Poep eten?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 947
Lid geworden op: 04/10/05 20:50
Locatie: vlaardingen

Ongelezen berichtdoor margreet » 12/02/12 13:42

Nee gelukkig hebben mijn honden dat nooit gedaan
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet

Gebruikersavatar
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 242
Lid geworden op: 13/01/11 20:53
Locatie: Deventer

Ongelezen berichtdoor delange » 12/02/12 18:12

Helaas krijgt Kenzo wat diarree/dunne ontlasting vd ananas, waardoor hij er afgelopen 2 nachten wel erg nodig 1x uit moest!! Dit toch maar gestaakt.. eierkoeken helpen ook, maar zitten veel suikers in, niet goed dus..
We kregen vd hondenschool een tip om sperziebonen door de brokken te mengen, dit zou een vol gevoel moeten geven, maar zitten weinig/geen calorieen in. Het schijnt dat ze ook poep kunnen eten om honger gevoel te verzadigen. Nadat Kenzo is gecastreerd zijn we een kwart minder gaan voeren.. maar ja, zeg nou zelf, een lab kan altijd wel eten! haha.. En het poep eten is met de vorst eigenlijk weer begonnen.. Maar ja, alle tips gaan we proberen!
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 12/02/12 18:31

Gok dat er geen enkel supplement voor alle honden geld, want als dat wel zo zou zijn dan was er al iemand schathemeltje rijk geworden 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 124
Lid geworden op: 03/02/11 11:54
Locatie: Diemen

Ongelezen berichtdoor elliette » 13/02/12 15:12

Goedzo Olly.....kun je in hondentaal even alle andere labjes uitleggen dat het vies is.
:D
Heerlijk dat er ook labs zijn die het gewoon niet doen.
Vanochtend weer prima gewandeld, zonder poep eten......laat de dooi maar door zetten :D .

Gebruikersavatar
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 124
Lid geworden op: 03/02/11 11:54
Locatie: Diemen

Ongelezen berichtdoor elliette » 18/09/12 23:20

Hardnekkig probleem!!
Helaas is Bella nog steeds dol op poep zoeken en eten :evil:
Ben druk bezig met afleiding, maar ze is helaas dol op drollen.
Ik ben met een gedrags trainer aan de slag gegaan.
Ook heb ik een nieuw goedje gekocht Bokashi, een soort compostachtig iets,
bij de natuurlijke dieren arts.
Dit is goed voor darmflora, iemand hier ervaring mee???
Ik geef de moed niet op, maar lastig blijft het :?

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 18/09/12 23:26

Ik hield basco aan de lange lijn toen hij dat nog deed.
Steeds als hij aanstalte maakte om een drol te eten kreeg hij een correctie. Ik probeerde hem ook af te leiden met spelletjes en snoepjes.
Dit heeft zijn vruchten afgeworpen en hij eet geen drollen meer gelukkig.

Alleen nu begint kaine :? Bij hem hetzelfde, gaat hij echt op zoek naar drollen dan gaat de riem om. Verder ook afleiden ( al is hij heel moeilijk, hij vind niks langer dan 2 minuten leuk maar we geven niet op ). Met kaine zijn we pas begonnen dus dat is nog afwachten maar ik verwacht dat hij uiteindelijk ook wel stopt want een drol betekend correctie uiteindelijk en geen drol betekend leuke dingen doen en vrijheid.

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 19/09/12 06:22

Hier is dat ook een hardnekkig probleem .. Ook al geef ik ze hier een complete fabriek kadoo die eierkoeken maakt, ze blijven het gewoon doen. Sperziebonen krijgen ze ook, en al zouden ze een heel sperzieboontjes veld weg werken in 1x, het poep eten blijft. Dus al die huis-tuin-en-keuken middeltjes ten spijt, die werken gewoon niet :)

Ohja! .. Ik moet nu ogen aan de voorkant, zijkant en op mijn rug hebben, loop momenteel met twee labradors die allebei verzot zijn op een heerlijke verse drol van een andere hond :mad:

En als ze het doen, dan krijgen ze nu gewoon een wel gemikte knijp in hun labrador bil met een dikke foei er achteraan, waarnaar er gelijk dubbel en dwars voor een vol kwartier de complete labrador gekte uitbreekt (liever dat, dan een labrador die stront loopt te snaaien).

Dus mocht je ooit eens door Apeldoorn rijden, en een dwaas met een blonde en een zwarte labrador tegenkomen die nogal aan het muiten zijn qua hondengedrag .. Da ben ik dat dus :oops:

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 19/09/12 11:42

Jeepie echt een lab tick geloof ik. Die van ons at eerst alles( plastic, poep, gras) , Sanifor gegeven, nu zijn we daar mee gestopt en is ze selectief geworden, voor kattenstront doet ze echt alles!
OOh leuke praat is dit, hihihi

Gebruikersavatar
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 124
Lid geworden op: 03/02/11 11:54
Locatie: Diemen

Ongelezen berichtdoor elliette » 20/09/12 19:10

Vandaag zowaar een drolvrije wandeling gehad!
Mocht de Bokashi echt werken..... Ik hoop het :)
Hou jullie op de hoogte!

Gebruikersavatar
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1265
Lid geworden op: 03/01/08 19:33
Locatie: Schipluiden

Ongelezen berichtdoor Jamiedepemie » 21/09/12 20:15

Zit ik met vriendin koffie te drinken vanochtend (dus even geen aandacht voor Flip) Hij loopt achter mij langs rechtstreeks naar de kattenbak en ik hoor hem vreten. Vieze vieze :evil: Over hem heen gaan staan met rolstoel en hij kijkt naar mij omhoog :twisted: en ik hoor mijn vriendin proesten van het lachen. Jaja dat helpt :shock: Jamie vindt de wereld een grote snackbar, dus... recyclen maar :wink:
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 22/09/12 16:14

Bikkel begon rond zijn anderhalf jaar ineens met hondenpoep te eten.
Eierkoeken, ananas, afleiden en maar prijzen als hij alleen aan een drol rook, niets hielp.
Toen een trilband dat werkte prima totdat hij door kreeg wanneer hij die wel of niet om had.
En toen was ik het op een moment zo beu dat hij een drol naar binnen stond te schrokken dat ik verbaal nogal erg tekeer gegaan ben tegen hem en daarbij ook flink zijn oor vast had (totaal niet opvoedkundig verantwoord)................nooit meer gedaan!
Mensenpoep, paardenpoep en kattenpoep blijven nogal lonken maar als ik roep,"denk erom hè",dan laat hij het liggen.
Ik klop het nu gelijk af op hout. :)

Danielle71

Ongelezen berichtdoor Danielle71 » 22/09/12 17:43

Ahaaaaaaaa!!! Het is een labradording dus!!! Stelletje smeerpijpen! Hier ook grrrrr echt supervies. Vandaag in het bos ook mensendrol inclusief wcpapeir lopen vreten. Echt niet best...oooh man man man wat smerig!! :cry:

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 22/09/12 18:01

Danielle71 schreef:Ahaaaaaaaa!!!Vandaag in het bos ook mensendrol inclusief wcpapeir lopen vreten. Echt niet best...oooh man man man wat smerig!! :cry:


Fijn is dat he... :kots:
Miep heeft ooit eens een mensendrol naar binnen gewerkt en dit thuis uitgekotst in haar mand. Nog nooit zo iets walgelijks gezien/geroken.
Mand in 3 dubbele vuilniszakken in de container gesmeten... (en Miep er bijna achter aan :D )

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 22/09/12 23:26

Herman 70 schreef:Bikkel begon rond zijn anderhalf jaar ineens met hondenpoep te eten.
Eierkoeken, ananas, afleiden en maar prijzen als hij alleen aan een drol rook, niets hielp.
Toen een trilband dat werkte prima totdat hij door kreeg wanneer hij die wel of niet om had.
En toen was ik het op een moment zo beu dat hij een drol naar binnen stond te schrokken dat ik verbaal nogal erg tekeer gegaan ben tegen hem en daarbij ook flink zijn oor vast had (totaal niet opvoedkundig verantwoord)................nooit meer gedaan!
Mensenpoep, paardenpoep en kattenpoep blijven nogal lonken maar als ik roep,"denk erom hè",dan laat hij het liggen.
Ik klop het nu gelijk af op hout. :)


Kan me die frustratie 100% goed voorstellen, hier krijgt ze altijd een wel gemikte knijp in haar labrador bil, waarna ze me aankijkt, van wat flik jij me nou weer :shock:

Danielle71

Ongelezen berichtdoor Danielle71 » 23/09/12 16:58

hahahaha, bij nood grijp ik ook naar de minder opvoedkundige methodes. Een uitgekotste mensenpoep verhaal en ik zat aan een boterhammetje pindakaas... :shock:

Goed, ik ga kontjeknijpen! Eens kijken of dat werkt.


Terug naar “Gedrag”