te waaks

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: te waaks

Ongelezen berichtdoor roef » 26/07/14 19:50

Hidde wordt echt duidelijk onzekerder als hij GEEN implantaat heeft,hij heeft 2 weken geleden weer een implantaat gekregen omdat hij in een g**le bui op de provinciale weg stond achter een loopse teef aan :mad:

maar zeker bij waken uit onzekerheid moet je volgens mij opletten,ik wil nl niet dat hij een angstbijter zou worden.
met implantaat zoekt hij steun bij me ipv voor me te staan al hij het niet vertrouwd.
als volgend jaar(of als implantaat eerder uitgewerkt is) het gedrag nog net zo is dan laten we hem echt castreren.
Ik heb echt het idee dat hij met hormonen zich stoerder moet gedragen als hij eigenlijk wil en kan zijn.
en idd hij is super te corrigeren,maar ik vind het zelf erg sneu als Hidde steeds zo gespannen zou moeten rond lopen terwijl dat het niet nodig is. maar dat is mijn mening :wink: :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: te waaks

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/07/14 19:57

daar ben ik het wel mee eens :) Poms gedrag verandert ook heel erg onder invloed van haar hormonen. Niet op een heel vervelende manier maar ik merk erg goed dat ze in sommige fases van haar cyclus een duidelijk korter lontje heeft / minder pikt dan andere fases. Hormonen hebben vaak meer invloed dan je zou denken, vind ik. Ook op ons mensen trouwens!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: te waaks

Ongelezen berichtdoor Tammie » 26/07/14 21:15

Daar heb je zonder meer gelijk in Miranda.

Zeker de rode lijn is wat onzekerder aangelegd vandaar ook dat mijn gedachten daar naar uit gingen gelijk.

Ik vertrouw jou daarin :) Maar ook hierin geld dat als je daar verkeerd mee om gaat kunnen het zeker angstbijters worden. Maar naar mijn inziens ligt dit dan aan de baas achter de hond, niet aan de hond zelf.
Ik ben wat voorzichtig met wat ik op het forum zet maar mijn advies in deze/wat je evt. zou kunnen doen is eventjes contact zoeken met Sylvia van liberty Spirit's. Ik weet bijna 100% zeker dat ze je goed advies kan geven waar je 100% wat aan zult hebben.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Re: te waaks

Ongelezen berichtdoor sam » 15/10/14 20:08

Sam is ook waaks. Maar blafte alleen als er een vreemde de voortuin inkwam. Dus niet de postbode ,enzo. En katten in de tuin of op onze auto wil hij ook niet, dus blaft dan.
Maar nu na 10 jaar heeft onze buurvrouw er opeens last van. verdere buren niet. En vindt dus dat het op moet houden.
Nu zitten we met een afgeplakte voordeur en doen pogingen om Sam niet te laten blaffen. Maar ja, we zijn natuurlijk ook wel eens niet thuis. Hoe doen jullie dat dan?
Darwin, ons blije ei, doet wat Sam doet.

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: te waaks

Ongelezen berichtdoor Nancy » 16/10/14 07:43

Als ik weg ben kunnen ze niet buiten kijken en zien ook niet of er iemand aankomt of voorbijloopt.

sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Re: te waaks

Ongelezen berichtdoor sam » 18/10/14 22:30

We zitten ook met een bouwput vlakbij en zien ze mensen 2, 3 of 4 hoog lopen, dat vinden ze erg raar :- )


Terug naar “Gedrag”