Lab luistert slecht

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
LabGuus

Lab luistert slecht

Ongelezen berichtdoor LabGuus » 05/02/18 20:07

Wij zitten soms met de handen in ons haar met onze labrador van 4 jaar oud.
Het is een mannetje.

Het punt is dat het wandelen niet altijd gezellig is.... zoals we pas weer op vreemde grond gingen wandelen dan is het een ongeleid projectiel aan je lijn. Hij rent van hot naar her en je hobbelt er constant achteraan. We hebben hem wel eens los gedaan met gevolg dat hij een heeel eind uit de buurt gaat en we hem dus nauwelijks terug krijgen.
Corrigeren op dat moment aan de lijn is bijna onmogelijk, hij weet het perfect maar luistert gewoon niet...

Thuis op vertrouwd gebied gaat het stuk beter! Maar zou zo leuk zijn lekker wandelingen te maken zonder dat we na een half uur al gaan omdat we afgepeigerd zijn.

We hebben al van alles geprobeerd, lange lijn, halter (heeft hij altijd om), training op hondenschool, maar het is niet te doorbreken lijkt....

Herkenbaar? Tips?
Ik dacht altijd dat het een wisselwerking is van baas en hond maar ik weet echt niet meer hoe ik hem kan corrigeren.

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: Lab luistert slecht

Ongelezen berichtdoor adderoos » 05/02/18 21:21

Hoi,

Bij het begin beginnen, al hoewel na 4 jaar heeft meneer een eigen wereldje bedacht en dat moet je doorbreken.
Als pup beginnen we altijd met zitten en daarna pas mag de pup wat gaan doen, dat kan zijn eten, lopen, de deur uitgaan, etc etc.
Is dat goed kan je weer verder, eerst luisteren en wachten, vooral geduld hebben dus, zeker een lab is enthousiast en wil zelf van alles.
Jij bent de baas, jij bepaald, desnoods wacht hij tot hij een ons weegt, neem er de tijd voor.
1 voordeel voor lekkers doen ze veel, dat kan je daarbij goed helpen, ook heel veel geduld.

Succes en sterkte,

Ad
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017

LabGuus

Re: Lab luistert slecht

Ongelezen berichtdoor LabGuus » 05/02/18 23:14

Dankje! koekjes doet hij weinig voor op dat moment dan is alles veel interessanter......

Ga het nog eens proberen..... Ik merk ook wel verschil of ik alleen ben of dat mijn man er ook bij is...
Ik kan hem beter handelen als ik alleen ben.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Lab luistert slecht

Ongelezen berichtdoor Romke » 07/02/18 18:09

Beginnen met het hier komen trainen.
Ik snap wel dat hij niet te houden is aan de lijn, zeker in nieuw gebied.
Zet een kind in een gave speeltuin en hij rent rond en wil alles tegelijk gaan doen.

Een 4 jarige hond heeft het ook nodig om dagelijks lekker los rond te kunnen rennen.
Als je het hier komen erin hebt, is dat geen probleem.
Zorg dat je traint met een hoge beloning en eerst alleen op plekken oefenen waar je sowieso succes hebt.
Dat breid je dan steeds wat verder uit.
Roep hem tijdens het wandelen niet té vaak, maar zorg dat hij op jou let en beloon dat

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Re: Lab luistert slecht

Ongelezen berichtdoor aht » 24/05/18 11:48

Kan klikkertraing geen hulp bieden ?
:zwartkopje: Zwarte hond Deepfleet Genie °12/06/2001 - † 05/04/2016
:zwartkopje: Zwarte hond Scapa °15/04/2003 - † 19/10/2004
:bruinkopje: Bruine hond Dina van 't Maneschijnhof °25/08/2004 - † 4/03/2016
:zwartkopje: zwarte hond Pearl des Quatre Cyprès °29/02/2016


Terug naar “Gedrag”