Angstige hond

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Balou4Balou

Angstige hond

Ongelezen berichtdoor Balou4Balou » 11/01/19 13:44

Hallo

Ik loop iedere ochtend met mijn hond Balou en een vriendin van me met haar hond zo,n anderhalf uur.
Een tijd geleden kwamen wij een man tegen met twee grote zwarte honden ze hadden de kop van een soort buldog .
Het jong ging spelen met de hond van mijn vriendin en Balou ( mijn hond ) wilde ook spelen.
En zo maar uit het niets vloog de moeder hond Balou ineens aan !
Balou gaf zich over om op zijn rug te liggen .
De andere hond had hem vast in zijn nek en hapte en gromde heel erg.
De man trok zijn hond weg maar de hond hield Balou vast in zijn nek en begon Balou heen en weer te schudden !
Was een verschrikkelijk gehoor dat Balou zo begon te janken.
De hond liet los en de man vroeg of Balou niks had en dat had Balou niets want Balou moet afvallen en heeft een dikke vetlaag in zijn nek wat een geluk was.
Nu werd Baslou weer gegrepen door een duitse staander ook weer zo ineens en Balou gaf zich weer over de hond liep weg maar Balou bleef liggen durfde niet op te staan hij bleef liggen een stijf van schrik.
Mijn vraag wat kan ik doen want als Balou een zwarte hond ziet groot of klein hij duikt helemaal in elkaar met zijn staart tussen zijn poten.
Ik denk er al aan om niet meer op het land te lopen wat zonde is ze mogen daar lekker los lopen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie,s en hulp .
Gr Gepke

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Angstige hond

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/01/19 13:35

Ik zou een goede gedragsdeskundige gaan en vragen hiermee te helpen
Grote kans dat dit gedrag steeds verder gaat verergeren en je loopt het risico dat jouw hond gaat bijten (angst agressie)
Waar woon je ergens dan kan je misschien concrete tips krijgen voor een goede gt-er

Balou4Balou

Re: Angstige hond

Ongelezen berichtdoor Balou4Balou » 14/01/19 07:10

Dank je wel voor je tip Romke :)
ik woon in amsterdam noord .
En ja ik ben bang dat hij gaat bijten zoals je zegt .
Ga vast ff informeren :)
Gr Gepke.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Angstige hond

Ongelezen berichtdoor Romke » 14/01/19 10:12

Dat is heel erg uit mijn buurt, kan je helaas geen tips geven voor iemand
Ga wel naar iemand die op een positieve manier traint en niet bij Anniek Winters die nogal in die regio word aangeprezen


Terug naar “Gedrag”