"uitvallen" naar puppies

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

"uitvallen" naar puppies

Ongelezen berichtdoor corretje » 17/04/16 16:18

Bij ons in de buurt wonen er een aantal puppies. En ze zijn heel erg schattig. Alleen Diezel vindt dat niet zo. Als ze tegen hem opspringen dan geeft ie ze een flinke snauw. Het is een correctie van hem naar hun, door te zeggen dit wil ik niet/zo begroet je me niet.

Maar ik vind dat hij dat te ruw doet. Hoe kan ik hem leren om er normaal mee om te gaan. Aangezien zijn baas op een wachtlijst staat voor een pup. En ik geen problemen wil in huis. Ik wil niet dat Diezel dat beestje wat aandoet.

Hoe introduceerden jullie de pup met de hond die je al had?
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: "uitvallen" naar puppies

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 17/04/16 16:53

Ik geef meestal de pups de correctie, ik bepaal welk gedrag toegestaan is en welk gedrag niet, zodat mijn volwassen reuen dit niet hoeven te doen (de ene kan niet corrigeren en de andere doet het veel te heftig). De enige die corrigeert bij ons ben ik en dat weten ze allemaal.

Ps er is absoluut niets mis mee wanneer je volwassen hond mee helpt in de opvoeding hoor (alleen vind ik dat de opvoeding - waartoe ook het corrigeren behoort indien nodig - voor het merendeel door de mens moet gebeuren, maar dat is mijn mening).

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: "uitvallen" naar puppies

Ongelezen berichtdoor corretje » 17/04/16 21:11

Remy bedankt voor je reactie. Ik vind het wel een goed punt om de pup te corrigeren. Alleen een pup van een ander kan ik niet corrigeren. Ik laat diezel dan wel naast me zitten en de pup aan de andere kant van me zodat ze kunnen snuffelen, maar niet te dichtbij.

Als er straks een pup in huis komt, dan ga ik die in de gaten houden en corrigeren waar nodig is. Ik vind namelijk ook dat ik bepaal hoe en wat. En niet hun of Diezel. Vind dat ik hem moet "beschermen". Ook wanneer de pup wat ouder en drukker wordt. Want Diezel heeft artrose in zijn voorpoten en mag dus niet te gek meer doen. Dus daar moeten we toch op gaan letten.

Groetjes van Corine
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: "uitvallen" naar puppies

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 17/04/16 22:02

Pupjes van anderen gaan we met een boog omheen. Mijn jongens negeren die pups en mocht er toch ééntje naar ons gerend komen dan blokkeer ik het pupje of pak hem op en geef hem terug aan de eigenaar. Ik laat ze in ieder geval niet wild tegen mijn jongens opspringen (en in de oren bijten ed). Is het een pupje dat ik goed ken en het baasje dus ook, dan laat ik wel meer toe wanneer ik weet dat de baas van de pup ingrijpt wanneer zijn pup te brutaal wordt. Wanneer het pupje niet te wild is en wil mijn jongste reu soms even met de pup spelen (maar niet te lang, pupjes zijn gewoon niet interessant, vinden mijn jongens)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: "uitvallen" naar puppies

Ongelezen berichtdoor corretje » 19/04/16 08:56

Oke dank je voor de tips. Ik ben weer een stuk wijzer hoe ik hier mee om kan gaan.

Bedankt voor je reacties
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008


Terug naar “Gedrag”