Chemische castreren??

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/01/17 19:59

Helaas nog geen veranderingen ook niet aan de ballen te zien. Woensdag is het 3 weken geleden.mhoop dat het nog komt,
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Stephan » 17/01/17 08:52

Heb nog eventjes geduld :wink: , na vier weken begon ik opeens groot verschil te merken.
Wij zijn ongeveer vijf weken verder en tijdens het wandelen wordt er nu al veel minder geplast en gesnuffeld. Soms merk ik wel eens tijdens een wandeling dat die hormonen dan toch nog een beetje terug komen want dan wil die opeens overal tegen aan plassen, maar ik ga ervan uit dat dat steeds minder wordt hoe verder we komen.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 17/01/17 09:17

Dank je wel voor je reactie. Maak me toch wel eens zorgen dat het karakter is. Op de cursus blijft hij een lijpe lab :mad: het lijkt net of hij al die honden niet aan kan. Hij trekt me echt omver je ziet dat hij weet wat hij moet doen van mij maar het lukt hem moeilijk om de aandacht bij mij te houden. Zijn oog randen worden lichter en hij is dan net een Chinees dan weet ik dat hij helemaal onder de spanning zit. Ik weet dat het ook leeftijd is maar het is echt extreem.

We wachten geduldig af :cry: :klasse: :klasse:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14/10/17 15:37
Locatie: Enschede

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal83 » 15/10/17 11:06

Boomer heeft ook een chip voor castreren gehad, effect vernamen wij pas na 6 weken! Maar is wel wat rustiger geworden, balletjes zijn nu paaseitjes ipv hard gekookte eieren (augustus die chip gehad). Maar de aandacht naar andere honden is er nog hoor! Af en toe trekken aan de lijn en soms echt een stuiterbal!

Zie dat het al een auto topic is hahahahaah vraag me wel af een hoe je hond nu is??? Aangezien wij ook clown alias stuiterbal hebben!

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Stephan » 30/10/17 16:27

Bij ons bleef het enthousiaste naar andere honden ook gewoon, ik had het ook niet anders verwacht aangezien dat niet hormoon gerelateerd is (hij vind iedereen gewoon leuk). Maar door die chip was Diesel beter bereikbaar en konden daardoor beter trainen waardoor hij beter ging luisteren.
Nu ging dat ding al in juli ong. uitwerken, maar zelfs na het uitwerken is Diesel een rustigere hond.

Helaas zijn niet alle problemen blijvend verholpen (zoals verwacht) want het rijen en het markeren is weer terug gekomen. Vandaag krijgt hij weer een nieuwe en ditmaal voor een jaar.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor adderoos » 31/10/17 20:18

Misschien een stomme vraag, waarom niet zelf de hond in controle brengen ?
Wij hebben inmiddels onze 5e reu en ook deze meneer blijft een reu, mag zijn wie hij is.
Aan ons om de dingen te corrigeren, kwestie van blijven herhalen, op een bepaald moment hebben ze dat gewoon door.
Waarom anders een reu nemen ? Lekker die neus achterna en zo nu en dan even ondeugend zijn, heerlijk op z'n tijd.
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017


Terug naar “Gedrag”