Samen spelen met speelgoed

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Samen spelen met speelgoed

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 24/06/13 16:22

Max en Bob vinden hondenspeelgoed erg leuk. Beiden kunnen zich hiermee vermaken. Dat wil zeggen, als ze alleen zijn met het speelgoed. Zodra ze met zijn tweeen zijn ontaardt het in een druk spelletje. Ze willen allebei het speeltje hebben waarmee de ander aan het spelen is en ze dagen elkaar ook uit. Als Bob bijvoorbeeld het balletje verkiest boven het speeltje van Max komt Max hem uitdagen net zolang Bob reageert. Andersom gebeurt dit ook. Uiteindelijk heb ik wilde indianen die door de woonkamer rennen. Omdat Max ontzettend van het fair play is en Bob door zijn leeftijd de persoonlijke zone van Max regelmatig negeert en vals speelt, heb ik het speelgoed maar opgeborgen en laat ik sporadisch met speelgoed spelen gedurende een kortr periode. Toch zou ik willen dat het samen spelen gewoon mogelijk is. Wie heeft er tips voor ons?

Max corrigeert Bob trouwens wel als hij vals speelt, maar Bob trekt hier niet veel van aan en in plaats van een nog duidelijkere correctie reageert Max zijn frustratie af of door te ontaarder in de dolle 5 minuten.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 24/06/13 16:50

Hier spelen ze niet samen. Eindigd altijd in: basco heeft alles en kaine mag niks en kaine probeerd iets terug te pakken krijgt hij op zijn donder van basco.
Ieder krijgt hier eventjes een eigen band, bal of ander speelgoed tot ik het niet meer in de gaten kan houden en dan berg ik het op.

Dus echt een manier om ze samen te laten spelen heb ik helaas niet.

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 24/06/13 17:19

nou dat zal een klus worden, want hondenspelletjes bestaan nu eenmaal aan toe eigenen wat een ander heeft en de ander verdedigd dat, dat zijn levenslessen en zolang dat het nog zonder bloedvloeien gaat zijn dat lesjes voor het "echte" werk later (zoals het in het wild gaat).

honden spelen nu eenmaal op die manier, de een wat meer fanatiek dan een ander, maar het gedrag is niet abnormaal.
al me kinders uitgevlogen


Terug naar “Gedrag”