De bekende eetmachine..........

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Bergverzet
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 24/05/12 15:00
Locatie: Figueiro dos Vinhos
Contacteer:

De bekende eetmachine..........

Ongelezen berichtdoor Bergverzet » 04/11/13 18:35

Ik kom net thuis en ben gefrustreerd...........
Ik woon in Portugal, het regent pijpestelen en heb net met mijn 2 jaar oude labrador reu gewandeld. Het was me weer een ware belevenis :vloeken: :vloeken:
Een kleine impressie.........als ik hier in de eucalyptus bossen wandel kom ik eigenlijk nooit iemand tegen, geen mensen en geen honden. Best saai voor Bongie, maar die weet niet beter. Vandaag dacht ik ik loop eens een ander rondje en ik kom in de buurt van een dorp en wil hem roepen om aan de riem te doen. Zijn neus gaat de lucht in en hij rent weg. Ik erachteraan. Zie ik hem nog net een trappetje omhoog gaan, ik erachteraan, staat hij daar in een keuken bij een onbekende Portugese familie uit een emmer oude soep (althans dat hoop ik ;-)) te eten. Ik bied duizend keer in mijn beste Portugees mijn excuses aan. Geef hem op zijn kop en doe hem aan de riem, en loop snel weg met een rode blos op mijn wangen. Dat was het eerste voorval................Wat we hier wel vaak tegenkomen is zakken met hetzij dode dieren daarin of slachtafval. Dat is een hele rare gewoonte van de boeren hier, die dat gewoon dumpen.
Bongie ruikt dat al van verre, neus in de lucht en floep snel even de weg over en in de berm een beetje naar beneden, daar lag weer een zak. Dan kan ik roepen, schreeuwen, niets helpt dan. Ik ren dan achter hem aan, omdat ik ook wel bang ben dat hij iets eet waar hij ziek van wordt. Hij stond alweer met een stuk van iets smerigs in zijn bek, en zie het er dan maar eens uit te krijgen. Hoe kunnen we dit toch oplossen...............normaal gesproken gaat het luisteren in het bos eigenlijk best goed, maar als hij iets ruikt...............dan is er nog maar een ding..........heeft iemand tips?
Misschien moet ik hem meer aan de riem gaan doen, maar dat is zo jammer.........of een muilkorfje aan, zou dat een oplossing kunnen zijn?
Sorry, maar het moest er even uit..........soms kun je ze wel achter het behang plakken..........

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 04/11/13 19:29

:D sorry ik moet er om lachen want ik heb gelijk beeld :oops:
voor jou heel erg balen natuurlijk en zeker het eten van andere mensen jatten is een grote nono!
dooie dieren en slachtafval ach ja ik barf met de honden dus ik word daar niet snel kwaad om als mijn monsters eens een kadaver vinden en weg schrokken.
ze mogen het niet hoor maar soms zijn ze net even wat sneller dan ik :oops:
als het echt gevaarlijke situaties opleverd zou ik aanlijnen met een flexiriem of idd een muilkorf,hier loopt een goldenretriever reu met een muilkorf tegen het poepeten(echt bizar veel! :shock: )
succes! :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 04/11/13 20:26

Ook in "ons" wandelgroepje loopt er nu 1tje gemuilkorfd, reden levende kip bij de boer te pakken nemen, gelukkig niet opgegeten :oops:
Ik ben er de bewuste middag niet bij geweest maar belangrijkste was succes opnieuw voorkomen, hij bleef van het weekend al bij ons in de buurt rondhangen in plaats van keihard naar de betreffende plek toe crossen.

En ook in dit geval denk ik opnieuw suc6 voorkomen want het is enorm zelfbelonend gedrag natuurlijk :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Selma

Ongelezen berichtdoor Selma » 17/12/13 21:48

:lol: haha moest er ff smakelijk om lachen.Rasha kwam ooit es met een dode mol aanzetten.Helemaal uit haar dak gegaan ,omhoog gegooid en weet ik wat allemaal.Nauurlijk had ze bananen in dr oren ,dus gewoon maar doorgelopen en hard DAAG geroepen .Ze kwam vanzelf weer aanlopen zonder mol.hoe harder je NEE en HIER roept hoe minder ze luisteren op dat moment.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 17/12/13 22:23

Ook hier het vreetprobleem. Ik woon op het Groningse platteland en loop veel langs sloten en andere waterlopen. Daar liggen vaak dode ratten, eenden, hazen en laatst zelfs een gans. Ik snap niet waar al die dode beesten vandaan komen maar reken maar dat de honden ze veel eerder ruiken dan ik ze kan zien.

Spirit wil vooral apporteren (waar ik ook niet blij van wordt als ze al half vergaan zijn) maar Yarra vreet zo gauw ze kan een deel ervan op. Ook als er al maden in rond kruipen. Ik geef haar daarvoor op haar donder maar ze doet het telkens weer. Ook poep vindt ze een delicatesse. Ik ben bang dat de meeste labjes gewoon enorme smeerkezen zijn.... :oops:
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 17/12/13 23:15

Yep herkenbaar.. helaas hier ook zo`n alles-eter . En dan ook nog als meneer iets gegeten heeft wat anders is dan zijn brokken komt het er over het algemeen gedurende de nacht weer uit :kots: errug smakelijk..

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 18/12/13 13:20

Ja dat herken ik ook :wink:. Is jouw hond niet ergens helemaal gek van? Als ik een tennisbal in mijn hand heb dan bestaat de rest van de wereld niet meer voor mijn hond dus misschien dat je hem kan bezighouden op die manier tijdens de wandeling? Al lijken me zakken met vlees ontzettend lastig te negeren.. Misschien even een paar weken aan de flex wandelen om het gedrag geen kans te geven. Als je mazzel hebt leert hij het helemaal af. Als je wil dat hij het niet meer doet zul je in ieder geval herhaling moeten voorkomen zoals Tammie aangeeft.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.


Terug naar “Gedrag”