Zachtjes piepen met knuffel

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 25/08/12 11:02

Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor aldidajo » 24/02/14 19:44

Onze Barrel heeft sinds kort een nieuwe knuffel. Hij is inmiddels 1,5 jaar oud en (noodgedwongen) gecastreerd, maar dat is alweer een paar maanden geleden.
Dit nieuwe knuffeltje sluit hij in zijn voorpoten, doet er zacht zijn bekje omheen en terwijl hij dit doet ligt hij heel zachtjes te piepen.
Het ziet er heel tevreden uit, dat wel. Ik vraag me af wat de achterliggende reden hiervan is en of iemand dit herkent. Het liefst ligt hij met zijn knuffel ergens bij mij in de buurt.

Ik maak me er niet druk over, maar dit is een stukje gedrag wat ik niet helemaal snap :wink:

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor Elly H » 24/02/14 19:53

Jaa.... zo herkenbaar! Jessy doet dat ook en dan zit ze ook nog met haar pootjes te duwen alsof ze aan de tepel bij haar moeder ligt. Zo lief.... :verliefd1:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 24/02/14 20:24

aaah lijkt me heel schattig om te zien...hiihhihi

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor HennyH » 24/02/14 22:47

Yarra is al jaren helemaal gek met haar konijnknuffel. Bij onze thuiskomst moet ze konijn hebben en niets anders maakt haar blij. Ook piept en kreunt ze van blijdschap. Vanaf dat ze een pup is loopt ze al rond met dit type knuffelkonijn en een andere knuffel vind ze maar niets. Ook als we op vakantie gaan moet konijn mee. Via marktplaats heb ik gelukkig nog een paar kunnen kopen want die knuffels zijn niet echt gemaakt voor continu beetpakken door een hondengebit.
Ik heb bij mijn andere honden nog nooit zoiets gezien en ook bij vrienden en kennissen hun honden niet.

Waarschijnlijk is het toch wel iets bijzonders dat sommige honden zo gek kunnen zijn met een bepaalde knuffel. Kun je zorgen dat je een paar meer van deze knuffels kan kopen want dan ben je in elk geval voorbereid als deze kapot mocht gaan.

In dit filmpje krijgt Yarra een nieuw konijn omdat de oude bijna helemaal uit elkaar valt. Dit nieuwe konijn is exemplaar 3! Je ziet dat ze er helemaal gelukkig mee is. :D
http://www.youtube.com/watch?v=puSQ6cfsPfs
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor Elly H » 24/02/14 23:23

HennyH schreef:In dit filmpje krijgt Yarra een nieuw konijn omdat de oude bijna helemaal uit elkaar valt. Dit nieuwe konijn is exemplaar 3! Je ziet dat ze er helemaal gelukkig mee is. :D
http://www.youtube.com/watch?v=puSQ6cfsPfs" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Onwijs leuk zeg!! :lol: Jeetje wat is ze blij, moet je die staart zien, hahahaha....! :applaus:
Jessy is inmiddels ook al aan haar derde knuffel toe. Soms pakt ze een andere, maar toch meestal diezelfde. Die heeft zo'n lekker snuitje die dan helemaal in haar bek gaat. :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor Fleures » 24/02/14 23:51

Ik herken het zelf niet, maar zag dat filmpje van Yarra en moest echt even kwijt dat dat wel echt HEEL aandoenlijk is! En wat leuk om de honden zo op video te zien waar je hier op het forum altijd over praat! Krijg er helemaal een beeld bij haha.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor Concieta » 25/02/14 00:23

Onze Max doet hetzefde maar dan met een Ikea bal, daar hebben we er standaard een paar van in huis. Ook het liefst half op schoot. Zo lief :verliefd1: Maar weet iemand inderdaad waarom onze labs dat doen. Hij doet dit al sinds hij pup is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor Concieta » 25/02/14 00:24

Oja, hij piept er niet bij.
Afbeelding

aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 25/08/12 11:02

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor aldidajo » 25/02/14 11:18

Wat een ongelooflijk leuk en herkenbaar filmpje, HennyH!
Heel erg bedankt!

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 25/02/14 12:02

Keo kan wel gelukzalig liggen brommen onder het spelen, maar heb hem nog nooit horen piepen. Lijkt me schattig :-)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 25/08/12 11:02

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor aldidajo » 25/02/14 13:34

Het is ook heel schattig.... Heel zachtjes met twee pootjes om zijn knuffel heen en dan het liefst dicht bij mij. Ik mag de knuffel wel gewoon pakken, hij maakt daar helemaal geen punt van. Ik herken veel in het filmpje van HennieH.
Bij Barrel is het eigenlijk pas veel later begonnen, een maandje geleden of zo en echt bij toeval want bij andere knuffels had hij dit niet, die werden alleen maar barbaars gesloopt :D . Deze sloopt hij ook niet, zo gek. Liefde op het eerste gezicht denk ik :lol:

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 26/02/14 20:29

Ook zo herkenbaar dat als ze gaan liggen dat ze dan d'r achterpoten helemaal uitstrekt naar achteren. Doet Nova ook een paar keer per dag, lekker lenig!
Ze heeft geen standaard speeltje, ze vind alles eigenlijk leuk!
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: Zachtjes piepen met knuffel

Ongelezen berichtdoor perelaar » 07/03/14 12:05

Hier hetzelfde, maar dan met fleece dekentjes. In de muil, zacht piepen of brommen (niet grommen!), en zo in slaap vallen...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Gedrag”