Chippen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 27/03/09 17:47

patricia stevens schreef:
Nino&Toosje schreef:
Ollie schreef:Ollie is ook een kruising en wij hebben hem bij de dierenarts laten chippen, zij zouden hem toen ook aanmelden. Nu heb ik het net nog even gecheckt, ik vond hem idd terug in 'Petbase.eu' (de europese databank voor dieren). In andere bestanden, was hij niet terug te vinden. Ik het zinnig hem bij meerere databanken aan te melden? kun je dat zelf doen? of is dit voldoende?
Volgens mij checken de verschillende databanken elkaar.
Dus, als je hond vermist wordt, kun je dat ook aan ze doorgeven.
Dan zetten ze dat erbij.
Wordt de hond gevonden, dan checken ze bij elkaar of hij als vermist geregistreerd staat.

de nederlandse registratie is voor ons een echte mérde , jullie hebben 3 databanken die NIET met elkaar gelinkt zijn , sommige geven zelfs de gegevens niet eens aan de europeese databank door !
als wij een hond met nederlandse chip vinden is het telkens een hele klus de eigenaar terug te vinden en vaak tevergeefs , best zelf jullie chipgegevens doorgeven én controleren bij de europeese databank ( de da kan dit ook voor jullie doen ) en de nederlandse links laten liggen :wink:
voor de Belgen , veel honden zijn idd gechipt maar nog NIET geregistreerd , vroeger ging dat NIET automatisch en veel mensen weten dat niet ,voor de zekerheid zelf best nog eens even nakijken op de side :wink:
de stamboomhonden worden hier nog steeds getatoeerd ( St -Hubertus blijft daarbij zweren :roll: )maar die zijn na verloop van tijd moeilijk of niet meer te lezen , best toch nog extra laten chippen voor alle zekerheid :)


Olly heeft een tatoe en chip (geregistreerd), maar idd, die tatoe is al helemaal verdwenen. Vorige week hebben m'n ouders een ongechipte Pyreneese berghond gevonden die bij hen kwam aanwaaien; de tatoe was met moeite te achterhalen ...
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 27/03/09 17:53

:klasse: Goed dat je het zegt. Ga volgende week mijn pup halen en weet wel dat ze gechipt is maar over het registreren wist ik niet. Gelijk ff de fokker bellen...
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 16/12/09 16:06

Toen wij onze pup lieten chippen, moesten we direct een formulier invullen met adres en telefoongegevens zodat het geregistreerd werd.. En je kreeg idd een aantal stickers erbij met de "streepjescode" van de hond...

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 16/12/09 16:11

Zootje schreef:Toen wij onze pup lieten chippen, moesten we direct een formulier invullen met adres en telefoongegevens zodat het geregistreerd werd.. En je kreeg idd een aantal stickers erbij met de "streepjescode" van de hond...

en een van die streepjes code stuur je op naar de databank voor honden en die komt overeen met de chip bij de hond
loopt jouw hond weg kunnen ze eer een aparaad ;angs houden die dan jou adres weergeeft
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 16/12/09 16:32

Ja die stickers waren het bewijs ook dat die hond bij jou hoort geloof ik toch?

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 16/12/09 19:52

Momenteel staat ze ingeschreven op het adres van mijn ouders.. Dit kwam omdat wij net bezig waren met verhuizen e.d. en we wonen wel gewoon in de buurt van mijn ouders.. Ze draagt sowieso ook een kokertje waarop haar adres staat waar ze nu woont :)

roger

Ongelezen berichtdoor roger » 17/12/09 13:35

Toen we Balou kochten was hij gechipt en kregen ook uitleg dat we het formulier moesten invullen bij het chipnummer. Ik heb later op de databank gekeken en het nummer gecontroleerd. Gelukkig ging het bij ons goed door de uitleg van de fokker.

Jess&Max

Ongelezen berichtdoor Jess&Max » 03/01/10 13:53

Mijn andere twee hondjes zijn ook gechipt.
De ene was al gechipt, de andere heb ik zelf laten doen.
Mijn DA heeft gezorgd dat hij geregistreerd werd, ik hoefde dus zelf niets te doen.
Vind het wel een hoop geld zo'n chip, maar ik vind het gewoon nodig.

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 04/01/10 19:25

Jess&Max schreef:Mijn andere twee hondjes zijn ook gechipt.
De ene was al gechipt, de andere heb ik zelf laten doen.
Mijn DA heeft gezorgd dat hij geregistreerd werd, ik hoefde dus zelf niets te doen.
Vind het wel een hoop geld zo'n chip, maar ik vind het gewoon nodig.


Ja, maar daar ontstaat het misverstand. Zijn ze ook geregistreerd bij de Databank voor vermiste huisdieren? Want daarvan zou je zelf bericht moeten krijgen en dan kun je op de computer nakijken of het inderdaad zo is.

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 488
Lid geworden op: 04/09/09 14:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ongelezen berichtdoor yosca » 04/01/10 20:05

Nino&Toosje schreef:
Jess&Max schreef:Mijn andere twee hondjes zijn ook gechipt.
De ene was al gechipt, de andere heb ik zelf laten doen.
Mijn DA heeft gezorgd dat hij geregistreerd werd, ik hoefde dus zelf niets te doen.
Vind het wel een hoop geld zo'n chip, maar ik vind het gewoon nodig.


Ja, maar daar ontstaat het misverstand. Zijn ze ook geregistreerd bij de Databank voor vermiste huisdieren? Want daarvan zou je zelf bericht moeten krijgen en dan kun je op de computer nakijken of het inderdaad zo is.


Bij het ophalen van Yosca heb ik ook een formulier ingevuld om haar te registreren. Ik kreeg een bevestiging terug van het NDG registratiesysteem. Ik heb net even gekeken en ik kan haar daar idd in terug vinden. Is dit dan genoeg??
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 04/01/10 20:18

Kala schreef:
Nino&Toosje schreef:
Jess&Max schreef:Mijn andere twee hondjes zijn ook gechipt.
De ene was al gechipt, de andere heb ik zelf laten doen.
Mijn DA heeft gezorgd dat hij geregistreerd werd, ik hoefde dus zelf niets te doen.
Vind het wel een hoop geld zo'n chip, maar ik vind het gewoon nodig.


Ja, maar daar ontstaat het misverstand. Zijn ze ook geregistreerd bij de Databank voor vermiste huisdieren? Want daarvan zou je zelf bericht moeten krijgen en dan kun je op de computer nakijken of het inderdaad zo is.


Bij het ophalen van Yosca heb ik ook een formulier ingevuld om haar te registreren. Ik kreeg een bevestiging terug van het NDG registratiesysteem. Ik heb net even gekeken en ik kan haar daar idd in terug vinden. Is dit dan genoeg??

volgens mij wel, zo hebben wij het ook gedaan. We hadden ook een formulier van de fokker meegekregen.

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 04/01/10 20:22

Kala schreef:
Nino&Toosje schreef:
Jess&Max schreef:Mijn andere twee hondjes zijn ook gechipt.
De ene was al gechipt, de andere heb ik zelf laten doen.
Mijn DA heeft gezorgd dat hij geregistreerd werd, ik hoefde dus zelf niets te doen.
Vind het wel een hoop geld zo'n chip, maar ik vind het gewoon nodig.


Ja, maar daar ontstaat het misverstand. Zijn ze ook geregistreerd bij de Databank voor vermiste huisdieren? Want daarvan zou je zelf bericht moeten krijgen en dan kun je op de computer nakijken of het inderdaad zo is.


Bij het ophalen van Yosca heb ik ook een formulier ingevuld om haar te registreren. Ik kreeg een bevestiging terug van het NDG registratiesysteem. Ik heb net even gekeken en ik kan haar daar idd in terug vinden. Is dit dan genoeg??
Helemaal goed :klasse:

Jess&Max

Ongelezen berichtdoor Jess&Max » 04/01/10 20:36

Klopt! bij mij ook.

Wat ik wel heel vreemd vond bij mijn ene hondje, is dat hij in slaap een chip moest, omdat hij zo'n pieperd was.
Dus mij koste de chip 166 euro.
Voor de rest vind ik het een goede dierenarts, maar dit vond ik wel heel bizar.

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 04/01/10 20:55

uhm :oops: :oops: ik kan astas paspoort niet vinden (meeste spullen zitten nog in een verhuisdoos) kan ik nu evengoed het adres wijzigen? en aanmelden bij de europese databank?

Jess&Max

Ongelezen berichtdoor Jess&Max » 04/01/10 21:09

Misschien via de DA?


Terug naar “Verzorging”