Blaffen, blaffen en nog eens blaffen....

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Blaffen, blaffen en nog eens blaffen....

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 21/03/15 22:40

Na lange tijd heb ik jullie hulp weer nodig... Onze Max heeft weer iets nieuws aangeleerd. Ik vrees dat wij hier ook een ietsiepietsie schuld aan hebben :oops:
Max vindt het van pup af aan prachtig om voor het raam te staan en naar buiten te kijken. Toen hij groter werd ging hij er zelfs voor zitten met zijn kop op de vensterbank. Langzaam sloop het erin dat hij een beetje ging blaffen als er iemand voorbij kwam. Postbode of wandelaars. Het was maar een klein blafje. Niets om je zorgen over te maken... :confused:
Als er weer iemand kwam riepen wij naar Max 'moet je kijken' of 'kijk daar'. Zo poepig als hij dan als een speer naar de raam rent :verliefd1: .
Maar jullie raden het al natuurlijk, hij blijft blaffen. En hard ook.. De postbode, buren, auto's, fietsers, sporters en ga zo maar door.... Zelfs als het donker is en ik heb de gordijnen dicht en hij hoort een autodeur, slaat de sirene aan :?
Beetje blaffen en waken is helemaal niet erg maar het wordt steeds erger. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt. Afleiden, nee zeggen, boos worden, negeren........

Hebben jullie misschien tips?
Max 23-02-2013 :blondpootje:

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Blaffen, blaffen en nog eens blaffen....

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 22/03/15 19:13

Sorry, geen ervaring. Hier geen grote waker, heb het meestal ook genegeerd.

Misschien afleiden met iets lekkers?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Blaffen, blaffen en nog eens blaffen....

Ongelezen berichtdoor Nancy » 24/03/15 07:44

Een plan maken en daarbij blijven: soms maakt het niet uit wat je doet, als je het maar consequent en lange tijd volhoudt.

Als mijn honden veel zouden blaffen, zou ik ze aanlijnen in huis en dicht bij me houden. Als je bijvoorbeeld de riem om je middel doet, heb je toch beide handen vrij. Het vergt wat werk en inzet, maar zo kun je op voorhand zien, wanneer de blaf eraan komt en reageren met een nee, ipv met een correctie of afleiding. Een hond heeft vaak een verandering die voor het daadwerkelijke gedrag al optreedt.
Heb je het voorkomen, is het tijd voor een klein spelletje, beloning of wat lekkers.

Iets wat je zelf aangeleerd hebt, kun je vaak ook echt wel weer afleren.


Terug naar “Gedrag”