Poep eten?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 23/09/12 17:02

Danielle71 schreef:hahahaha, bij nood grijp ik ook naar de minder opvoedkundige methodes. Een uitgekotste mensenpoep verhaal en ik zat aan een boterhammetje pindakaas... :shock:

Goed, ik ga kontjeknijpen! Eens kijken of dat werkt.


Hou er rekening mee dat je dan altijd te laat bent, want je gaat dan neem ik aan pas knijpen als ze een hap genomen heeft ??

Poep eten is zo zelfbelonend, en dat zul je moeten voorkomen...
Straffen naderhand ga je het niet mee afleren :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Danielle71

Ongelezen berichtdoor Danielle71 » 23/09/12 17:05

Nee he...dat is eht nadeel. En het is een linke want ze eet het altijd ver bij me vandaan, dus dan komt ze terug en dan knijp ik haar hmmmm...hmmmm okeee nog even geen billenknijpen. hmmm...

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 24/09/12 20:00

Als Yana in de bosjes zit en ik zeg: Yaaaaaannnnnnaaaaa, en ze komt kruipend zeer schuld bewust uit de bosjes weet ik dat ik voorlopig geen kusjes wil... :D Hier gelukkig alleen katten poep dat af en toe in de smaak valt.
Afbeelding

aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 25/08/12 11:02

Re: Poep eten?

Ongelezen berichtdoor aldidajo » 22/06/16 17:52

Ik haal dit onderwerp nog even omhoog......

Wij beginnen inmiddels een ietwat radeloos te worden van het eten van drollen..... (en allerlei andere dingen).
Onze man (overigens een lieverd), kan het ook niet laten, maar hij wordt er misselijk van.....
Gevolg: ergens in de loop van de dag komt de gegeten drol er weer uit, tegelijk met zijn normale brokken (en alles wat hij nog meer naar binnen werkt).

Ons is altijd gezegd brokken te geven na de wandeling i.v.m. maagtorsie, dus dat doen we dan ook trouw. Maar ondertussen wordt de maag wel gevuld met allerlei "shit", wat er vervolgens ook weer uit komt.

Heeft iemand een oplossing? Het is bij hem echt een obsessie om alles te eten wat hij maar tegen komt. We zijn écht nu zover dat hij of aan de lijn moet blijven, of een "smoeltje" moet gaan dragen, want het is echt elke dag raak (inclusief het bijbehorende kotsen, wat dan in huis gebeurd). Ik weet het niet meer....... :-(. Onze lab is inmiddels bijna vier jaar oud en het laatste jaar is het echt hopeloos!!!!

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: Poep eten?

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 23/06/16 09:56

Mijn overleden teefje (ouderdom) heeft het ook jaren gedaan. Van alles heb ik geprobeerd (van straffen tot eierkoeken geven tot ......noem maar op). Continu aangelijnd laten of muilkorfje om werkt idd, maar dat vond ik een gemakkelijke oplossing, die ik uiteindelijk niet gekozen heb (had dat wel gedaan wanneer ik geen andere optie meer gehad zou hebben door; de uitgebraakte drollen die dan weer naar binnen gingen....vreselijk).

Drie dingen die ik tezamen door voerde hebben het poep eet probleem voor 85-90% verholpen:
1. ik ben met het meisje tijdens elke wandeling gaan werken; liet haar apporteren, zoeken, volgen, apporteren, zoeken, blijven en aansluiten om weer te apporteren. Ze was continu met mij bezig. Tussendoor liet ik haar dingen in het mondje dragen (dan volgde ze). Ipv te focussen op poep, was ze gefocust op mij en haar werk (wat ze heel leuk vond). Betekende wel dat ik niet zomaar meer kon gaan wandelen, was actief met haar bezig (in het begin had ze een lange lijn om die achter haar aansleepte zodat ik haar kon corrigeren indien nodig, maar na een paar maanden was haar poep-zoek-en-eet-patroon doorbroken en lette ze alleen op mij)
2. ben rauw gaan voeren (in het begin KVV, later barf), waardoor ze langer een voldaan gevoel had in haar buikje (zo leek het)
3. ben bewust gaan kijken waar ik met haar liep/actief bezig was (gebieden waar veel honden kwamen vermeed ik).

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Poep eten?

Ongelezen berichtdoor Carobella » 26/06/16 07:57

HIer zelfde probleem. NIet van dat kotsen maar wel veel poep eten en het krijgen van parasieten.

Saartje loopt nu veelal aan een flexlijn. Ook in het bos. HEeft ze wel ruimte maar ik meer tijdig ingrijpen. Ik vermijd bepaalde stukken bos/parken hier in de omgeving ivm hoge poepdichtheid (soort honden febo)

Nu woon ik in Zeist en kan vrij makkelijk een ander stuk bos vinden. Eerste stuk vast (daar poepen de meeste honden eerst) en pas na een tijdje ene poosje los.

Heb ook tips gekregen van afleiden, iets om te spelen/gooien mee.

Vanwege gevoelige darmen ook op ander voer aan het overstappen - brokken met meer vleesgehalte en om de avond KVV. Misschien zelfs straks een kvv dag per week. Ben nog een beetje zoekende, Heel misschien helpt dat ook. Dat het ergens ook een behoefte was.

Maar denk eerlijk dat ze het gewoon lekker vind

Ben nu de uitlaatsservice aan het instrueren daar ze vanaf 8 mnd met de groep mee mag. wil ik natuurlijk niet dat ze daar dan veel poep gaat eten.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: Poep eten?

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 26/06/16 13:53

Natuurlijk vinden ze de poep lekker. De hond is aan het jagen op poep, eten aan het verzamelen dus. Geef hem een andere bezigheid, die net zo interessant is, waar hij/zij zijn eten mee verdient en het poepzoek/en eet gedrag zal afnemen. Zorg dat je de wandeling interessant maakt i.p.v. dat de hond het voor zich zelf interessant moet maken. Retrievers zijn werkhonden, ze vinden het heerlijk om samen met je bezig te zijn tijdens de wandeling (trainen, apporteren, zoeken en hiermee hun eten verdienen).

Ps wanneer een hond gevoelige darmen heeft dan zou ik niet brokken en kvv gaan afwisselen. Ik zou voor een kwalitatief goede kvv of beter nog meerdere kvv soorten en die afwisselen.


Terug naar “Gedrag”