Liggen op buik...

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 25/08/12 11:02

Liggen op buik...

Ongelezen berichtdoor aldidajo » 02/08/13 15:35

Als wij met Barrel lopen en er een andere hond op ons af komt, gaat hij liggen. Gewoon plat op de buik. Laatst kwamen we een andere bruine labrador tegen.... Barrel ging plat op de buik, de ander hond deed hetzelfde. Daarna hebben ze heerlijk met elkaar gespeeld, maar ik vond Barrel best een beetje dominant t.o.v. de andere hond.
Wat zegt dit gedrag? Het plat gaan liggen t.o.v. een andere hond?

Gebruikersavatar
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30/07/13 08:50
Locatie: Leeuwarden

Ongelezen berichtdoor Giovanni » 02/08/13 16:58

Dat doet mijne ook,,ma alleen bij honden die hij niet kent.
Honden die hij kent blijf hij staan.
Ma ik ga dit topic volgen ben benieuwd.
Toevallig leesde ik net een stukje over lichaamstaal van honden.
Wel leuk om te lezen

http://www.hondenplaza.nl/infolichaamstaal

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 02/08/13 23:09

Die van mij doen dit nooit en als een tegenligger dit doet gaat Ramses helemaal uit zijn stekker omdat hij al een paar keer aangevallen is door een hond die vanuit liggende positie ineens (bijna) bovenop hem sprong zodra hij binnen bereik kwam en dit was niet om te spelen. Heel vervelend dus.
Als ik zie dat een hond gaat liggen en ik ken die hond niet of ik kan hem niet goed 'lezen' dan ga ik een andere kant op want Ramses wenst niet meer besprongen te worden en heeft besloten dat aanvallen de beste verdediging is.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30/07/13 08:50
Locatie: Leeuwarden

Ongelezen berichtdoor Giovanni » 02/08/13 23:31

Bij mij was juist andersom,eerst stond hij gewoon toen 2xaan gevallen (hoop honden eigenaren hebben hekel aan die honden,ken die honden toen niet) sindsdien gaat hij steeds plat liggen.

Kwam vandaag weer hun tege,zoude weer aanvallen, :oops: heb die hond een beste trap gegeven,ben niet trots op ma genoeg is genoeg..

Mijn hond (pup) is nu 12 weken en hij was super sociaal met andere honden,tot die 2 aanvallen,nu hoef ma 1hond te blaffen en meneer lig plat of wil vluchten.

Honden die kent,is rennen spele en ravotten,ma gene niet ken ligt hij dus plat.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 03/08/13 10:15

Er zijn hier in de buurt ook nog twee Labradors die gaan liggen als we tegemoet komen daarvan weet Ramses dat hij niks te vrezen heeft dus dan kan ik gewoon doorlopen maar bij een vreemde hond die gaat liggen als we eraan komen, of die twee honden die hem vanuit liggende positie hebben aangevallen, gaat meteen zijn staart recht omhoog, pompt hij zich helemaal op en gaat vreselijk staan grommen.

Vaak is wel te zien met welke intentie een hond gaat liggen aan zijn kop of de spanning in de rest van zijn lijf, vooral Labradors doen dit nogal eens uit een soort onzeker spelgedrag "Ik wil eigenlijk wel spelen maar durf ik dat", maar niet altijd dus wees hier wel op bedacht. De honden die Ramses wilden aanvallen vanuit liggen waren dog achtigen, een Amerikaanse Bulldog, een Argentijnse Dog en een Boxer.
Veel mensen denken dat als een hond gaat liggen dit is omdat de hond onderdanig is maar dat is dus niet altijd zo!
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30/07/13 08:50
Locatie: Leeuwarden

Ongelezen berichtdoor Giovanni » 03/08/13 10:40

Dat zijn ook meteen paar beste honden die je noemt,kan best begrypen dat uw hond nu ook op z'n strepen gaat staan.

Gio is dus 12 en vanochtend waren we in hondepark,hij loopt daar ook gewoon los.
Waren nog meer honden en gio heeft al heel veel vriendjes,klein maar ook grote.
De was ook een grote mastiono en die kan niet met alle honden,raar genoeg is hij dikke vriende met gio,maar de kwam een man aan lopen met 3 herders los en kwamen al blaffend en dominaand aan zetten,ik riep gio en kwam gelukkig meteen.
De mastiono kwam ook en nam gio in bescherming en blaffen en dreigde terug,herders liepen toen ineens weg, en de eigenaar kwam later met ze doen dit anders nooit.

Het egt geluk dat de mastiono er was,, :shock: anders had denk anders afgelopen.

Maar wat moet je dan doen,moet je hond plat laten liggen,moet hij zitten,,of hem gewoon weer op z'n potten zetten?

De komen ook steeds meer vreemde honden in park want andere park verderop is water goor,en park is ook saaier en viezer,mense ruime niks op.
En dat zijn ook honde die niet erg sociaal zijn.

Laatst liepen ook 3stefferds los,en die hebben menig gevechten veroorzaakt.vind stefferds prachtige honden maar die worden. Niet goed opgevoed.

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 04/08/13 12:09

Flits deed dit ook vaak. Nu nog wel eens, maar lang niet zo vaak meer als vroeger.
Bij Flits was het denk ik ook onzeker spelgedrag. Hij ging dan liggen en wachtte tot de andere hond vlakbij hem was, dan sprong Flits in een keer op om te gaan rennen/spelen.
Dit gebeurt zo af en toe nog wel eens, maar ik had eens gehoord dat je dan beter je hond gewoon mee kan nemen en niet moet laten liggen. Want vaak zijn ze dan ook enorm aan het staren naar die andere hond en dat kan bij sommige honden verkeerd vallen?
Als Flits dit gedrag vertoont, dan is hij altijd los. Dus dan loop ik vaak naar hem toe en zeg ik dat ie mee moet komen.

Gebruikersavatar
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30/07/13 08:50
Locatie: Leeuwarden

Ongelezen berichtdoor Giovanni » 04/08/13 12:44

Zal dat ook eens gaan doen,kijke als dat dan beter gaat.
In hondepark loopt hij ook al gewoon los,en zal het ook beter in gaten houden.

Merie

Ongelezen berichtdoor Merie » 30/08/13 13:50

Hoi,

Onze Bob doet dit altijd! Ik weet zeker dat het bij hem een stuk speelgedrag is. Als de andere hond dichtbij komt, draait hij eerst zn koppie weg ( ik ben er niet en wil zeker geen ruzie met jou ) en geeft de andere hond eerst de kans om te snuffelen om vervolgens heerlijk samen te kunnen spelen. Hij doet het echt bij alle honden.

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 30/08/13 16:47

Pandora schreef:Er zijn hier in de buurt ook nog twee Labradors die gaan liggen als we tegemoet komen daarvan weet Ramses dat hij niks te vrezen heeft dus dan kan ik gewoon doorlopen maar bij een vreemde hond die gaat liggen als we eraan komen, of die twee honden die hem vanuit liggende positie hebben aangevallen, gaat meteen zijn staart recht omhoog, pompt hij zich helemaal op en gaat vreselijk staan grommen.

Vaak is wel te zien met welke intentie een hond gaat liggen aan zijn kop of de spanning in de rest van zijn lijf, vooral Labradors doen dit nogal eens uit een soort onzeker spelgedrag "Ik wil eigenlijk wel spelen maar durf ik dat", maar niet altijd dus wees hier wel op bedacht. De honden die Ramses wilden aanvallen vanuit liggen waren dog achtigen, een Amerikaanse Bulldog, een Argentijnse Dog en een Boxer.
Veel mensen denken dat als een hond gaat liggen dit is omdat de hond onderdanig is maar dat is dus niet altijd zo!


Hoera eindelijk iemand die het met mij eens is. :klasse:

Zodra een hond plat gaat loop ik een straatje om. Castro heeft een aantal maanden geleden geknokt met een Amerikaanse Bulldog die ook altijd gaat liggen en dan ineens als een raket op hem afschiet. Volgens het baasje hebben wij een vreselijke dominante hond en moeten Castro zijn ballen eraf want zijn hond ging toch heel braaf onderdanig liggen voordat hij kwam "spelen"...
Heb de man gevraagd of hij wel eens heeft gezien hoe een leeuw zijn prooi benaderd :?
Nou dat was bij zijn hond toch echt niet het geval hoor, Castro is een heule argressieve labrador.
Iedere keer als we hem nu tegenkomen begint die man te "zeiken" (pardon my french) dat we Castro toch echt moeten laten helpen want hij gromt nog steeds naar zijn hond...

Oh en dat die man zijn halve duim eraf lag in een poging de kaken van zijn lieve onderdanige schatje los te krijgen die hij in Castro zijn nek had geklemd daar hebben we het dan maar niet over...
(sorry de stoom komt gewoon weer uit mijn oren)

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 30/08/13 21:39

Balou doet dit ook soms, ze wil dan wel graag spelen maar is dan nog wat onzeker. Ik denk dat dit bij jou (aldidajo) ook het geval is, zeker gezien het feit dat je hond nog jong is.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 31/08/13 08:38

lucievd schreef:Flits deed dit ook vaak. Nu nog wel eens, maar lang niet zo vaak meer als vroeger.
Bij Flits was het denk ik ook onzeker spelgedrag. Hij ging dan liggen en wachtte tot de andere hond vlakbij hem was, dan sprong Flits in een keer op om te gaan rennen/spelen.
Dit gebeurt zo af en toe nog wel eens, maar ik had eens gehoord dat je dan beter je hond gewoon mee kan nemen en niet moet laten liggen. Want vaak zijn ze dan ook enorm aan het staren naar die andere hond en dat kan bij sommige honden verkeerd vallen?
Als Flits dit gedrag vertoont, dan is hij altijd los. Dus dan loop ik vaak naar hem toe en zeg ik dat ie mee moet komen.


Sam doet het nog steeds en helaas ook weer regelmatig aan de lijn.
Wat betekent dat ik dan moet wachten tot de andere hond uit beeld is want ik krijg 35 kg hond die zijn voorpoten schrap zet in het gras echt niet mee :? Irritante gewoonte van hem en hij kwam idd weleens door het kijken wat hij deed naar de andere hond in de problemen. Hij is niet met andere honden direct op zijn gemak en gaat spelen, vaak is dat eerst even wat eng.

Franca
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17/09/12 08:52

Ongelezen berichtdoor Franca » 01/09/13 15:48

Onze Flip (16 mnd) doet het ook heel vaak. Hij is een enorme onderdanige sul naar andere honden en ik weet dat het voor hem een onzekere manier is om te laten zien dat hij geen kwaad in de zin heeft. Maar omdat hij wel speels is en vaak opspringt zodra de andere hond passeert, krijgt hij weleens een snauw. En aangelijnd wil ik het eigenlijk helemaal niet hebben omdat ik wil bepalen of we lopen of stilstaan. Ik ben hem daarom aan het leren dat hij meeloopt als hij aangelijnd is, dan hoort ie immers bij mij. Maar 35 kilo meekrijgen valt nog niet mee :shock: dus ik hoop dat het minder wordt naarmate meneer meer zelfvertrouwen krijgt.
Maar als er mensen zijn met tips of andere inzichten: ik hou me aanbevolen, want dit is eigenlijk het enige waar we tegenaan blijven lopen en wat er maar moeilijk uit gaat.


Terug naar “Gedrag”