Stille Roos....

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25/03/12 19:47
Locatie: Eygelshoven

Stille Roos....

Ongelezen berichtdoor roostrixliz » 17/03/13 16:58

Sinds onze verhuizing, een half jaar geleden, slaapt onze Roos heel veeel....Bijna de hele dag. Wandelen (en eten) vindt ze geweldig, maar voor de rest komt er niet veel uit.

Onze vorige Labrador woont sinds 1,5 j. bij onze dochter. Ze was 2 handen op 1 buik met Gijs.

Ze maakt de indruk niet gelukkig te zijn, tenminste dat denken wij.

Ze is 3,5j. is dit normaal voor die leeftijd of zou ze zich inderdaad niet gelukkig voelen.....

Wat zouden we kunnen doen.....?
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 17/03/13 19:04

Die van ons ligt als ze thuis is eigenlijk ook altijd te rusten. Ze houdt zich nooit op zichzelf bezig. Alleen tijdens de wandelingen is ze heel actief, wanneer ik met haar train of wanneer ze eten krijgt (dan doen we in een kong wobbler). Volgens mij vindt ze het wel goed zo...

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/03/13 19:14

ik heb je topic even verplaatst naar de categorie Gedrag :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/03/13 19:34

Bob slaapt ook de hele dag als ik dat zou toestaan. Alleen spelen vind hij gewoon niks aan dus als ik niet met hem bezig ben gaat hij pitten. En soms krijg ik een speeltje in mijn schoot geduwd :verliefd1: :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25/03/12 19:47
Locatie: Eygelshoven

Ongelezen berichtdoor roostrixliz » 17/03/13 19:40

Oh, oké. We waren echt bang dat ze zat te treuren door de verhuizing.

Buiten speelt en rent ze wel fanatiek. En achter de bal aan is haar grootste hobby :D
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 18/03/13 15:39

Haar gewoon even goed in de gaten houden.
Het kan wel degelijk door de verhuizing komen, ook een hond kan hier last van hebben.
Kan ook de verhuizing samen met het eerdere gemis van haar maatje zijn.

En ze kan gewoon een lab zijn, die tevreden is met een lekkere wandeling, haar eten, drinken en een knuffel.
Heel veel honden slapen de halve dag, het is nu alleen wel gekomen na de verhuizing, daarom zou ik er wel even goed opletten.

Nelleke 50
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 27/01/12 14:02
Locatie: Harskamp

Ongelezen berichtdoor Nelleke 50 » 19/03/13 23:05

Laika is net zo. Ze gaat heel graag wandelen, zwemmen doen we met haar zo'n 1x per 14 dgn. {Bussloo} Ze gaat dan naar iedereen toe die met een stok en bal loopt. Erg enthousiast is ze dan.
Eten doet ze ook heel graag.
Maar verder in huis ligt ze pozen te slapen. Ze komt haar mand niet uit als ik terug kom van boodschappen bv. Soms zit ik er wel over in of ze het wel naar haar zin heeft bij ons.

Een goed honden leven?

Gebruikersavatar
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25/03/12 19:47
Locatie: Eygelshoven

Ongelezen berichtdoor roostrixliz » 20/03/13 07:59

Ja, precies, zo is Roos ook. Ze staat ook niet zomaar voor iedereen op om te gaan begroeten....Bijna voor niemand zelfs...
Roos is ook nooit een knuffelaar geweest dus misschien is het inderdaad gewoon haar karakter en is ze wel tevreden met haar plekje op de bank, de hele dag....
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)

Gebruikersavatar
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25/03/12 19:47
Locatie: Eygelshoven

Ongelezen berichtdoor roostrixliz » 23/07/13 20:22

We zijn nu enkele maanden verder en blijven het gevoel houden dat Roos niet gelukkig is bij ons. We hebben het gevoel dat het niet de verhuizing is, maar het gemis van onze andere Labrador, die nu bij mijn dochter woont.

Ondanks dat er nog meer honden hier rond lopen, mist ze een andere Labrador. Buiten wordt ze ook helemaal gek als ze een andere Labrador of Golden Retriever ziet. Daar wil ze mee blijven spelen.

Een Labrador erbij is geen optie omdat ik gastouder ben en Labradors erg lomp/onhandig kunnen zijn met die kleintjes. Ook naar onze dochter lukt niet want ze heeft pas een baby en wandelen met 2 grote honden en een kleine hond, ze heeft 2 honden, is (bijna) niet te doen.....

Soms denken we dat we een nieuw huisje moeten zoeken waar al een Labrador woont en waar ze dan mee zou kunnen spelen......

We weten het niet, erg moeilijk......

Heeft iemand tips? Roos wordt volgende week 4 jaar.....
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 23/07/13 20:32

Is het geen optie om te kijken wat ze doet als jullie de lab van jullie dochter tijdelijk even in huis nemen ?
Dan kan je goed zien of het idd het missen is, of dat het gewoon gedrag is wat rond de 3,5/4 jaar op gaat spelen 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25/03/12 19:47
Locatie: Eygelshoven

Ongelezen berichtdoor roostrixliz » 23/07/13 20:42

Gijs woont al bijna 2 jaar niet meer bij ons, maar komt nog minstens 1/2 per week op bezoek, samen met mijn dochter en dan is ze wel heel erg uitgelaten en blijft hem nalopen/uitdagen iets wat ze bij onze andere hondjes dus nooit doet.
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 23/07/13 21:04

roostrixliz schreef:Gijs woont al bijna 2 jaar niet meer bij ons, maar komt nog minstens 1/2 per week op bezoek, samen met mijn dochter en dan is ze wel heel erg uitgelaten en blijft hem nalopen/uitdagen iets wat ze bij onze andere hondjes dus nooit doet.


Maar dat kan ook het "spannende" zijn .... Als Gijs eventueel weer even bij jullie komt logeren dan zal het spannende er ook weer af gaan waardoor je het gedrag van je eigen hond kan beoordelen (zo bedoelde ik)
Hier zijn de honden ook enthousiast bij een hond die hier een dagje is, maar als die hond langer buigt dat enthousiasme ook om naar gewoon rust in de tent
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 23/07/13 21:36

Ik zou eens een gedragsdeskundige vragen om mee te kijken.
Of wat jullie denken te zien, ook echt zo is of vanuit jullie 'ingevuld'

Veel labradors, slapen overdag gewoon veel. Denk wel dat het belangrijk is om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Herplaatsen, kan voor haar wel eens heel moeilijk worden, want dan is ze én de andere lab kwijt, maar ook jullie vertrouwde baasjes. Vraag me af of dat echt de oplossing is.

Labradors kunnen idd lomp zijn, als je denkt dat de oplossing een maatje is, zou je ook voor een goed opgevoede herplaatser kunnen gaan, die dus niet de drukte van een pup heeft.

Gebruikersavatar
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25/03/12 19:47
Locatie: Eygelshoven

Ongelezen berichtdoor roostrixliz » 23/07/13 21:41

Ja, dit zijn de dingen waar wij dus ook over twijfelen....Zou ze wel weg willen....Is ze wel eenzaam of denken wij dat......
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 23/07/13 21:44

Als ik het zo lees dan vermenselijk je het gedrag van je hond teveel. Mijn honden slapen ook als ze thuis zijn en buiten zijn ze actief. Ik vind het niet zo bijzonder dit gedrag. Het zijn honden en die leven anders dan mensen en het kan volgens mij niet zo zijn dat een hond een andere hond mist die al twee jaar weg is. Het lijkt mij gewoon een rustige hond :wink: En als hier een vreemde hond komt, of een bekende hond dat is er altijd wat levendigheid, maar zoals moniek al zei, als ze deel van de roedel gaan uitmaken is er weer rust.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections


Terug naar “Gedrag”