Begroeten

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Begroeten

Ongelezen berichtdoor Buuf » 09/11/13 08:56

Bruut ligt bij ons altijd in de winkel, en elke klant die binnen komt is een potentieël speelmaatje.
Maar aangezien niet iedereen wil spelen moet hij leren dat hij niet naar elke klant kan toestuiven.

Ook ruikt iedereen geweldig dus kan hij het niet laten om gelijk iedereen te besnuffelen.

Het is redelijk rustig nu in de winkel, dus we hebben lekker de tijd om hier aan te werken. Nu is mijn vraag of jullie nog tips hebben hoe ik Bruut dit het beste kan afleren/aanleren dat hij niet bij elke klant in zijn nek gaat liggen.

Negeren is heel moeilijk voor klanten want de meeste hebben geen moeite ermee dat Bruut gedag komt zeggen, maar wij willen dat hij pas gedag gaat zeggen als WIJ daar toestemming voor geven.
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 09/11/13 09:09

Ik zou op de deur een bordje hangen dat jullie aan het trainen zijn met bruut. Mensen moeten toch echt jullie de tijd geven om hem te trainen. Daarna, wanneer hij het onder de knie heeft, kan je eventueel het bordje weghalen.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 09/11/13 09:27

best lastig omdat de klanten spontaan naar binnen komen,maar ik ga met Nienke mee.
hang een bordje/briefje op de deur.
dit hebben wij ook bij Roef gedaan toen hij pup was,maar ik denk dat een thuis situatie makkelijker te trainen is omdat je dan al kan anticiperen omdat iemand aanbelt en niet ineens binnen staat.

ik herken het gedrag,Roef was ook helemaal dol op visite :roll:
ook bij onze garage hebben ze een labje rond lopen die iedere bezoeker dol blij begroet,zeker als hij ruikt dat je ook honden hebt :D
deze reu is nu net zo oud als Roef(5,5) en het is ze tot nu toe niet gelukt dit gedrag af te leren,wel is hij rustiger geworden.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 10/11/13 19:57

Ik weet niet wat voor winkel jullie hebben,als het een dierenwinkel is komt er toch ander publiek dan een bloemen-of kledingzaak.
Dan is niet iedereen gediend van een vrolijke opdringerige labrador denk ik maar zo.

Is een traphekje niks? Dan is hij er toch bij,maar kan niemand lastigvallen of lastig gevallen worden.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 11/11/13 12:41

Wil enCo schreef:Ik weet niet wat voor winkel jullie hebben,als het een dierenwinkel is komt er toch ander publiek dan een bloemen-of kledingzaak.
Dan is niet iedereen gediend van een vrolijke opdringerige labrador denk ik maar zo.

Is een traphekje niks? Dan is hij er toch bij,maar kan niemand lastigvallen of lastig gevallen worden.


volgens mij hebben ze een fietsenwinkel.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Ongelezen berichtdoor Buuf » 11/11/13 19:31

Inderdaad :D Het is een fietsenwinkel en bruut ligt bij ons binnen naast het kantoor aan een lange riem. Hij weet niet beter aangezien hij vanaf 8 weken al bij ons is.

Per dag gaat hij lekker 2 uur buitenspelen op een afgezet stuk achter de winkel.

Nu is het zo, dat het niet een enorm probleem is, maar ik zou het voor hem fijner vinden dat hij gewoon de hele dag kan rondhobbelen in de winkel en de werkplaats.

We trainen er heel veel op en ik zie wel wat vooruitgang, maar eigenlijk mag hij pas een klant begroeten als ik dat zeg en niet een eigen plan gaat maken hahahahaha
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 13/11/13 17:46

nou,ik dacht dat jij het een probleem vond, en daarom dit topic opende ,dus vandaar mijn tip om een traphekje te plaatsen.

Maar als alle klanten het heel erg leuk vinden om door een vrolijke springende en enthousiaste labrador te worden begroet,dan hoeft dat natuurlijk niet
dan is er helemaal geen probleem! :(
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Ongelezen berichtdoor Buuf » 13/11/13 18:24

Wil enCo schreef:nou,ik dacht dat jij het een probleem vond, en daarom dit topic opende ,dus vandaar mijn tip om een traphekje te plaatsen.

Maar als alle klanten het heel erg leuk vinden om door een vrolijke springende en enthousiaste labrador te worden begroet,dan hoeft dat natuurlijk niet
dan is er helemaal geen probleem! :(


Het is ook geen mega probleem maar er komen ook wel klanten in de winkel die niet heel erg van honden houden. althans niet een die gelijk hallo komt zeggen.

Dat traphekje is idd een goed idee, maar helaas niet haalbaar. (dan moet ik een hek nemen van ruim 6 meter :D )
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm


Terug naar “Gedrag”