Help! wat moet ik doen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
veraxx
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 01/09/15 13:10
Locatie: Gorinchem

Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor veraxx » 29/11/15 11:51

Hallo allemaal,

We hebben onze pup nu ruim een week, de eerste nachten hebben we haar in een bench naast mijn bed gezet dat als ze ging piepen dat ik dan mijn hand uit stak en er dan aan kon ruiken.

Nu staat ze sinds gister beneden en ze heeft afgelopen nacht 5 keer gejankt. Nu probeer ik er niet op te reageren, maar we wonen in een flat dus ze veroorzaakt veel "geluidsoverlast". Het lijkt wel of het elke keer harder gaat en langer duurt. Nu werd ik er vanmorgen zo gek van dat ik mijn schoenen en jas alvast heb aangetrokken en heel nonchalant wat gaan opruimen en heb daarbij de hond genegeerd.

Wat moet ik doen om haar 's nachts gewoon in de bench te laten slapen? Ik ben echt ten einde raad. :confused:

Groetjes,
Vera
:zwartpootje: Bailey ♀ 27-09-2015

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor marie » 29/11/15 12:40

Je bent te snel gegaan. Jou pupje is er dus nog niet aan toe om beneden te slapen. Dus terug naar het begin en naast je bed zetten. Maak de stappen kleiner naar beneden. Komt goed.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor sbientje » 29/11/15 13:25

Ik zou haar idd gewoon terug naast je bed zetten, blijkbaar voelt ze zich niet prettig helemaal alleen. Ik zou dat gewoon even een week of 2 volhouden en haar dan (als ze naast het bed gewoon rustig is en niet meer piept) langzaam opschuiven. Dus niet meer naast je bed, maar nog wel in de kamer. En als dat goed gaat, zet je haar op de overloop met de deur open zodat ze je wel kan zien (als dat gaat). Niet verder opbouwen als de vorige stap nog niet goed gaat. Als ze nog echt regelmatig piept in de nacht zou ik haar geowon naast je bed laten.

Hier heb ik allebei naast het bed gezet, Pom zat in een kleine reisbench en Charlie in een grote softbench, omdat ik de reisbench neit meer had. Ik heb ze denk ik een week of.. 3 op de kamer gehad en toen verhuisd naar de gang en steeds wat verder weg gezet. Daarna in de gewone bench.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor Martineke » 29/11/15 13:57

ik heb onze sumo 3 weken naast mij gehad in zn bench. toen werd hij snachts niet meer wakker om te plassen en toen heb ik hem getransporteerd naar beneden. ging goed.
ik denk dat het voor jouw pupje nog te vroeg is om alleen te slapen.
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

veraxx
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 01/09/15 13:10
Locatie: Gorinchem

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor veraxx » 29/11/15 16:10

Dank jullie wel, we gaan proberen of ze vannacht weer rustiger is bij ons.
ze is echt een schat en plast bijna al niet meer in huis, alleen die nachten zijn nog drama, maar we houden vol. :spierbal:

Vandaag ging ze uit zichzelf in de bench liggen slapen, deurtje staat de hele dag open en wij doen gewoon ons ding. Dit is de eerste dag dat ze dit zelf doet
:zwartpootje: Bailey ♀ 27-09-2015

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor marie » 29/11/15 16:14

Zie je wel het komt heus wel goed.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor Romke » 29/11/15 17:40

veraxx schreef:deurtje staat de hele dag open en wij doen gewoon ons ding. Dit is de eerste dag dat ze dit zelf doet


Ik zou haar overdag ook af en toe in de bench doen met het deurtje dicht, zodat de bench een vertrouwde veilige plek voor haar word
En niet een kooi waar ze elke nacht in moet verblijven. Overdag is het vaak ook makkelijker aan te leren

veraxx
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 01/09/15 13:10
Locatie: Gorinchem

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor veraxx » 29/11/15 18:39

Doen we ook regelmatig. Als ze stout is geweest dan corrigeren we haar op de plek waar ze wat fout heeft gedaan en dan de bench in. Dit werd ons geadviseerd teminste..
:zwartpootje: Bailey ♀ 27-09-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 29/11/15 18:47

veraxx schreef:Doen we ook regelmatig. Als ze stout is geweest dan corrigeren we haar op de plek waar ze wat fout heeft gedaan en dan de bench in. Dit werd ons geadviseerd teminste..


Maar op deze manier gebruik je de bench als strafplek dat lijkt me niet de bedoeling. Afleiden en Negeren is beter dan corrigeren.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor Romke » 29/11/15 20:29

Wie heeft dat geadviseerd? Moet je pup zijn zonden in de bench overdenken oid en daarna zijn excuus aanbieden?

De bench moet juist een fijne veilige plaats zijn, waar ze tot rust kunnen komen, zodat ze energie hebben om te groeien en leren.
Ken je het boekje 'hij wil dat'? Hier staan van die simpele basis dingen in.

Als je gelopen of getraind hebt, zou ik haar daarna in de bench doen, even lekker slapen. En daarna is er weer tijd voor spel en aandacht.

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor marie » 30/11/15 12:43

De bench moet de allerleukste plek zijn. Niet straffen hoor in de bench!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

veraxx
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 01/09/15 13:10
Locatie: Gorinchem

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor veraxx » 01/12/15 13:55

Romke schreef:Wie heeft dat geadviseerd? Moet je pup zijn zonden in de bench overdenken oid en daarna zijn excuus aanbieden?

De bench moet juist een fijne veilige plaats zijn, waar ze tot rust kunnen komen, zodat ze energie hebben om te groeien en leren.
Ken je het boekje 'hij wil dat'? Hier staan van die simpele basis dingen in.

Als je gelopen of getraind hebt, zou ik haar daarna in de bench doen, even lekker slapen. En daarna is er weer tijd voor spel en aandacht.


Nou dat heb ik ook altijd zo geleerd maar ik heb nogal een bemoeizuchtige schoon moeder die wil dat het zo gaat.. Bij de pups die ik van kleins af aan al had hebben we altijd gecorrigeerd bij het gene wat ze fout deden en juist de bench zo leuk mogelijk maken. Maar nu is het gewone leven weer begonnen dus, pak ik het zo aan zoals ik altijd geleerd en gedaan heb. 'De bench zo leuk maken voor haar'
:zwartpootje: Bailey ♀ 27-09-2015

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 01/12/15 16:05

Ik ga mee met Romke ,ik heb al jaren geen bench meer ,maar als ik die nu weer neer zou zetten kroop Co er meteen in.
De bench is geen strafplek,daar ga je in om te slapen en tot rust te komen,ook kinderen mogen daar dan niet komen.

Co heeft ook zeker 3 weken lang in een krat van de bakker snachts naast mijn bed gestaan. Als hij piepte nam ik hem op mn heup mee naar de tuin,even piesen en weer terug.
Hij had ook al een eigen mand/bench beneden in de gang,daar ging hij graag in overdag voor een tukje.
Toen hij zich niet meer "melde"snachts heb ik hem op een avond gewoon laten slapen in zn mand in de gang en dat gaat dus al 10! jaar goed zo.

Aaah ,is het al weer zo lang geleden? :verliefd1:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

veraxx
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 01/09/15 13:10
Locatie: Gorinchem

Re: Help! wat moet ik doen

Ongelezen berichtdoor veraxx » 01/12/15 19:04

Ik ben het ook zeker met jullie eens! Dede 3 pups die mijn ouders hebben gehad hebben we ook altijd in een bench gehad en was nooit een strafplek.

Maar zoals ik al zei m'n vriend is weer aan het werk dus die is door de week niet thuis, en komt hij ook niet thuis van z'n moeder met dingen die we moeten! doen.. Ik kan dus heerlijk op m'n eigen dooie gemak met de pup trainen enzo :)
:zwartpootje: Bailey ♀ 27-09-2015


Terug naar “Gedrag”