Speelgoed slopen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05/03/15 10:24

Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor M-lissa » 30/09/15 13:38

Maar weer eens een vraagje hier op het forum. Bo is nu ruim 7 maanden en sloopt werkelijk al z'n speelgoed. Knuffels kauwt hij open en trekt het binnenste eruit, alle naden moeten kapot, touwtjes uit speelgoed, flostouw is ook binnen 5 minuten kapot. Ook eet hij dan de touwtjes en dat binnenste van de knuffels op, niet de bedoeling lijkt mij. Heb hem vaak ipv een speeltje een kauwbot gegeven, maar ook deze eet hij binnen een half uur helemaal op? :?

Een Kong hebben we, krijgt hij elke middag met wat lekkers erin, maar dat is ook 5 minuten dan is hij er klaar mee..

Iemand tips?? :D
Afbeelding Bo -> 16/02/2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor sbientje » 30/09/15 14:08

hier hebben ze een nylabone. Pom vindt er weinig aan maar Charlie ligt er regelmatig op te kauwen. Het slijt maar heel langzaam en er zit een smaakje aan, dus voor hem is dat wel prima. Knuffels sloopt hij overigens ook. Dat wordt in mijn ervaring vanzelf wel minder met de maanden :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Labradorus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 16/01/15 12:36
Locatie: Groesbeek

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Labradorus » 30/09/15 14:55

Is per hond heel verschillend. Onze vorige lab Ramses had alles in no time gesloopt (speeltjes, takken, kartonnen dozen...) terwijl Figo heel rustigjes met z'n knuffeltjes omgaat. Hij trekt wel eens een naadje los maar verder.....

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Romke » 30/09/15 15:40

De kong kan je ook invriezen, dan is het onmogelijk deze met 5 minuten leeg te hebben
Vers bot van de slager kan je nog geven

Verder denk ik wat maakt het uit dat een botje met een half uur op is, ze hoeven toch niet de hele dag ergens op te kluiven?
Lekker wandelen, wat trainen en thuis slapen

Gebruikersavatar
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05/03/15 10:24

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor M-lissa » 30/09/15 17:13

Ik dacht dat het slecht was als ze een bot in een keer opeten?

Het zal ook wel wat puber gedrag zijn denk ik. Maar het is wel vervelend. We hebben bijna geen speeltjes meer in huis liggen.
Afbeelding Bo -> 16/02/2015

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 30/09/15 19:26

Joep is ook zo'n sloper.. Ik heb inmiddels mijn adresjes gevonden en merken getest die speciaal voor de extreme slopers zijn.. Dat speelgoed gaat zeker lang mee!!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Romke » 30/09/15 20:02

M-lissa schreef:Ik dacht dat het slecht was als ze een bot in een keer opeten?
Het zal ook wel wat puber gedrag zijn denk ik. Maar het is wel vervelend. We hebben bijna geen speeltjes meer in huis liggen.


Weet niet hoe groot dat bot is?
Er van uitgaande dat het een doorsnee maat is, kan het niet zoveel kwaad, mits ze er wel goed opkauwen. En niet hele stukken naar binnen slikken.

Zal zeker met gedrag te maken hebben, even doorheen. En idd weinig neerleggen. Want hoe vaker ze de gelegenheid krijgen om te slopen, hoe meer het gedrag ingesleten raakt

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Milou » 01/10/15 11:40

Bij Youp werkte deze erg goed. http://www.goedkoopdierenspeelgoed.nl/n ... rettyPhoto
De kauwring, tweede plaatje. Hij had meer moeite met deze en kon er dus langer mee.
Was erg bruikbaar in de tandwisselperiode. Ik zou voor de grote maat gaan en volgens mij is hij in bijna elke dierenwinkel wel te koop. Die wij dan kopen kost rond de 10 euro.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Nancy » 01/10/15 14:07

Wij hebben het kopen van speelgoed zo'n beetje opgegeven.
Zeker flostouwen, uiteindelijk kunnen ze akelig verstopt raken als ze de touwtjes inslikken.

Wat wij nu doen?
-Pijp van een oude spijkerbroek afknippen, dikke knoop erin en dan onder toezicht spelen. Meestal gaat hij dan een paar dagen mee, tot er echt draadjes loskomen.
-Flostouw zelf maken: fleece sjaal in drieen knippen en strak vlechten.
-Alleen massieve ballen. Let op met tenen.... (echt... niet funny als je zo'n bal op je tenen krijgt)
-Bij de dierenwinkel kochten we ooit een 'plastic' tak, die heeft een bepaalde geur die ze fijn vinden en ze blijven er mee bezig. Kapot is hij na 2 jaar nog steeds niet.
-Met koningsdag kopen we op de markt heel goedkoop een beer. Omdat slopen toch ook een feestje kan zijn :)
-Hertengewei is lekker hard. Het is wat duur, maar dat is het ook wel waard. (pas op als de stukken kleiner worden)
-We hebben een bal gekocht bij EppleJecks. Om paarden bezig te houden. Met een handvat er aan en net te groot om goed in de bek te pakken. Ze vinden het vreselijk leuk, alleen heb ik al gezien dat we op zoek moeten gaan naar een wat massievere, er zit toch een klein gaatje in.

Ze krijgen bij ons het speelgoed als ik daar voor kies. Zo blijft het afwisselend en kunnen ze ook niet zo gemakkelijk iets slopen.
In de bench krijgen ze helemaal niets meer. Daar moeten ze maar gewoon gaan slapen. :)

Nootje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 29/01/15 16:45

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Nootje » 01/10/15 14:46

Noa heeft ook altijd veel gesloopt, tot wij alleen een tennisbal in een oude sok ( met knoop erin) gaven. Is toch een stukje goedkoper..
Sinds kort houdt ze ineens haar speelgoed heel! ze is nu 2 jaar. We hebben haar een knuffelbeer gegeven en deze alleen onder toezicht gegeven, wanneer ze ging bijten zeiden we steeds 'zachtjes'. Ze sleept hem nu overal mee naar toe en ligt er 's nachts op te slapen.

Gebruikersavatar
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05/03/15 10:24

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor M-lissa » 01/10/15 19:01

Bo heeft ook een grote knuffelhond (van de ikea) gelijk als puppy gekregen toen hij bij ons kwam. Deze sloopt hij niet, maar de rest dus wel :P

Is de giant versie van deze nylabone goed? http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ing/420473 of deze?
http://www.bol.com/nl/p/nylabone-harde- ... _role%3din Veel verschil in prijs.. :D
Afbeelding Bo -> 16/02/2015

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: Speelgoed slopen

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 01/10/15 22:52

Onze Noa was ook een slopertje van knuffels. Dan kreeg ze weer een poosje geen knuffel, en dan probeerde ik het na een poosje weer. Inmiddels is ze 3 en heeft ze een eigen mandje met speeltjes en ook knuffels. Knufje is haar favoriet. Heel leuk om te zien
Noa 09-09-2012


Terug naar “Gedrag”