Bijtgedrag blijft na wisselen + buitenhok verscheuren

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Bijtgedrag blijft na wisselen + buitenhok verscheuren

Ongelezen berichtdoor Dora » 21/11/13 20:48

Hey,

Opnieuw een vraag over een bijtende labradorpup van ongeveer 6 maanden. Ons Gitta heeft altijd heel happerig en knapperig geweest gedurende haar puppy-periode. Op dit moment is ze ongeveer 6 maanden, maar ik vind dat het bijten nog erg sterk aanwezig is, ookal heeft ze haar tandjes al vroeg gewisseld.
Ze doet niks liever dan in onze handen happen, in kledij en schoenen knabbelen is verbeterd, maar als ze onze handen ziet, lijkt ze gek te worden!
Kunnen we daar iets aan doen? Ik heb echt schrik dat dit bijtgedrag nooit zal overgaan en dat we later eens een accident hebben ofzo.
Alle tips die we hier gevonden hebben, hebben we ook al toegepast, negeren, speeltje in mond, weggaan, andere bijtspeeltjes aanbieden, nee zeggen, au roepen, noem maar op...niets dat helpt of waar ze nog van opkijkt. Bijt ze in onze handen, direct speeltje in mond, na exact 5 seconden laat ze haar speeltje dan vallen en zoekt ze terug onze handen op. Soms echt vermoeiend.
Ik heb ook al gelezen dat er hier wel meerdere labs pas na 1 jaar of 1.5 jaar minder beginnen te bijten. Ik heb echt schrik :-s

Daarnaast waren we goed voorzien op de winter; een knap hok buiten, nette isolatie en matje erin... We zijn echt hopeloos, ze scheurt elke week wel minstens één deel aan flarden. Dit gebeurt dan doorheen de dag als wij gaan werken zijn, dus ik veronderstel dat het uit verveling komt. Maar wat geef je een bijtgrage hond om doorheen de dag mee te spelen of zich mee te amuseren? Kong-speelgoed hebben ze mij aangeraden, maar daar Op een goede 2 uur tijd krijgt ze een speeltje kapot :-s

Tips iemand? Of aanmoedigingen? Zal het bijten ooit minderen of moeten we haar nog strenger gaan aanpakken? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze gedurende de dag haar hok niet kapot maakt? Met veilig speelgoed dan aub!

Mercie alvast

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 21/11/13 21:07

Wat moet ze anders doen als jullie de hele dag werken? 8)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 21/11/13 22:06

Hoe heb je haar aangeleerd om alleen te blijven ? Heb je dat stapje voor stapje aangeleerd, of moet ze "ineens" heel de dag alleen zijn ?

En wat ondernemen jullie verder met haar ?

Zoals ik het nu lees zit ze dag en nacht in een buitenhok (overdag als jullie aan het werk zijn, en s'nachts als jullie slapen?)
Maar misschien lees ik het verkeerd ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 21/11/13 22:13

Een jonge, energieke hond die heel de dag alleen zit, verveelt zich kapot en gaat zelf ´leuke spelletjes´ verzinnen om zich bezig te houden.
Misschien iemand regelen die haar elke dag komt halen om een flinke wandeling te maken en mee te spelen? Of misschien is er een hondencrèche in jullie omgeving waar je haar naar toe kunt brengen op jullie werkdagen.
Als je niks aan de situatie kunt veranderen, is het wellicht zelfs een optie om een leuk vriendinnetje voor haar uit het asiel te halen?

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 21/11/13 22:21

Laboriginals schreef:Een jonge, energieke hond die heel de dag alleen zit, verveelt zich kapot en gaat zelf ´leuke spelletjes´ verzinnen om zich bezig te houden.
Misschien iemand regelen die haar elke dag komt halen om een flinke wandeling te maken en mee te spelen? Of misschien is er een hondencrèche in jullie omgeving waar je haar naar toe kunt brengen op jullie werkdagen.
Als je niks aan de situatie kunt veranderen, is het wellicht zelfs een optie om een leuk vriendinnetje voor haar uit het asiel te halen?

Hanneke


Zodat er 2 honden heel de dag alleen zitten :confused:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 21/11/13 23:27

Dan zitten ze samen, dat is dus niet alleen. Het is niet ideaal, maar beter dan een hond hele dagen in z´n eentje.

Hanneke

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 22/11/13 08:38

Ja samen slopen is vast leuker dan alleen. :?

Bezint voor je begint aan een hond. Regel een uitlaatservice, iemand die elke dag tenminste 1 behoorlijke wandeling van tenminste een uur kan maken, een oppas aan huis, breng haar naar een day-care, je snapt me wel. Maar zorg ervoor dat ze niet zo lang alleen is. Kan je je hond dat niet bieden dan is het misschien tijd om eens heel goed na te gaan denken waarom je ook alweer een hond in huis haalde en of de hond wel bij jullie past.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Cath-67
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 85
Lid geworden op: 29/07/13 21:04

Re: Bijtgedrag blijft na wisselen + buitenhok verscheuren

Ongelezen berichtdoor Cath-67 » 22/11/13 09:40

Dora schreef:Hey,

Opnieuw een vraag over een bijtende labradorpup van ongeveer 6 maanden. Ons Gitta heeft altijd heel happerig en knapperig geweest gedurende haar puppy-periode. Op dit moment is ze ongeveer 6 maanden, maar ik vind dat het bijten nog erg sterk aanwezig is, ookal heeft ze haar tandjes al vroeg gewisseld.
Ze doet niks liever dan in onze handen happen, in kledij en schoenen knabbelen is verbeterd, maar als ze onze handen ziet, lijkt ze gek te worden!
Kunnen we daar iets aan doen? Ik heb echt schrik dat dit bijtgedrag nooit zal overgaan en dat we later eens een accident hebben ofzo.
Alle tips die we hier gevonden hebben, hebben we ook al toegepast, negeren, speeltje in mond, weggaan, andere bijtspeeltjes aanbieden, nee zeggen, au roepen, noem maar op...niets dat helpt of waar ze nog van opkijkt. Bijt ze in onze handen, direct speeltje in mond, na exact 5 seconden laat ze haar speeltje dan vallen en zoekt ze terug onze handen op. Soms echt vermoeiend.
Ik heb ook al gelezen dat er hier wel meerdere labs pas na 1 jaar of 1.5 jaar minder beginnen te bijten. Ik heb echt schrik :-s

Daarnaast waren we goed voorzien op de winter; een knap hok buiten, nette isolatie en matje erin... We zijn echt hopeloos, ze scheurt elke week wel minstens één deel aan flarden. Dit gebeurt dan doorheen de dag als wij gaan werken zijn, dus ik veronderstel dat het uit verveling komt. Maar wat geef je een bijtgrage hond om doorheen de dag mee te spelen of zich mee te amuseren? Kong-speelgoed hebben ze mij aangeraden, maar daar Op een goede 2 uur tijd krijgt ze een speeltje kapot :-s

Tips iemand? Of aanmoedigingen? Zal het bijten ooit minderen of moeten we haar nog strenger gaan aanpakken? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze gedurende de dag haar hok niet kapot maakt? Met veilig speelgoed dan aub!

Mercie alvast



Werken jullie allebei? en allebei heel de dag?
Dan zou ik nooit aan een pup begonnen zijn.
Een vriendin van me werkt 2 dagen in de week en haar man fulltime.
Voor de 2 dagen die zij werkt, hadden ze een hondenuitlaatservice.
Die haalde om 12uur de hond op en deze ging dan mee voor een wandeling van zeker anderhalf uur. Ging prima. Nu kan ze thuis werken en heeft haar eigen praktijk.

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 22/11/13 10:55

Ik vind dat een pup en ook een volwassen hond niet hele dagen alleen in een hok hoort te zitten. Een labrador vind ik sowieso niet geschikt om in een hok te zitten, ze zijn zo graag bij je !

Of ik zou een oppas/uitlaatservice/dagopvang regelen of ik zou heel goed gaan nadenken of dit wel een situatie is waar jullie en de hond blij van worden.

Ik zou me zelf gruwelijk schuldig voelen als mijn hond zich zo verveelde en zoveel alleen zou zitten.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 22/11/13 12:00

ik wordt hier alleen maar verdrietig van hele dag alleen overdag en s'avonds s'nachts in het hok Labradors zijn honden die genegenheid willen kroelen lekker bij of tegen de baas aan willen liggen :cry:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 85
Lid geworden op: 27/07/13 16:01
Locatie: Twente

Ongelezen berichtdoor Bert » 22/11/13 13:19

Zo, weer een topic schrijfster de grond in geboord. Erg jammer, denk niet dat ze hier op zit te wachten. Ze vraagt naar tips om de voor haar liefste hond van de wereld een goed leven te geven!
Als jullie willen dat dit forum goed gelezen en op gepost worden, dan is dit een slecht signaal.
Jullie zijn blijkbaar enorme deskundigen en doen alles prima met jullie hond, geef dan ook adviezen dat anderen ook deskundig worden!

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 22/11/13 13:27

Nee Bert, dat ben ik niet helemaal met je eens. TO kiest er willens en wetens voor om hele dagen te gaan werken, ze krijgt hier ook advies om aan dagbesteding te gaan denken voor haar hond. Dat niemand erg enthousiast is over het feit dat de hond hele dagen alleen buiten zit kon ze verwachten op een forum voor het mooiste ras ter wereld.
Ik hoop dat TO iets doet met de adviezen en bereid is hier verder te reageren.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 22/11/13 14:01

Ik lees nergens terug dat de TO alle dagen hele dagen werkt, maar ik vermoed van wel. Opvoeden is een kwestie van consequent zijn en geduld hebben. Een pup van 6 maanden is nog volop in de leer. Ga er vanuit dat je een jaar of 2 bezig bent om je hond dingen aan te leren. Dus als je schrijft dat je alles al hebt geprobeerd, en je hond is nog maar 6 maanden, dan heb je alles te snel gedaan. Gebruik 1 methode en gebruik deze geruime tijd tot het kwartje valt. Ik lees nergens dat jullie met de hond op training zijn. Dit beestje verveeld zich te pletter en gaat daarom slopen. Dus als je hele dagen werkt zorg dan dat je hond voor je gaat werken zijn (geestelijke) energie kwijt kan, daarna een lekkere kong krijgt met lekkers en tussen de middag ook weer zijn energie kwijt kan d.m.v. een fijne uitlaatbeurt. 's-Avonds als je thuiskomt lekker aan de slag met de hond. Als je een cursus met hem volgt(wat zeer aan te raden is)...naar buiten en trainen met hem. Deze uitdaging moet je een hond en zeker een werkhond zoals de Labrador kunnen geven. Mocht e.e.a. niet te realiseren zijn dan zou ik zeker overwegen voor je hond een plekje te zoeken waar de tijd en aandacht voor haar wel aanwezig is.
Ik ben niet zo'n tegenstander van een buitenhok. Zelf zou ik het niet doen, maar een buitenhok is niet de oorzaak van verveling cq slopen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 22/11/13 15:26

Bert schreef:Zo, weer een topic schrijfster de grond in geboord. Erg jammer, denk niet dat ze hier op zit te wachten. Ze vraagt naar tips om de voor haar liefste hond van de wereld een goed leven te geven!
Als jullie willen dat dit forum goed gelezen en op gepost worden, dan is dit een slecht signaal.
Jullie zijn blijkbaar enorme deskundigen en doen alles prima met jullie hond, geef dan ook adviezen dat anderen ook deskundig worden!


Bert, de TO wordt niet de grond in geboord. Wel geven de leden hun mening over het feit dat de hond (zoals het nu lijkt) de hele dag in een buitenhok verblijft en zich kennelijk verveelt en gedrag vertoont dat daarbij past. Je mening geven op een respectvolle manier is niet iemand de grond in boren. Je hoeft het niet altijd met iemand eens te zijn en er worden zinvolle adviezen gegeven richting TO.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 22/11/13 16:25

Mijn echtgenote en ikzelf werken voltijds - en toch hebben we twee labradors. Hebben vrije toegang tot de hele benedenverdieping, nog nooit schade gehad.

Eén van de twee hebben we zelf opgevoed vanaf 8 weken, de andere is erbij gekomen als herplaatser.

Dus laat je niets wijsmaken, het gaat wel als je voltijds werkt.

MAAR: zorg voor genoeg beweging en afleiding voor je hond! Wij maken elke dag voor het werk een lange wandeling, en 's avonds na het werk nog eens. Af en toe is er overdag iemand thuis, of kunnen we even langsgaan.
Kong is een goed idee, die krijgt hij niet kapot.
En als hij in de handen / kleding bijt, onmiddellijk corrigeren. Desnoods teruggaan naar bench, lees je dan wel even in dmv het bench topic hier op het forum.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Gedrag”