet kijkt snel kauwen en doorslikken :mad:
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 242
Lid geworden op: 13/01/11 20:53
Locatie: Deventer

Ongelezen berichtdoor delange » 11/02/12 13:47

elliette schreef:Ik heb gisteren en vanochtend wat verse ananas gegeven, en zowaar heeft ie vandaag geen drol gehapt....... Maar of dit toeval is?? Ik wacht het af :confused:


Hier ook gisteravond en vanmorgen verse ananas gegeven.. Dé tip van de DA... Vanochtend een poging gedaan, maar deze liet meneer gelijk weer vallen.. Verder nog geen poep weer gegeten..
Inderdaad, zal vast toeval zijn ;) hahah.. we gaan gewoon door met het proberen af te leren! :klasse:
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...

Gebruikersavatar
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 505
Lid geworden op: 05/06/11 13:11
Locatie: Kempen

Ongelezen berichtdoor bud en weiser » 11/02/12 22:41

Ik hoorde dat er ook zijn die stoppen met poep eten na een paar dagen actimel of yakult,heb het vanavond voor de eerste keer gegeven,hoop dat het stopt,die van hem zelf eet hij gelukkig niet,maar die vaN weiser wel,heel vervelend,ik ga altijd met hun naar buiten als ik denk dat Weiser moet gaan kakken,als Killian ziet dat Weiser kakt gaat hij zitten en kijkt ernaar,hij komt helemaal niet in de buurt van de kak,maar zodra ik mijn rug draai vliegt hij erop af :twisted: ik ruim Weiser zijn kak ook nooit op als Killian erbij is,dat zou het nog intresanter maken naar het schijnt.
Bud mis je nog steeds!

Gebruikersavatar
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 124
Lid geworden op: 03/02/11 11:54
Locatie: Diemen

Ongelezen berichtdoor elliette » 12/02/12 08:18

Die van mij eten niet elkaars poep op, maar het blijft een gekke gewoonte voor ons mensen om te begrijpen :D

claudia-marley

Ongelezen berichtdoor claudia-marley » 12/02/12 11:19

Kleine Marley heeft ook die gewoonte.. Kiest zijn hapjes ook uit.. Sommige zijn erg lekker en daar wil hij elke wandeling heen.. anderen laat hij links liggen.. Zo vies!

Wij hebben eierkoeken geprobeert. Als hij deze krijgt laat hij wel zijn eigen poep liggen. Deze at hij ook op, maar dat doet hij nu niet meer!

Denk dat ik die tip van ananas ook maar eens ga proberen!

Gebruikersavatar
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 914
Lid geworden op: 18/02/09 18:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Lankmark » 12/02/12 12:37

Koor schreef:Die van mij heeft nog nooit poep gegeten. En dat wil ik graag zo houden :D


Die van mij ook nog nooit. (zit in de familie)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 12/02/12 13:29

Olly doet gelukkig niet aan coprofagie; zij is een erg nette dame en is juist vies van ontlasting!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “Gedrag”