Angst?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Angst?

Ongelezen berichtdoor flamingo » 05/03/14 20:42

Ik zit met iets wat ik niet kan plaatsen en ook de oorzaak niet van weet.
Ik zorg voornamelijk voor onze hond aangezien ik het meeste thuis ben. Nu sinds een tijdje heeft Billy bij mijn vriend dat hij in elkaar kruipt en op de grond plast. Ik denk zelf dat het wat met angst te maken heeft, want als dit gebeurt komt hij naar mij toe of kruipt hij zijn benche in. Zoals ik al zij weet ik niet wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat we er aan kunnen doen om dit niet meer voor te laten komen. Het ziet er zo zielig uit. Als hij dan bij mij komt of in zijn benche kruip duurt het even en later is het gewoon weer goed en neemt hij weer wat lekkers van hem aan of komt hij weer lekker spelen.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Re: Angst?

Ongelezen berichtdoor renate » 06/03/14 08:06

Wat doe jij op het moment dat Billy zo doet en je vriend?

De hond van mijn collega deed dit ook. Geen aanleiding gewoon ineens. Mijn collega ging zich in allerlei bochten wringen om te zorgen dat zijn hond uiteindelijk naar hem kwam en dan werd ze beloont. Er is toen gezegt dat hij haar moest negeren want al die aandacht op het moment dat de hond zo doet is belonend.
Na een week het gedrag negeren is het helemaal over gegaan.

Ik weet dat het zeer doet je beestje zo te zien maar ik zou dat gedrag negeren. Doet hij weer normaal dan pas aandacht geven.

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Angst?

Ongelezen berichtdoor flamingo » 06/03/14 09:39

Ik negeer het gedrag ook, want ik weet ook wel dat hij na een paar minuten wel weer 'normaal' is. Maar het rare is dat er ook geen ritme in zit, het is bijvoorbeeld niet een hele dag door. Het is gewoon heel af en toe
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Angst?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 06/03/14 13:27

Hmm dat is vreemd inderdaad! Is je vriend niet misschien boos geworden op Billy laatst? Dat hij er een beetje onzeker over is geworden? Wat vreemd dat het alleen af en toe, en ook weg een beetje 'wegvluchten'.. Misschien is hij toch ergens bang voor? Maika is ook wel echt heel gevoelig, vooral voor hoe je je stem gebruikt. De vriend van mijn buurmeisje schreeuwt nogal regelmatig tegen zijn computer, en dat vindt hun hond eng, dus die gaat dan vlug naar de andere kant van de kamer. Maika voelt zich ook altijd aangesproken als een van ons iets boos zegt, denkt altijd dat het over haar gaat. Is het misschien zoiets? Ik weet het ook niet hoor..
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Angst?

Ongelezen berichtdoor flamingo » 06/03/14 14:14

Ja daar dacht ik inderdaad ook aan, maar dan zou hij vaker bang moeten zijn voor mijn vriend. En juist als hij thuis komt laat hij juist het averechtse zien. Dan is hij juist super blij dat de baas thuis komt. En vlak voor het moment dat hij begint te plassen uit angst en weg kruipt is hij niet boos geweest.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Angst?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 06/03/14 16:19

Jeetje wat vreemd zeg.. zou ook niet weten waar het vandaan komt. Lastige aan honden is dat je ze niet kunt vragen wat er is. Hopelijk is het gewoon een vreemde fase en is het snel over!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Angst?

Ongelezen berichtdoor flamingo » 06/03/14 16:24

Fleures schreef:Jeetje wat vreemd zeg.. zou ook niet weten waar het vandaan komt. Lastige aan honden is dat je ze niet kunt vragen wat er is. Hopelijk is het gewoon een vreemde fase en is het snel over!


Daar hoop ik ook op! Want mijn vriend vind het maar niets en dat is ook wel te begrijpen. We wachten het af. Ik zou niet weten wat ik er aan zou kunnen doen op dit moment, omdat ik ook niet weet waar het vandaan komt
:zwartpootje: Billy 22-06-2013


Terug naar “Gedrag”