Tegen ons blaffen en uitdagen.

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Irma88

Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor Irma88 » 07/10/14 09:07

Onze Koda van 11 weken heeft afgelopen dagen veel momenten dat ze ons erg uitdaagt.
Voor ons zitten en maar blaffen en tegen ons opspringen als we bijv op de bank zitten.
Speeltje aanbieden of met stem corrigeren helpt niet en weglopen werkt ook niet altijd, want ik zal toch moeten ontbijten ed.
Ze is dan al uit geweest heeft al even een aandacht moment gehad dus dat komt ze niet te kort.
Als ik dan naar haar toe wil lopen rent ze voor me weg en maakt er een spelletje van.
Wij zitten echt soms met de handen in het haar, want sochtends vroeg om 6uur is dit echt geen pretje.
Wie heeft tips en ideeën en herkend het?

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor corretje » 07/10/14 10:02

Ik zou het negeren. Zeker dat blaffen en uitdagen. Ja en dat wegrennen. Niets is leuker als het baasje of vrouwtje achter je aan komt. Pakkertje spelen. Dus ook negeren. En haar lokken met een speeltje wat ze heel leuk vindt. Of koppel er een commando aanvast en beloon haar met een koekje
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Irma88

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor Irma88 » 07/10/14 10:49

Maar negeren is dan erg lastig, vooral als het zo vroeg in de ochtend is.
je kunt het tochniet accepteren als ze dan zo tegen je te keer gaat?

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor Nancy » 07/10/14 11:43

Voorkomen dat het gedrag voorkomt is misschien een idee. Zeker op de moment dat jij niet in kunt/wilt grijpen omdat je zit te ontbijten.

Jij kiest het moment dat er gespeeld wordt en niet andersom. Dus na het uitlaten nog even flink spelen en dan is het weer even tijd voor rust. In de bench is dan een goede optie.

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor Brownie » 07/10/14 16:30

Ik vroeg me inderdaad ook af of je een bench gebruikt? Rebel doet dit heel erg als hij moe is. Dan wordt hij gewoon ronduit irritant.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Irma88

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor Irma88 » 07/10/14 18:10

We gebruiken wel een bench, vanmiddag heeft mn vriendin haar ook echt paar keer in de bench gedaan zodat ze haar rust kan pakken.
Kan best zijn dat de dan idd zo moe is en erg druk word.
De bench kon ze erg te keer in gaan, vooral snachts daarom staat ie dan nog bij ons op de overloop.
Dit gaan we afbouwen.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor HennyH » 07/10/14 18:17

Wat ik lees is een hondje die uitgeslapen is en zin heeft in iets leuks maar de baasjes zijn er nog niet aan toe.

Dan zou ik even een kong of een ander soort speeltje waar je wat in kan doen geven waarbij ze zichzelf kan vermaken en nog wat lekkers krijgt ook. Kan jij rustig ontbijten en de hond heeft wat te doen. Dit gedrag gaat later wel veranderen hoor maar het kan nog wel een tijdje duren 8)
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Irma88

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor Irma88 » 12/10/14 12:03

We zijn nu meer bezig met echt een ritme te krijgen, uitlaten, spelen en slapen in de bench, zelf pakt ze lang niet altijd haar rust dan namelijk.
Maar de bench is nog een hele kunst, ze gaat hier erg in te keer (snachts slaapt ze op de overloop maar ook hier gaat ze nu meer in blaffen)
Eerst corigeerden we het, want sochtends vroeg om 6 uur is het blaffen echt geen pretje, ook niet voor de buren.
Moesten soms wel 5x corigeren, en daarmee bedoel ik dan deurtje open en haar echt even aanspreken, we weten dat dit voor haar ook aandacht is, maar soms kon het niet anders.
Nu net hebben we het echt genegeerd, ze had kong met wat lekkers gehad, dan is het op en dan gaat ze helemaal te keer, we hebben de bench in de woonkamer staan het kan niet anders met een kleedje er over heen, dus wij zaten tv te kijken met onze oren dicht en ondertiteling aan op tv.

Na een kwartier was ze stil, maar nou vroegen wij ons af of we dan het deurtje open moeten doen? Of haar laten slapen, wat is verstandig. Want als we deurtje open doen weten we niet of ze dan zelf haar rust wel pakt, en ze is echt wel moe dan want hadden een stuk gewandeld in park, en kong vergt ook energie.

Wie heeft tips? We zitten soms echt met dde handen in ons haar.

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor kristies » 12/10/14 13:16

lastig. Belangrijk lijkt me dat je iets kiest en dat dan ook doet en ook steeds hetzelfde herhaald en ja dan zal ze de eerste keren misschien flink blaffen, maar als ze weet dat dat geen zin heeft houdt het als het goed is vanzelf op.
Het moet wel reeel zijn. Verwachten dat ze rustig gaat slapen als ze niet moe is is niet reëel bv.
Maar na het wandelen en spelen wel en als het ritme altijd zo is went ze daar w.s. wel snel aan. Dan wel consequent volhouden alletwee niet een keertje toch eruit halen of aandacht geven...

Kun je het ritme niet zo doen dat ze op het moment dat je zit te ontbijten e.d. ze in de bench zit dan is het wat makkelijker negeren ?
Dus opstaan - > wandelen -> even kort spelen -> eten -> bench in
Dan jij ontbijten etc.. ???

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/10/14 16:29

Als ze in haar bench ligt te krijsen en na 15 minuten stil is dan natuurlijk mooi laten slapen. Dat is de bedoeling!

Maar het komt inderdaad soms zo slecht uit. Liggen ze eindelijk lekker te slapen maar jij wilt eigenlijk ook wel naar bed dus pup moet er nog even uit. Van de wandeling wordt ze weer klaarwakker en natuurlijk wil ze niet gelijk weer worden opgesloten. Dus het krijsen begint weer opnieuw...... Van Yarra werd ik ook helemaal horensdol en ik lag met oordoppen in bed. Gelukkig hadden mijn buren er geen last van en het duurde wel tot ze 4 of 5 maanden was tot ze "normaal" ging slapen in de bench en haar verzet opgaf.

Sommige pups hebben nu eenmaal een ontzettende levenslust en haten de bench. Maar nooit de pup vermanend toespreken in de bench. Dan liever er voor gaan liggen en strelen en lief doen tot ze in slaap valt en dan voorzichtig deurtje dicht. Misschien kun je dan een paar uurtjes slapen. Denk er wel om dat het kleine hondenbabies zijn en een baby spreek je toch ook niet vermanend toe als het ligt te krijsen?
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Nozem
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 1
Lid geworden op: 11/02/15 10:19

Re: Tegen ons blaffen en uitdagen.

Ongelezen berichtdoor Nozem » 17/02/15 14:51

Nozem moest eerst ook niets van de bench weten. We hebben hem geleerd dat de bench leuk is met snoepjes en een commando "In de bench!" en als hij dan braaf ging zitten dan werd hij beloond. De eerste week wilde hij ook niet slapen in de bench, dan lieten we hem in slaap vallen bijv. op schoot, maar zodra hij dan sliep tilden we hem altijd in de bench. Bij pups is het volgens mij ook wel belangrijk dat je de bench pas dicht doet als ze echt helemaal op hun gemak zijn en rustig zijn.

* Oh ik zie nu pas dat dit al een oud topic is!


Terug naar “Gedrag”