Chemische castreren??

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/11/16 11:37

Aaahhhh manneke toch. Een dikke knuffel voor Bink. Ben heel erg benieuwd wat je gaat merken
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 14/11/16 13:42

Het implantaat zou ongeveer 12 maanden moeten werken.
Het implantaat werd ongeveer tussen z'n schouderbladen geplaatst. Vlak onder de huid.

Ze zei er bij dat het geen wondermiddel is waardoor je hond meteen netjes naast je gaat lopen. Zeker doorgaan met de cursus. We hebben het telefoonnummer gekregen van iemand die met je mee gaat wandelen en dan meteen tips geeft. Dus niet in de vertrouwde cursusomgeving, maar bijvoorbeeld in het bos.

Chantal, ik zal de knuffel doorgeven hoor! Hij is dol op knuffelen, dus dat komt wel goed.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Arnold » 14/11/16 14:51

Heel herkenbaar dat jullie twijfelen om eventueel een implantaat te nemen. Het gedrag dat jullie omschrijven herken ik deels. Bob wordt over een paar dagen twee en heeft dit gedrag (in wat mindere mate) ook vertoond. Sinds een maand of drie heb ik echt een enorme omslag in gedrag bij hem gezien. Dat wil zeggen, het puberen is over en Bob doet nu waar we twee jaar voor getraind hebben!!

Dit komt denk ik door twee dingen:

1. Hij is domweg uit de pubertijd gezien zijn leeftijd
2. Na de geboorte van onze dochter 4 maanden terug heb ik Bob heel erg duidelijk gemaakt wat zijn plek is in onze roedel. Door enorm vaak met hem te oefenen op basis dingen als zitten, blijven, voor komen, liggen etc etc. Dit deden we gedurende een maand elke uitlaatronde minimaal 10 min. Daarna ook nog wel een klein uurtje wandelen en spelen, maar eerst oefeningen. Belangrijkste voor Bob om te leren was niet zozeer het uitvoeren van de commando's maar het commando geldig te laten blijven totdat ik weer "vrij" gaf. Hij mag nu bijvoorbeeld nooit meer zelf een commando opheffen door na het voor komen en belonen, uit zichzelf weer rond te gaan snuffelen.


Ik heb hem ook heel duidelijk laten merken wat zijn plek is door simpele dingen als eerst zitten en wachten tot iedereen door de deur is gestapt (van binnen naar buiten en andersom) en daarna pas Bob te laten gaan. Echt een ijzeren discipline moeten hebben, maar het heeft heel goed gewerkt. Hij is er ook vrolijker van geworden, ik sta nooit meer te roepen naar een hond die toch zijn eigen gang gaat.

Kortom... Alle hondjes die hierboven worden beschreven zitten nog in een leeftijd waarvan ik zeg trek de teugels flink aan en laat ze eerst volwassen worden. Trainen heeft bij ons heel veel geholpen, maar ook heel veel tijd gekost. Ik weet ook dat de ene hond de andere niet is, maar dit was voor ons in ieder geval de oplossing. En het trainen waarbij je al snel veel resultaat ziet is ook erg leuk!!

Hoop dat jullie er wat aan hebben...
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Stephan » 21/11/16 11:22

Binkie schreef:Het implantaat zou ongeveer 12 maanden moeten werken.
Het implantaat werd ongeveer tussen z'n schouderbladen geplaatst. Vlak onder de huid.

Ze zei er bij dat het geen wondermiddel is waardoor je hond meteen netjes naast je gaat lopen. Zeker doorgaan met de cursus. We hebben het telefoonnummer gekregen van iemand die met je mee gaat wandelen en dan meteen tips geeft. Dus niet in de vertrouwde cursusomgeving, maar bijvoorbeeld in het bos.

Chantal, ik zal de knuffel doorgeven hoor! Hij is dol op knuffelen, dus dat komt wel goed.


Nu alweer een weekje verder, hoe gaat het nu met Bink?
Ik heb ook wel eens gelezen dat het in de eerste twee weken juist erge kan worden en dat daarna pas de hormonen dalen, hebben jullie dit ook gemerkt?
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 21/11/16 14:30

Dat hebben we niet gemerkt. We zien dat z'n balletjes iets kleiner worden, dus het implantaat gaat werken.
Ik heb vandaag met hem gelopen en ik had het idee dat ik zijn aandacht beter vast kon houden. Nu had ik ook sinds een tijd de U-lead er weer eens bij gepakt. Dus het kan ook zijn dat hij daardoor iets beter te corrigeren was en minder trok. Vandaag ging het dus echt beter, maar waar het precies aan lag? Geen idee. Ik heb hem in ieder geval de hemel in geprezen!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 22/11/16 09:45

Ik hoop voor je dat het werkt.wij zijn met Diego de afgelopen week super intensief bezig met clickeren. En met heerlijke stukjes worst als beloning. Dat werkt super, ik heb zijn. Volledige aandacht. Alleen als een hond ons dichtbij passeerd vind hij het moeilijk en is hij nog wel enthousiast maar dat komt goed want vanaf 4 meter afstand kan ik zijn aandacht al aardig krijgen. Dus voor ons is chemisch castreren in de ijskast gezet voorlopig.

Laar je nog wel wat weten ben erg benieuwd.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 22/11/16 12:25

Wat goed dat je verbetering ziet!! Doe je dat clickeren onder begeleiding van iemand? Ik zal het hier ook eens op de cursus vragen of dat iets voor ons zou kunnen zijn.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 22/11/16 22:53

Binkie schreef:Wat goed dat je verbetering ziet!! Doe je dat clickeren onder begeleiding van iemand? Ik zal het hier ook eens op de cursus vragen of dat iets voor ons zou kunnen zijn.


Ja we worden beleid door een gedrags deskundige. 1 keer in de 2 weken gaan we daarheen. We hebben een heel uitgebreid advies en behandelplan.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Arnold » 23/11/16 09:41

Chantal76 schreef:Ik hoop voor je dat het werkt.wij zijn met Diego de afgelopen week super intensief bezig met clickeren. En met heerlijke stukjes worst als beloning. Dat werkt super, ik heb zijn. Volledige aandacht. Alleen als een hond ons dichtbij passeerd vind hij het moeilijk en is hij nog wel enthousiast maar dat komt goed want vanaf 4 meter afstand kan ik zijn aandacht al aardig krijgen. Dus voor ons is chemisch castreren in de ijskast gezet voorlopig.

Laar je nog wel wat weten ben erg benieuwd.


Klinkt super! Ik krijg er ook echt energie van als je ziet dat het resultaat heeft en dat Bob er veel plezier in heeft! Wij gaan in januari beginnen met jachttraining, schijnt voor de hond heel leuk te zijn, maar ook qua gehoorzaamheid nog verder vooruit te gaan!

Keep up the good work!
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 24/11/16 19:44

Arnold schreef:
Chantal76 schreef:Ik hoop voor je dat het werkt.wij zijn met Diego de afgelopen week super intensief bezig met clickeren. En met heerlijke stukjes worst als beloning. Dat werkt super, ik heb zijn. Volledige aandacht. Alleen als een hond ons dichtbij passeerd vind hij het moeilijk en is hij nog wel enthousiast maar dat komt goed want vanaf 4 meter afstand kan ik zijn aandacht al aardig krijgen. Dus voor ons is chemisch castreren in de ijskast gezet voorlopig.

Laar je nog wel wat weten ben erg benieuwd.


Klinkt super! Ik krijg er ook echt energie van als je ziet dat het resultaat heeft en dat Bob er veel plezier in heeft! Wij gaan in januari beginnen met jachttraining, schijnt voor de hond heel leuk te zijn, maar ook qua gehoorzaamheid nog verder vooruit te gaan!

Keep up the good work!


Dank je wel. Ja daar krijg ik zeker energie en enorm veel plezier van. Jachttraining wil ik ook gaan doen met Diego. Lijkt me zo leuk om sporties en intensief iets te doen met je hond buiten de trainingen om.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 25/11/16 14:06

Vanmorgen een uur met Bink naar het strand geweest en net ook weer een uur met Bink gewandeld. Het ging super goed!! Als hij een andere hond tegen komt, wil hij daar nog steeds wel naar toe hoor. Maar hij wordt in ieder geval niet meer gek van de geur van een hond die een kwartier voor hem daar gelopen heeft. Nu is het weer leuk om met hem naar buiten te gaan!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor marron » 26/11/16 00:41

Binkie schreef:Vanmorgen een uur met Bink naar het strand geweest en net ook weer een uur met Bink gewandeld. Het ging super goed!! Als hij een andere hond tegen komt, wil hij daar nog steeds wel naar toe hoor. Maar hij wordt in ieder geval niet meer gek van de geur van een hond die een kwartier voor hem daar gelopen heeft. Nu is het weer leuk om met hem naar buiten te gaan!

:klasse: en nu lekker trainen met hem :klasse:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 26/11/16 08:55

We gaan er weer voor!

We laten hem sinds kort gewoon los in de woonkamer als we weg gaan. Tot voor kort moest hij nog steeds in de bench. Van de week 3 uur weg geweest en hij lag nog heerlijk in zn mand te slapen!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor marron » 26/11/16 15:07

Binkie schreef:We gaan er weer voor!

We laten hem sinds kort gewoon los in de woonkamer als we weg gaan. Tot voor kort moest hij nog steeds in de bench. Van de week 3 uur weg geweest en hij lag nog heerlijk in zn mand te slapen!

:klasse:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Chemische castreren??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 28/11/16 08:43

super zeg.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Gedrag”