Voelt ze het aan?...

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 20/12/14 20:14

Op internet is het een en ander te vinden over het onderwerp "voelen honden aan of je zwanger bent"

Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn?
Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, en misschien denk ik er te veel over na, maar ik heb toch echt het idee dat ze vaker dan normaal naast me komt liggen op de bank, echt helemaal tegen me aan. :verliefd1:
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Milou » 21/12/14 07:12

Gefeliciteerd!!!
:feest5: :feest1: :colors: :feest3: :orange10: :feest2: :milkshake:
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar als je het waarneemt is het toch gewoon zo?!? Geniet er lekker van.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Lien » 21/12/14 17:13

Ik denk dat ze voelt dat jij anders bent maar ze weet natuurlijk niet dat je zwanger bent.
Gefeliciteerd trouwens!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13/03/14 20:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Anreb86 » 22/12/14 10:24

Gefeliciteerd met je Zwangerschap!

Ik ben nu 17,5 week zwanger. En wij hadden ook het idee dat Pim het aanvoelde.
In het begin was Pim ook veel aan mijn buik aan het snuffelen..
Als er iemand komt die Pim niet heel goed kent gaat hij aldoor bij mij liggen. Bij mijn voeten of met zijn hoofd op mijn buik.
Terwijl hij dit normaal eigenlijk nooit bij mij doet.
Het lijkt een soort bescherming?

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 22/12/14 14:02

Tja ik vond (vind) het ook opvallend. Ze is wel een knuffelkont, maar ligt nooit half over mij heen :)
En een buikje heb ik ook nog niet dus er is geen zichtbare verandering. Geen idee of ik me anders gedraag eigenlijk, ik heb zelf het idee van niet.
Maar misschien wil ze gewoon NOG meer aandacht, en heeft het er niets mee te maken haha.
Ik vind het in ieder geval heerlijk dat ze bij me ligt en knuffelig is. :verliefd1:

Gekscherend zeg ik altijd tegen mijn ouders of ze een uurtje op hun kleindochter (Nova) kunnen passen als wij allebei aan het werk zijn.
Moet daar toch iets leuks mee/op verzinnen als we het over een paar weken gaan vertellen!
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor fieke » 24/12/14 10:56

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben zelf 35 weken zwanger en ik weet niet of Bruce iets doorheeft.
Met 30 weken heeft hij me een aantal dagen negeert. Hij kwam niet bij me in de buurt.
Wel is hij een erge knuffelkont geworden, terwijl hij daar eerst niet van hield.
Een vriendin van me heeft twee poezen. Eentje is erg aanhankelijk en de andere helemaal niet. Nu was ik laatst op bezoek en degene die normaal niet zo van bezoek houdt kwam tegen me aanliggen en is de hele middag blijven liggen. Dit vonden wij wel vreemd.
Ik denk zelf dat misschien je eigen geur anders op het moment is en dat ze daar op reageren.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 27/12/14 15:48

gefeliciteerd... Jazeker voelen ze dat aan. heb er persoonlijk geen ervaring mee, wij hadden geen hond op dat moment, maar de hond van mijn vriendin had het snel door. Het gedrag van die hond veranderde ook. Werd beschermender...

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Nancy » 28/12/14 12:11

Gefeliciteerd!!!

Vanaf het moment dat ik zwanger was werd onze vorige hond heel beschermend. Met name naar andere honden toe: geen enkele andere hond mocht meer in de buurt komen.

Dus ja!

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 31/12/14 23:24

Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik zeg ja ze voelen het aan :blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 27/02/15 19:22

Hebben jullie eigenlijk nog tips voor als de kleine baby er zometeen is?
Alle aandacht is natuurlijk voor Nova nu, en ze gaat merken dat onze aandacht dan niet meer alleen voor haar is.
Alsof je het over een kind hebt die een broertje/zusje gaat krijgen :lol: Maar zo is het toch ook een beetje (in mijn geval dan, Nova is toch wel m'n kind hoor, m'n harige kind :D )
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 27/02/15 20:28

Ja! Bij mij is het natuurlijk al 20 jaar geleden,maar destijds was er een leuke bouvier in de buurt die me wel op kon vreten toen ik nog maar Net zwanger was.Terwijl ik hem al jaren kende.
Wat doet hij raar he, sorry hoor zei zn baas (die kon het niet weten,het was toen alleen nog mijn geheimpje) :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Teigetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 20/04/14 14:41

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Teigetje » 27/02/15 21:25

Nog voordat ik wist dat ik zwanger was, wist onze Bonnie, inmiddels 15 jaar geleden, dat ik zwanger was...

Gefeliciteerd, geniet ervan!
Choco 12/05/2014
Afbeelding

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor kristies » 28/02/15 01:22

jazeker.. Gefeliciteerd trouwens.. !
Maar hier voelde hij het zeker aan of merkte hij het. De eerste 16 weken moest ik nogal eens spugen en meneer zat altijd achter de deur van de wc een paar x zelfs te piepen.
Tegen het eind van mijn zwangerschap week hij geen millimeter van mijn zijde. Maar denk dat hij vooral mijn spanningen oppikte. Niet zozeer een 6e zintuig ofzo gewoon.. hij had door dat er wat met mij was.

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 01/03/15 11:39

Hoe hebben jullie dat aangepakt toen de baby er net was? Je weet namelijk nog niet hoe je hond er op gaat reageren.
Gewoon gelijk laten snuffelen denk ik in ieder geval, als we thuis komen. (het duurt nog even hoor, maar ik dacht ik ga vast informatie inwinnen van iedereen hier :)

Ook laten we haar op de bank, maar ze is nog erg druk en ik heb er spijt van dat we het hebben toegelaten vanaf pup af aan....
Ze komt namelijk niet altijd rustig de bank op, ze is nog echt aan het puberen en dus best wel druk.
Als we met de baby op de bank zitten is het natuurlijk niet handig als mevrouw Nova lekker lomp erop springt.... We gaan dit dus afleren.
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Voelt ze het aan?...

Ongelezen berichtdoor kristies » 01/03/15 23:25

Hier ging het eigenlijk heel goed. Gewoon i.d. laten snuffelen gelijk bij binnenkomst. Maar verder heb ik niet hele speciale dingen gedaan
Hier werd het even wat lastiger toen ze rond ging kruipen en speelgoed liet slingeren uitleggen dat dat niet van hem was was wat lastig. Maar ook dat ging vrij snel goed. Alleen balletjes die kan ze nog niet laten liggen .. die kan hij niet laten liggen.


Terug naar “Gedrag”