Hoeveel slapen pups?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Lynna2406
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 19/01/14 17:53

Hoeveel slapen pups?

Ongelezen berichtdoor Lynna2406 » 26/02/14 10:28

Mijn pup is nu 5 maanden (noem je haar dan nog wel een pup?). Ze is dol op wandelen en is dan erg actief. Ook kan ze rustig een half uur in de tuin rommelen, spelen met takjes en blaadjes etc. Maar verder slaapt ze wel heel veel.
's Morgens vanaf half 7 is ze het grootste deel van de tijd wakker, aan het spelen met onze andere hond, buiten aan het spelen, wandelen natuurlijk, spelen met haar speeltjes. Maar 's middags en 's avonds slaapt ze grotendeels, behalve dan wanneer we gaan wandelen of wanneer ze eten krijgt.

Herkennen jullie dat?

Zouden we haar meer moeten stimuleren? En hoe dan? Of gewoon lekker laten liggen? Ik begrijp heel goed dat ze haar slaap nodig heeft, maar soms vind ik haar wel een erg rustige pup en ben ik bang dat wij dan haar dan tekort stimuleren. Ze gaat overigens wel 1x per week naar puppytraining, waar ze heerlijk kan meedoen maar ook wel erg lui kan zijn. De commando's zitten en liggen beheerst ze het allerbeste;-)

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Re: Hoeveel slapen pups?

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 26/02/14 11:48

Hoi!

Ik zou me geen zorgen maken hoor. Als je pup in de ochtenden gewoon lekker actief en in de middag wat meer slaapt is dat, in mijn ogen, gewoon normaal. Die van mij zijn in de ochtenden heel lui en in de middag actief. s'Avonds zijn ze altijd al lui geweest 8) . Wij zitten s' avonds toch ook lekker op de bank :wink:

roelien

Re: Hoeveel slapen pups?

Ongelezen berichtdoor roelien » 26/02/14 13:32

Je hebt rustige en drukke puppen, en beide hebben heel erg veel slaap nodig. Of ze pakken het zelf of je moet ze ermee helpen door ze in de bench te doen. Zou me geen zorgen maken.
Ze is nog jong, dus mag toch nog niet alles doen wat een grote hond mag

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Hoeveel slapen pups?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 27/02/14 14:19

Ik zou me ook geen zorgen maken, die van mij is altijd lui geweest hahaha, behalve buiten of als er bezoek komt. Ze ligt graag voor de pui naar het balkon om naar buiten te kijken, of op de bank te slapen. Buurhond is er echt een die gaat zitten zeuren om aandacht en actie, dat doet Maika dus NOOIT, alleen als echt haar behoefte moet doen. Groeien en ontwikkeling is heel vermoeiend voor jongen honden (en wat dacht je van baby's?!) dus ik zou lekker genieten van je niet-neurotische hond! En ja, met 5 maanden is het echt nog een pup, vind ik! Vanaf een maand of 8/9 is het een puber, in mijn ervaring.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: Hoeveel slapen pups?

Ongelezen berichtdoor fieke » 28/02/14 09:07

Maak je geen zorgen. Bruce is ook een hele rustige. Sliep ook veel als puppy. Eigenlijk doet hij dat nog steeds. Als we gaan wandelen of trainen dan is hij actief.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012


Terug naar “Gedrag”