blaffen bij alleen thuis.

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Joepster
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 2
Lid geworden op: 11/09/15 19:05

blaffen bij alleen thuis.

Ongelezen berichtdoor Joepster » 15/09/15 19:38

Hallo Allemaal,

Ik heb ons aangemeld bij dit Forum omdat we opzoek moeten naar een oplossing...
Joep blaft namelijk "veel" als wij van huis gaan.

We hebben vlak voor onze zoon geboren werd klachten gehad van de buren aan 1 kant dat ze veel last hebben van onze hond.
We hebben hierbij een gedragstherapeut bij laten komen. We hebben de momenten dat Joep alleen was gefilmd en het bleek dat hij last heeft van stress (likt veel over z'n bek, tongelt, gaapt, piept) we hebben dit toen aangepakt door weer opnieuw te leren alleen te zijn etc. we vulden een kong. deden de gordijnen dicht. lieten de radio aan etc.
Het ging een stuk beter. Hij was geduurende z'n alleen zijn nooit constant aan het blaffen/ janken. Na een aantal minuten een paar seconden en dit herhaalde zich een aantal keer. (Op 3uur afwezigheid van ons kon hij in totaal een minuut aan het blaffen/janken zijn geweest)
We hebben na de geboorte van onze zoon een "bench"gemaakt in huis. Onder het trap gat waar z'n mand toch altijd al stond hebben we traphekjes geplaatst zodat Joep niet meer door het huis kan dwalen. Alleen hoefde te focussen op zijn paar vierkante meter.

Het is afwisselend goed gegaan. Soms was je een paar uur weg gaf Joep geen kick, en bij een korte afwezigheid balfte/jankte hij vollop.

Van het weekend kwamen de buren weer klagen dat het echt wel de spuigaten uitloopt.

We moeten dus opzoek naar een nieuwe oplossing tegen het blaffen.
Ik hoop hier tips of een remedie te kunnen krijgen. :-)

lieve groet, Joep en z'n radeloze baasjes

(vandaag 4u weg geweest ivm werk, na ong. 17 min niet meer dan 15sec gejankt verder rustig geslapen in de bench)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: blaffen bij alleen thuis.

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/09/15 20:21

Ik zou dan weer aan de slag gaan met de tips van de GT, die hebben geholpen dat dan weer oppakken.
En als je echt wat anders wil, zou ik minder nadruk op het weggaan leggen. Hoe je het nu doet weet hij al dat het weggaan begint als de gordijnen dicht gaan etc.

Is er nog meer voor hem veranderd na de geboorte van jullie zoon?
Ook voor een hond is dat best een verandering, net als voor jullie.

Joepster
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 2
Lid geworden op: 11/09/15 19:05

Re: blaffen bij alleen thuis.

Ongelezen berichtdoor Joepster » 16/09/15 19:02

Nou we zijn nooit gestopt met de tips van de deskundige.
Hij begint ook niet meteen. (tenzij ik geen kong maak dan is het wel gelijk mis)

Uhm nee geloof het niet. Vriendlief heeft een nieuwe baan maar niet schokkend.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: blaffen bij alleen thuis.

Ongelezen berichtdoor corretje » 16/09/15 20:43

Ik heb een apparaatje gekocht die ik op de kast kan zetten die een piepje afgeeft als Diezel blafte. Die heb ik een tijdje gebruikt en nu eigenlijk nooit meer. De buren klaagden ook wel eens. Bij ons waren er wel veranderingen. Een hond merkt meer dan je denkt.....
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

clu2811
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 12/12/15 19:08

Re: blaffen bij alleen thuis.

Ongelezen berichtdoor clu2811 » 13/03/16 18:44

corretje schreef:Ik heb een apparaatje gekocht die ik op de kast kan zetten die een piepje afgeeft als Diezel blafte. Die heb ik een tijdje gebruikt en nu eigenlijk nooit meer. De buren klaagden ook wel eens. Bij ons waren er wel veranderingen. Een hond merkt meer dan je denkt.....


Wat was dat voor een apparaatje?
Wij hebben ook "last" van een blaffende hond..


Terug naar “Gedrag”