poept opeens weer ''s nachts in huis

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

poept opeens weer ''s nachts in huis

Ongelezen berichtdoor diesel » 29/08/15 17:18

Beste mensen,
Ik heb een vraagje?
Sinds 2 nachten poept mijn labrador van 9 1/2 maand Diesel genaamd weer in huis.
Hij geeft het niet aan of niets, dus ''s morgens vinden een behoorlijke hoop poep.

Weet iemand misschien hoe dat kan komen?

Hij wordt goed uitgelaten de laatste ronde om 23:30 uur.

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Re: poept opeens weer ''s nachts in huis

Ongelezen berichtdoor Caya » 29/08/15 19:45

Tja, moeilijk te beantwoorden natuurlijk. Legt hij tijdens die laatste ronde ook een hoop ontlasting weg of is hij zo met andere dingen bezig dat hij dat 'vergeet'? Onze honden worden 's avonds om de beurt uitgelaten en daarbij letten we goed op wat ze doen, dit mede om te voorkomen dat ze 's nachts hoge nood krijgen.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: poept opeens weer ''s nachts in huis

Ongelezen berichtdoor marie » 30/08/15 11:34

Overgestapt op ander voer? Eet hij van de straat? Er kunnen meerdere redenen voor zijn. Anders toch de laatste ronde langer lopen dat hij echt alles gedaan heeft. Je kunt ook als dit niet werkt er 's nachts een keertje uit gaan zodat je hem er nog een keertje uitlaat. Het lijkt erop dat zijn ritme er een beetje uit is. Komt vanzelf goed heeft even tijd nodig. Ik heb het hier ook weleens gehad en hier hielp het als ik de laatste ronde net zolang bleef lopen dat alles gedaan is. Kost even tijd maar ja dan heb je ook wat.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: poept opeens weer ''s nachts in huis

Ongelezen berichtdoor Muiske » 30/08/15 13:56

Heb dat met Bob ook een tijdje gehad. Zelfde verhaal als Marie. Ik ben na zijn wandelingen gaan noteren wat hij deed en wanneer hij het deed en kwam er toen achter dat hij vooral bezig was met snuffelen en markeren en dat hij maar 1 keer in de 2 dagen poepte (de andere keer ging snachts in huis). Toen ik hier beter op ging letten en zorgde dat hij elke dag netjes even poepte was het ook over met binnen poepen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

Re: poept opeens weer ''s nachts in huis

Ongelezen berichtdoor diesel » 30/08/15 15:30

Caya schreef:Tja, moeilijk te beantwoorden natuurlijk. Legt hij tijdens die laatste ronde ook een hoop ontlasting weg of is hij zo met andere dingen bezig dat hij dat 'vergeet'? Onze honden worden 's avonds om de beurt uitgelaten en daarbij letten we goed op wat ze doen, dit mede om te voorkomen dat ze 's nachts hoge nood krijgen.



Ik weet dat ze de laatste ronde altijd poept,, maar goed, ik hoop dat het snel weer beter gaat.
dankjewel voor je antwoord.


Terug naar “Gedrag”