Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Mia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 19/02/16 20:33

Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Ongelezen berichtdoor Mia » 15/03/16 15:32

Mia is 22 maanden en sinds vorige jaar gesteriliseerd, van begin af aan is ze zeer aantrekkelijk en ze bijt helaas niet van zich af. Mijn DA zegt de 1e x, misschien is er een stukje weefsel blijven zitten maar dan zou ze alleen de eerste maanden nog lekker ruiken, keer erop zeggen ze er kan iets zijn blijven zitten maar dan zou ze alleen in de periode dat ze loops zou zijn lekker ruiken :confused: . Heb toen DA uit Utrecht gesproken en die vertelde dat berengeur spray ( voor varkens zou ook iets met reuen geur te maken hebben) ook kon helpen, heb dit besteld en op de club werkte het inderdaad maar als we gaan zwemmen helpt dit dus niet. Heeft iemand van jullie dit al eens mee gemaakt? het kan ook voorkomen bij gecastreerde reuen, en wat was jullie oplossing. Het is best zielig dat ze zo lastig gevallen word

Groetjes Netty

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Ongelezen berichtdoor Romke » 16/03/16 09:49

Mijn, niet gecastreerde teef, werd ook regelmatig bereden. Bekte niet van zich af, wij hebben haar geleerd dan te gaan zitten zodat we konden ingrijpen. Want de meeste hondeneigenaren doen dat niet.
Een echte oplossing weet ik er niet voor.
Sommige teven ruiken gewoon altijd lekker, en anderen vanaf hun castratie

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Ongelezen berichtdoor corretje » 16/03/16 20:58

Diezel heeft dat ook met sommige teefjes en 1 reu hier uit het dorp. Hij mag dit Absoluut niet doen van mij. Ik trek hem eraf en dan loop ik verder als hij zich niet kan gedragen.

Jammer dat de eigenaren van de reuen die Mia berijden dat niet doen. Maar een oplossing weet ik ook niet helaas.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Mia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 19/02/16 20:33

Re: Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Ongelezen berichtdoor Mia » 16/03/16 23:22

corretje schreef:Diezel heeft dat ook met sommige teefjes en 1 reu hier uit het dorp. Hij mag dit Absoluut niet doen van mij. Ik trek hem eraf en dan loop ik verder als hij zich niet kan gedragen.

Jammer dat de eigenaren van de reuen die Mia berijden dat niet doen. Maar een oplossing weet ik ook niet helaas.


Op vrijdag gaan we altijd naar een speel uurtje bij de hondenschool, we zijn al verhuist naar een puppy groepje, maar zelfs een Boerboel van 6 mnd duikt erop. De baasjes halen ze er wel af maar ze is zo zacht als boter ze bijt niet van zich af, hoop dat vrijdag de puber van een Boerboel er is dan is het de ultieme test voor de berengeur spray. Had eerst No Love spray maar thuis gekomen zag ik pas wat een troep er in zit en dat moet je op het geslachtsdeel spuiten, mooi niet dus.
Maar goed hopelijk gaat ze als ze wat ouder word dit wel doen.

Groetjes Netty en Mia

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 17/03/16 14:19

Succes ben benieuwd of het werkt.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Mia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 19/02/16 20:33

Re: Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Ongelezen berichtdoor Mia » 13/04/16 22:53

Chantal76 schreef:Succes ben benieuwd of het werkt.


Hoi Chantal
Beetje late reactie maar was een paar maal niet geweest i.v.m. mijn nachtdiensten .
Maar het werkt dus, het heeft ook geen schadelijke gevolgen voor Mia zelf dus super :applaus:

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Mia word iedere keer besprongen soms door meerdere reuen

Ongelezen berichtdoor corretje » 17/04/16 16:11

Zo dat is goed bericht dat dat spulletje helpt. Heel vervelend voor jullie en Mia als ze steeds bereden wordt. Succes met de trainingen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008


Terug naar “Gedrag”