Happen en opspringen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Happen en opspringen

Ongelezen berichtdoor Romke » 17/10/17 08:48

Klinkt goed!!! Hoop dat jullie er veel gaan leren
En die twee weken kom je wel door

Sommige honden zijn meer voldaan van een kwartiertje een dummy zoeken, dan 3 uur wandelen
Het is zoeken naar wat past bij jouw hond, het is gewoon jammer dat je dan een verkeerde trainer treft.
Maar gaat goed komen!

Gebruikersavatar
Chantal83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14/10/17 15:37
Locatie: Enschede

Re: Happen en opspringen

Ongelezen berichtdoor Chantal83 » 17/10/17 12:35

Toen we hem kregen zijn we de volgende dag met hem op puppy cursus gegaan, al had hij dat al gehad volgens mevrouw, daarna heeft hij de basis gedaan, hij kent het en we oefenen het ook gewoon door. Zit, af, hier, wacht, links en rechts, oversteken zowel als met woord als met tekens. Er werd ons toen gezegd wacht even met speurneuzen want hij is te onstuimig. Zijn beloningswoordje is yes en die kent die maar al te goed maar is snel afgeleid!

Bij andere honden gaat die plat liggen en vervolgens springt die als een gek op! Hij is 14 maanden een puber pffff ik snap niet dat mensen dat een mooie tijd vinden....

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Happen en opspringen

Ongelezen berichtdoor Romke » 18/10/17 11:49

Labradors zijn allemaal verschillend.
Sommige hebben gewoon een heel korte concentratie.
Vaak zie je dan dat als je een echt passende activiteit voor ze hebt gevonden het wel goed gaat en ze dit met volle concentratie kunnen

Gebruikersavatar
Chantal83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14/10/17 15:37
Locatie: Enschede

Re: Happen en opspringen

Ongelezen berichtdoor Chantal83 » 18/10/17 19:56

Ja met de vorige labrador ging die cursus perfect! Misschien omdat dat komt omdat mijn zus daar toen een jaar heeft gewerkt, dus ja dagelijks er mee bezig met de trainster bij de hand, hoe makkelijk wil je het dan hebben??? Die labrador was van haar dus vanaf 10 weken ging hij al mee. Ik heb zelf ook het idee dat misschien de cursus wel wat voor hem is maar de manier waar op misschien niet, de groep te groot? Te lang wachten?
Het is echt een doener, vanmiddag het bos in geweest 2x netjes zitten , wou een foto maken,links en rechts van de weg weer gedaan en hier komen, hij loopt in het bos aan de flexlijn, genieten moet die ook vind ik!

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Happen en opspringen

Ongelezen berichtdoor Milou » 01/11/17 00:04

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met Boomer gaat?
Inmiddels al een kennismaking gehad en hoe is dat gegaan?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Gedrag”