Voelt ze het aan?...

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 07/03/15 10:06

Balletjes, heel herkenbaar (nu al, zonder kind) :D
Nova wilde altijd met alle honden spelen die ze tegen kwam, behalve als ze met de tennisbal bezig was. Dan is ze helemaal INTO de tennisbal.
Nova is echt een moppie, buiten dat ze dat drukke nog een beetje kwijt moet raken, heb ik het idee dat het allemaal wel goed komt
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 21/03/15 20:43

Gefeliciteerd met je zwangerschap :klasse:
Honden ruiken de hormonen en reageren daarop. Zie dit filmpje, ongeveer bij 2.30 min. http://digg.com/video/how-do-dogs-see-with-their-noses

Er bestaat een goede dvd over kinderen en honden samen, ook een nieuwe baby in huis komt ter sprake: http://www.dogtime.nl/ en dan klikken op de dvd Kind en Hond.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 24/03/15 16:39

Leuk filmpje Hanneke!
Is toch weer net iets meer info dan ik wist. Dat honden een sterk ontwikkelde reuk hebben dat wist ik maar hoe het bij de hond "van binnen" werkt is erg interessant.
Tijdens het filmpje dacht ik gelijk aan het recente nieuws dat mogelijk binnen 5 jaar honden ingezet gaan worden om kanker te traceren bij mensen.........en toen eindigde het filmpje met die info :)
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Milou » 07/04/15 12:59

Josje123 schreef:Leuk filmpje Hanneke!
Is toch weer net iets meer info dan ik wist. Dat honden een sterk ontwikkelde reuk hebben dat wist ik maar hoe het bij de hond "van binnen" werkt is erg interessant.
Tijdens het filmpje dacht ik gelijk aan het recente nieuws dat mogelijk binnen 5 jaar honden ingezet gaan worden om kanker te traceren bij mensen.........en toen eindigde het filmpje met die info :)


Goed hè! Het wordt dan ook de hoogste tijd dat dieren meer worden ingezet in de gezondheidszorg.
In de thuissituatie zie je het steeds meer, maar ik vind dat ze in instellingen ook meer geaccepteerd moeten worden.
Heel veel mensen hebben mijns inziens baat bij contact met dieren. Te denken van aan gevangenen, tbs'ers of mensen met autisme.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 16/04/15 19:13

Heb je helemaal gelijk in. Heel bijzonder om te zien hoe bijvoorbeeld autistische kinderen reageren op de hond die hun buien aanvoelen.
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor fieke » 26/04/15 20:50

Inmiddels ben ik bevallen van een lief meisje en wat ben ik trots op Bruce.
Toen we thuis kwamen hebben we Bruce meteen even laten snuffelen aan haar.
De eerste week vond hij het maar wat spannend, zeker als ze bewoog. Ook als ze huilde en ik niet meteen reageerde keek hij me aan en blafte naar me. We hebben hem overal bij betrokken. Ook het bezoek gevraagd om hem lekker te kroelen en niet weg te duwen.
Maar we zijn nu een dikke drie maanden op weg en hij is helemaal gewend. Mijn lieve bruine vriend :verliefd1:
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor jeltje » 10/05/15 09:08

Gefeliciteerd met je dochtertje Fieke, wat fijn dat het goed gaat met Bruce. Hoe gaat het met je zwangerschap Josje?

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 29/05/15 19:26

Gefeliciteerd Fieke!
Oh ik ben ook zo benieuwd. Aangezien Nova echt een knuffelkont is heb ik er goede verwachtingen van!
Jeltje, het gaat goed met de buik :D Ik groei lekker door, laat augustus maar komen hoor!
En voor het eerst hoop ik op een temperatuurtje van max 22 graden in de zomer, maar natuurlijk gun ik jullie een geweldige zomer met elke dag zon!! :klasse:
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Milou » 07/06/15 22:25

Gefeliciteerd met je dochter!!!
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Arnold » 16/02/16 16:19

Hallo Josje,

Mijn vriendin en ik zijn in verwachting van ons eerste kindje dat begin juli geboren zal worden. Ik heb dit forum met belangstelling gelezen en ben heel erg benieuwd hoe de kennismaking met Nova ging, maar ook hoe het nu inmiddels gaat. Onze bruine lab Bob is wanneer de baby komt 20 maanden oud, hij is nu in huis altijd vrij rustig en ik hoop dat dat zo zal blijven als er straks een nieuw familielid is...

Gr, Arnold
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 17/02/16 20:09

Hoi Arnold!

Inmiddels is Jonna nu 6 maanden en het gaat super goed.
Bij thuiskomst uit het ziekenhuis was Nova door het dolle, aangezien ik 3 dagen in het ziekenhuis moest blijven en mij dus lang niet gezien had. Verder heb ik haar direct aan de maxi cosi laten ruiken en toen dat goed ging mocht ze aan het voetje likken van ons.
Maar dat is wat je zelf wil natuurlijk :)

Verder is het sinds de komst van Jonna gewoon erg goed gegaan. We merkten wel dat ze op een gegeven moment wat meer aandacht vroeg, aangezien ALLE aandacht naar haar ging voor de geboorte :D Maar we maakten nog steeds lekkere wandelingen, gingen naar het strand om haar te laten zwemmen enz. We hebben wel bewust ervoor gezorgd dat zij ook haar portie aandacht krijgt.

Hoop dat het bij jullie ook zo zal gaan! Zou leuk zijn als je het tegen die tijd even laat weten :klasse:
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Arnold » 18/02/16 10:22

Leuk om te horen dat het zo goed gegaan is. Bob krijgt hier in huis nu ook alle aandacht en dat zal toch wel wat aanpassen worden voor meneer.. We beginnen daar nu al mee door hem te leren dat hij zichzelf ook best kan vermaken als er even geen speelmaatje is, dus als ik thuis aan het werk ben krijgt hij een lekkere gevulde kong en daar is ie wel zoet mee.. Daarna is het vaak lekker slapen!

Ik zal na de bevalling en de kennismaking zeker even een update sturen! Bedankt voor je reactie!
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 18/04/16 20:41

Hoi Arnold,

Hoe gaat het inmiddels? Gedraagt Bob zich al anders nu de buik aardig gegroeid is? :)
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Arnold » 19/04/16 15:59

Hoi Josje,

Het gaat hier allemaal goed! Bob merkt volgens mij wel dat er iets gaande is, hij is erg lief voor mijn vriendin en wil maar wat graag lekker met haar kroelen. Tijdens het uitlaten heeft hij laatst aan 1 van zijn speel maatjes duidelijk gemaakt dat hij niet meer in de buurt mag komen van mijn vriendin. Hij is dus naar sommige drukke honden meer beschermend geworden, overigens zonder echt lelijk te doen hoor... We hebben het maar zo gelaten, de honden begrepen elkaar en dat was voldoende..

We kijken uit naar de komst van onze kleine nu, en ik ga er vanuit dat als we Bob de aandacht geven die hij hoort te krijgen alles wel goed komt!

Gr, Arnold
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Guus » 26/06/16 17:47

Ik probeer iets nuttigs toe te voegen betreffende het gedrag van een hond.
We weten allemaal dat een hond (over het algemeen) een heel goed reukorgaan heeft. Wanneer je bang bent en je begint te transpireren of opgewonden bent, ons lichaam verraad op een meestal subtiele wijze onze gemoedstoestand.
En wanneer een vrouw of het vrouwtje in blijde verwachting is, veranderd bij de vrouw ook haar hormoonhuishouding. En wie zou dat het beste en als eerste kunnen waarnemen ? :D
En gelukkig is een "teefjes-hond" een roedel-dier en passen ze instinctief op elkaar kroost (wanneer dat nodig is.)
Zo dat was een nuchtere uitleg. Maar toch gefeliciteerd hoor, wees voorzichtig.
En zoals alleen maar een man kan zeggen; "op naar die mooie weken met dikke wallen onder de ogen." :wink:

Ik heb vernomen dat er honden worden getraind om bij patiënten een bepaalde vorm van kanker te kunnen opsporen.
Nou moe .....


Terug naar “Gedrag”