Help Troy doet raar.

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Taz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 1
Lid geworden op: 09/06/15 01:22

Help Troy doet raar.

Ongelezen berichtdoor Taz » 13/06/15 03:05

Ik woon samen met mijn broertje en nicht 3 jaar geleden besloten we om een labrador te nemen.Troy is een hele lieve hond nooit geen problemen mee gehad. Aangezien ik arbeidsongeschikt ben heb ik de opvoeding op me genomen maar de laatste tijd en zonder reden en niet altijd en alleen bij mijn nicht gromt Troy en gaan zijn rug en nekharen overeind dit gebeurt ook als ze hem soms aait,Mijn vraag is wat kan dit zijn want verder is het een vrolijke lieve hond maar mijn nicht begint nu bang voor hem te worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling :( . .Meestal gebeurt het als hij rustig ligt als mijn nicht dan bv zegt.hee Troy dan gaat hij staan en beginnen zijn nekharen overeind te komen een paar seconden later gaat hij grommen Ik reageer hier altijd rustig op en zeg hee doe eens niet waarna hij begint te kwispelen en naar mij toe loopt.Wat ik vreemd vind is dat mijn nicht altijd erg lief is voor hem en hem nog nooit op zijn donder heeft gegeven als hij iets doet wat niet mag hiermee bedoel ik natuurlijk niet slaan hahaha ik zelf en mijn broertje zijn strenger voor hem bv als we eten willen mijn broertje en ik niet dat hij kwijlend bij de tafel gaat staan als we hem dan wegsturen heeft mijn nicht medelijden met hem.Troy is op cursus geweest als puppy en heeft een vervolg cursus gehad toen hij anderhalf jaar was .Wat kan dit zijn want ik weet het niet :confused: Troy is pas de eerste hond die ik heb dus weet eigenlijk niet veel van honden.Hoop dat jullie me advies kunnen geven want verder is het een lieve loebas,alvast hartelijk bedankt :)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Help Troy doet raar.

Ongelezen berichtdoor Lien » 13/06/15 10:59

Je geeft zelf het antwoord al, jij en je broer zijn strenger en je nicht is (te) lief zodat hij wat rangorde betreft boven jouw nicht staat en onder je broer en jij. Jullie hebben dus een rangordeprobleem en dat kan je oplossen door naar de hondenschool te gaan of een gedragstherapeut in te schakelen waarbij je nicht natuurlijk actief betrokken moet zijn. Succes! ;)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Help Troy doet raar.

Ongelezen berichtdoor corretje » 14/06/15 12:45

Je nicht moet ook strenger worden, maar vooral met z'n allen consequent zijn. Allemaal op 1 lijn gaan staan. En ze moet niet laten merken dat ze bang is. Als hij begint te grommen dan moet ze laten merken dat zij de baas is. Maar misschien is er ook minder vertrouwen van zijn kant naar haar toe. Beetje meer met hem gaan doen zoals spelen en wandelen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008


Terug naar “Gedrag”