Eigen wil

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
balou3

Eigen wil

Ongelezen berichtdoor balou3 » 26/05/18 12:39

Mijn Labrador Balou heeft de neiging ( als iemand ligt te zonnen ) daar naar toe te lopen en als er eten is het te pikken :(
Ook gaat hij ( als iemand zijn voordeur open heeft ) naar binnen lopen met de gevolgen van dien dat de mensen kwaad worden wat ik begrijp.
Ik haal hem steeds op en doe hem aan de lijn maar de een zegt nooit naar hem toelopen de andere zegt naar hem toe lopen en ophalen :confused:
Ik weet mij geen raad meer wat ik moet doen :?
Ik woon in amsterdam noord en daar zijn de rietlanden een natuur gebied waar de honden naar harte lust kunnen spelen , rennen en zwemmen. :) :)
Balopu is 3 jaar oud en echt een lieve hond hij is ook geholpen omdat hij erg trok aan de riem en mij 2 x omver heeft getrokken .
Iedere tip of raad is van harte welkom :) :) :) :)
Bijvoorbaat dank jullie wel voor jullie hulp :klasse:
Gr Gepke.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Eigen wil

Ongelezen berichtdoor Romke » 26/05/18 19:25

NIet naar de hond toegaan en ophalen gaat vooral op in een bos waar je hond geen vlieg kwaad doet en geen zin heeft om op jouw roepen te komen.
Dan word er vaak gezegd dat je niet naar je hond moet toegaan.

Maar als jouw hond eten pikt en mensen lastig valt MOET je hem ophalen.
Beter nog ga je dit gedrag voorkomen door hem niet los te laten, in de bebouwde kom moet de hond aan de lijn, dus hoeft hij ook niet bij anderen naar binnen te lopen.
Ik weet niet waar hij het eten precies pikt, maar ook dit kan je voorkomen door hem aan te lijnen en hier keihard op te gaan trainen, hij neemt nu gewoon een loopje met je.

balou3

Re: Eigen wil

Ongelezen berichtdoor balou3 » 27/05/18 09:00

Heel erg bedankt ! heb veel aan deze raad ga het ook meteen uitproberen :)


Terug naar “Gedrag”