Dilemma :(

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor corretje » 13/10/15 20:56

Zondag was ik einde van de middag en begin van de avond bij onze overburen. Tussentijds ben ik naar huis gegaan om Diezel eten te geven.
Om een uur of 9 belde de buurvrouw die 2 huizen verder woont op naar mijn overbuuf, om te zeggen dat Diezel al een tijd aan het blaffen was. Dus wij luisteren buiten. En ja na een paar minuten hoorde we hem en ben ik naar huis gegaan.

(Ik trouwens pissig waarom ze mij niet had gebeld, want volgens mij heeft ze mijn nummer :evil: )

Nu sprak ze vanavond mijn ex en zei tegen hem dat we het antiblaf apparaatje maar aan moesten doen. Ook omdat hun hondje (yorkse terrier) loops is.......

Ik vind niet dat ik Diezel mag straffen omdat er een loopse hond is. Er zijn altijd 3 achter elkaar loops bij ons in de buurt :? Dus dat is feest. :mad: Maar Diezel blaft natuurlijk alleen als wij weg zijn. Anders blaft ie eigenlijk nooit, want ik vraag het wel eens aan de buren of aan die buuf van de terrier.

Onze buren klagen nooit. Terwijl hun 3 kleine kinderen hebben. En aan ons huis vast zitten.

Wat vinden jullie. Het antiblaf apparaat gebruiken of niet. Eigenlijk heb ik zoiets van als je last hebt van mijn hond, doe er dan wat aan. Laat je hond steriliseren zodat mijn hond er niet meer op reageert of accepteer het een paar weken en klaar.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 14/10/15 22:53

Zij heeft het iig niet voor het zeg ben of je je hond zo'n apparaatje aan moet doen!
Ik weet niet zo goed wat je er aan kunt doen. Keo blaft niet, ook niet als we van huis zijn, maar wij hebben dan ook geen teefjes in de straat. Ik zou het wel vervelend vinden als hij het wel zou doen, maar weet niet of het te stoppen zou zijn. Succes!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor Milou » 15/10/15 23:29

Wat is een antiblaf apparaatje?
En komt dat blaffen door de loopsheid of doet hij dat ook wanneer hij anders alleen is?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor Nancy » 18/10/15 13:03

Voor zover ik het weet zijn er 2 verschillende: eentje die een stroomschok geeft en eentje die een citroengeur spuit... Ehmmm, wil je dat echt?
Ik vind dat persoonlijk dus niet zo'n dillemma: gewoon niet doen :)
(Tenzij het apparaat wat er voor paarden is ook al voor honden beschikbaar is: die werkt met rustgevende hormonen... Dat weet ik niet.)

Ik zou toch wel even terug naar de leuke buren gaan en melden dat je gemerkt hebt dat hij pasgeleden blafte toen je er niet was. En dat je het heel fijn zou vinden als ze het zouden willen zeggen als hij dat weer doet. Gewoon, niet als klagen, maar omdat jij graag wil weten hoe vaak dat nou eigenlijk voor komt.
Een hond die zit te blaffen als je weg bent, staat helemaal stijf van de stress. Dat wil je toch niet?
Maar oplossen met blafbanden die pijn of schrik veroorzaken ook niet...

(Ik vind overigens ook niet dat zij hun hond moeten steriliseren omdat jouw hond blaft als zij loops is. De overlast is van het geblaf. Logischer zou castreren zijn, chemisch of helemaal. Voor de rust van je eigen hond.)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor corretje » 18/10/15 13:53

Ik heb een antiblaf apparaatje wat een piepje afgeeft wanneer hij blaft. Die zet je dan op de kast of tafel. Dat ding reageert dan als hij blaft dmv een piepje. Hoge toon die wij niet horen. Ben ik ook geen voorstander van, maar heb hem toen gekocht omdat Diezel 's avonds wel eens blafte als wij weg waren. Dat was in het begin periode van onze scheiding.

Nu blaft Diezel nooit meer. Alleen als er loopse teefjes zijn. En er wonen hier 3 die vlak achter elkaar loops zijn. Maar hij blaft dan ook alleen als wij natuurlijk weg zijn.

Nancy ik heb de buren al een paar keer gezegd dat ze me moeten bellen. Ze hebben mijn telefoonnumer (mobiel) Ze weet waar ik werk.....dus ze kan me altijd bereiken als ze wil. Maar ze speelt het altijd via mijn overbuurvrouw. En dat vind ik vervelend worden. Het was dat ik vorige week bij mijn overbuurvrouw was dat ze daar weer heen belde.

Maar goed ik doe er verder niets mee. Ik vind niet dat ik mijn hond moet straffen wat door hormonen veroorzaakt wordt. We zouden hem idd kunnen laten castreren, maar dat wil mijn ex niet. Maar ook omdat ie verder nooit blaft. Verder is hij ook niet super vervelend daar door. Wel meer snuffelen en lebberen waar die hondjes gepiest hebben. Maar goed dat is ook te omzeilen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor Carobella » 18/10/15 14:30

Wat er allemaal al niet in een buurt kan gebeuren. Bijzondere buurvrouw heb je die het vooral indirect speelt en ook nog eens als haar eigen hond loops is.

Misschien kan ze een tijdje uit logeren gaan met haar loopse hond - alle problemen opgelost 8)
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor Romke » 18/10/15 18:29

Zou voor mij totaal geen dilemma zijn.
Echt geen blafband voor mijn hond, niet met stroom en niet met citroen

Zou gaan werken aan het alleen thuis zijn en het voorkomen van het blaffen

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor perelaar » 19/10/15 15:44

Ik zou me er niks van aantrekken, zolang ze je er zelf niet over aanspreekt.
Zelfs als ze ergens een klacht zou indienen voor lawaai (als dat al mogelijk is), heeft ze geen been om op te staan zolang ze je zelf niet aangesproken heeft.

Maar werk natuurlijk wel aan het alleen zijn. Zet ook eens een camera of bandopnemer in huis, wie weet reageert je hond wel op iets heel anders dan op die loopse teef.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor corretje » 24/10/15 22:14

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb er verder niets meer mee gedaan. Heb ook niets meer van de buuf gehoord. Ik denk dat het kwam omdat we allebei die avond weg waren. En dat gebeurt sporadisch dat we beiden weg zijn. Meestal is er iemand thuis, maar met de combinatie van een loops teefje is het dubbelop natuurlijk.

Een blafband of band met citroengeur heb ik ook niet. Alleen een apparaatje wat een hoog piepgeluid maakt als hij begint te blaffen. Maar die heb ik ook niet gebruikt.

Verder blaft hij nooit overdag als we aan het werk zijn. Tenminste voor zover ik weet :-)
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Dilemma :(

Ongelezen berichtdoor Milou » 25/10/15 12:33

corretje schreef:Verder blaft hij nooit overdag als we aan het werk zijn. Tenminste voor zover ik weet :-)

Dat is het belangrijkste om te weten. Het zou wel heel sneu zijn als hij verlatingsangst zou hebben.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Gedrag”