Logee in huis

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Logee in huis

Ongelezen berichtdoor Muiske » 10/05/15 14:18

We hebben sinds vandaag een logee in huis voor een weekje. Dit betreft een labrador mix van 7 jaar, super lief beestje en hij heet boef. Bob en Boef kenen elkaar al van een aantal keren wandelen. Dit ging er altijd erg rustig aan toe dus ik had er geen problemen mee toen zijn baasje vroeg of boef een week mocht komen logeren.

Nu is Bob in huis helaas niet zo rustig met Boef als dat hij buitenshuis is. Het is nog maar de eerste dag dat Boef bij ons is, maar Bob is helemaal hyper. Hij vind zijn rust niet en trekt continu naar Boef die door alle drukte ook meegenomen wordt in het spel. We hebben ze net al uit elkaar gehaald, Bob in zijn mand en boef aan de andere kant van de kamer met een afscheiding ertussen. Ook dan blijft Bob alert, hijgt heel snel en vind zijn rust niet. Ik hoop natuurlijk dat dit vanzelf beter gaat de komende week, maar alle tips om bob zijn rust te laten vinden zijn welkom. Dus wie weet wat ik moet doen om hem rustig te krijgen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: Logee in huis

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 10/05/15 14:42

Vorige week een logee lab in huis gehad. Heb ze de 1e dag veel in huis laten spelen (liggend, mondjes in elkaar > dus geen geren en te wild gedoe in huis). 's middags naar het bos gegaan. 's avonds waren de heren kapot. De volgende dag begon het spelen tussen 1 van mijn honden en de logee hond opnieuw, heb dit ook weer toegestaan. Na nog geen uurtje gingen ze al slapen. Ik ben er wel altijd bij wanneer er gespeeld wordt en grijp indien nodig in. Mocht het echt 5-6 uur gaan duren en zie ik dat er nog geen einde in zicht is en de honden in principe dood moe zijn, dan zou ik ze idd apart zetten zodat ze kunnen slapen, maar mijn ervaring is dat wanneer de eerste spanning/nieuwheid/leukheid er van af is (ze dus de kans hebben gekregen om volop contact te hebben in huis) ze rustig worden, moe zijn en gaan slapen. Maar dat is mijn ervaring (onze logee reu was 8 en mijn jongste reu die het spannend vond om zijn vriendje in huis te hebben is 5 jaar oud; mijn andere reu van bijna 6 boeide het allemaal niet zo)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Muiske » 10/05/15 17:55

Na twee uur wandelen in de polders en daarna nog een uur ravotten in de tuin heb ik ze uit elkaar gehaald. Bob blijft bezig met boef en is nu zelfs op hem aan het rijden (betreft een ongecastreerde reu). Bob blijft door het dolle heen, hoop wel dat hij zijn rust gaat vinden. Zeker met het oog op de toekomst gericht omdat er over een half jaar een pup bij komt.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 10/05/15 19:36

Mijn ervaring met logés is dat het toch zeker wel drie dagen duurt, voordat de boel weer een beetje gesetteld is. De eerste dagen is het meestal kermis in huis, vanaf de derde dag wordt het al een stuk rustiger. Na een week is het nieuwtje eraf en draait de nieuwkomer gewoon mee in de roedel. Althans, zo gaat het bij ons eigenlijk altijd, wie er ook komt logeren.
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Muiske » 10/05/15 20:53

bedankt voor de berichtjes. Ik wacht het nog even af, ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Muiske » 20/05/15 08:42

Onze logee is inmiddels weer naar huis. Jullie hadden inderdaad gelijk. Na 4-5 dagen was de rust compleet terug gekeerd. We hadden ze na 3 nachten apart slapen, bij elkaar in de kamer gedaan en dat ging ook super goed. Wel een gemis nu de andere naar huis is, was zo leuk om te zien die interactie tussen die twee. Gelukkig krijgen we over 4 maandjes een pup :)

Terug naar “Gedrag”