Chippen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Gerritte
Erelid
Erelid
Berichten: 15528
Lid geworden op: 03/01/03 09:12
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 04/01/10 21:25

AnP schreef:uhm :oops: :oops: ik kan astas paspoort niet vinden (meeste spullen zitten nog in een verhuisdoos) kan ik nu evengoed het adres wijzigen? en aanmelden bij de europese databank?


:wink: Dat moet kunnen als je zijn chipnummer weet.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 04/01/10 21:39

Gerritte schreef:
AnP schreef:uhm :oops: :oops: ik kan astas paspoort niet vinden (meeste spullen zitten nog in een verhuisdoos) kan ik nu evengoed het adres wijzigen? en aanmelden bij de europese databank?


:wink: Dat moet kunnen als je zijn chipnummer weet.

Dat staat in mijn telefoon, just in case, ik ken mezelf een beetje chaotisch :wink: dus dan ga ik dat zsm doen. Ik dacht dat je misschien die stickers nodig had. Vandaar de vraag thx

Balou2010

Ongelezen berichtdoor Balou2010 » 05/08/10 23:59

Balou heeft ook een chip, ook aangemeld..
Het is niet alleen bij Tattoeages waarbij het voorkomt dat ze eruit worden gesneden, zoals ik hier lees.. Bij de Staff van mijn ouders is de chip er uitgesneden, Ze hebben haar 4jr geleden proberen te "ontvoeren", ze liep op de parkeerplaats naast het huis, er stopte een auto, riep wat en tsja weg was madam, aangezien ze heel gek is op auto rijden,, Gelijk is de chip eruit gesneden (deze zat op het schouderblad en was duidelijk voelbaar, dit zou bij een lab minder duidelijk voelbaar zijn) en zijn ze in de stad met haar gaan wandelen, waarbij bekenden van ons haar hebben herkend en hebben afgepakt om het maar zo te zeggen..
Ik hoop echt dat ik dit nooit meer mee hoef te maken!

Anita Straalman

Ongelezen berichtdoor Anita Straalman » 06/08/10 23:06

Balou2010 schreef:Balou heeft ook een chip, ook aangemeld..
Het is niet alleen bij Tattoeages waarbij het voorkomt dat ze eruit worden gesneden, zoals ik hier lees.. Bij de Staff van mijn ouders is de chip er uitgesneden, Ze hebben haar 4jr geleden proberen te "ontvoeren", ze liep op de parkeerplaats naast het huis, er stopte een auto, riep wat en tsja weg was madam, aangezien ze heel gek is op auto rijden,, Gelijk is de chip eruit gesneden (deze zat op het schouderblad en was duidelijk voelbaar, dit zou bij een lab minder duidelijk voelbaar zijn) en zijn ze in de stad met haar gaan wandelen, waarbij bekenden van ons haar hebben herkend en hebben afgepakt om het maar zo te zeggen..
Ik hoop echt dat ik dit nooit meer mee hoef te maken!

:eeeks: Dat hoop je inderdaad nooit mee te maken! Jeetje...

niiess

Ongelezen berichtdoor niiess » 15/01/11 14:27

Joy kreeg ook een chip mee van de fokker en z'n formuliertje voor de NDB om de chip te linken aan de eigenaar.

Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 498
Lid geworden op: 05/11/10 19:26

Ongelezen berichtdoor Tess » 15/01/11 15:22

Wij hebben Bailey bij de dierenarts laten chippen en deze zorgde ook voor de registratie. :D

Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 809
Lid geworden op: 20/05/06 17:43
Locatie: Oostzaan

Ongelezen berichtdoor Buddy007 » 15/01/11 16:39

Ik kwam er inderdaad na een aantal jaar achter dat Buddy nog geregistreerd stond op de naam van de fokker.
Maar nu is gelukkig alles goed.
Groetjes Lisanne

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 11/07/11 20:14

In heel Europa is per 1 juli 2011 een chip verplicht gesteld voor elke hond.
In Nederland chipt de Raad van Beheer als het een hond betreft waarvoor een stamboom word aangevraagd. Je kunt dan ook aan de begincijfers van de chip zien of een hond een stamboon van de RvB heeft. In België moet de DA chippen, daarna komt een controleur van St. Hubertus als je stambomen voor de pup(s) aanvraagd. Ook honden zonder stamboom moeten tegenwoordig dus gechipt zijn, daarvoor kun je naar de DA. Je krijgt dan ook een inschrijving voor de BVIRH (Belgische Vereniging voor Identificatie en Registraite van Honden). Telkkens als je verhuisd of als de hond van eigenaar verandert moet je dat doorgeven aan deze instelling. Dan krijg je weer een nieuwe sticker die je in het entingsboekje plakt. In Nederland meldt je je hond het best aan bij de Ned. Databank Gezelschapsdieren.

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 11/07/11 20:55

Ik heb net gelijk de spullen van de fokker even opgezocht en inderdaad er zit een formulier van de NDG bij. Dat ligt hier nu ingevuld en wel, stuur ik morgen meteen op. Maar is dat nu voldoende??

Ik lees in dit topic dat er meerdere databanken zijn?
Als ze in het buitenland vermist raakt is de NDG dan ook voldoende?

Ik vind het een beetje verwarrend.
Bij de Amivedi kun je toch pas inschrijven als ze al vermist zijn? Toch niet preventief, of wel?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 12/07/11 08:18

Roxy11 schreef:Ik heb net gelijk de spullen van de fokker even opgezocht en inderdaad er zit een formulier van de NDG bij. Dat ligt hier nu ingevuld en wel, stuur ik morgen meteen op. Maar is dat nu voldoende??

Ik lees in dit topic dat er meerdere databanken zijn?
Als ze in het buitenland vermist raakt is de NDG dan ook voldoende?

Ik vind het een beetje verwarrend.
Bij de Amivedi kun je toch pas inschrijven als ze al vermist zijn? Toch niet preventief, of wel?
NDH is voldoende. Je geeft door mocht je hond vermist zijn en dan komt dat ook op de databank te staan. En als ze gevonden wordt kunnen ze haar via haar chip weer matchen met de baas.
1 databank is voldoende en de NDG is prima!!

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 12/07/11 09:31

Je krijgt bij het chippen van een nest, door de Raad van Beheer een aantal folders voor de eigenaren van de pupkopers, waaronder de aanmeldings kaart van het NDG.
Bij het ophalen van de pup moeten er meerdere papieren worden ingevuld en leg dan ook het nut van de kaart uit om te registreren en
wat het belang daar van is! Je wilt als fokker toch ook dat een hondje weer op zijn plek terug komt!

Drie jaar geleden kwam ik thuis en zag langs het fietspad twee Samojeeden (poolhonden). Er was geen eigenaar te bekennen en de
honden kwamen mij niet bekend voor. (meestal ken je de mensen wel die hier langs lopen).
Ben in de vieze mot regen meer dan een uur bezig geweest, om deze twee honden van de weg af te houden, op het verkeer letten en proberen ze te vangen. Het zijn nogal shuwe honden als het om vreemde gaat....
Eindelijk had ik het mannetje te pakken, aangelijnt en ben terug naar huis gaan lopen, het teefje volgde ons braaf.
Thuis aan gekomen heb ik ze in de gang gelaten met een bak water.

Nou heb ik al jaren mijn eigen chipreader, wat toen echt een super aan koop was!! Ik was er van overtuigt dat deze twee echt raszuiver waren, want wanneer tref je nou dit ras?
De chip van beide was dus snel gelezen, 1 telefoontje en ik had alle indo die ik nodig had.
Heb de eigenaar gebelt, die natuurlijk niet thuis was, maar druk aan het zoeken.
S'middags ging de telefoon met een hele, hele blije baas! Ze begreep er alleen helemaal niks van hoe ik aan haar telefoon nummer was gekomen...haha...

Heerlijk om baas met honden weer samen te zien, dat gaf echt een goed gevoel! Allemaal dankzij de chip en ik hoop,
dat als mij dit een keer gebeurd, iemand ook de moeite neemt om te zorgen voor de veiligheid van mijn hond en zorgt dat hij weer bij me terug komt, Maar ook die gedachte is vaak zinloos, er zijn namelijk veel mensen die gewoon aan zo'n hond voorbij lopen.

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 12/07/11 09:38

Ik heb de kaart van de NDG vanmorgen op de post gedaan. Krijg ik dan straks bericht van ze dat ze Roxy hebben geregistreerd?
Of kan ik dat zelf ergens nakijken, of het gelukt is?

Ik ben echt blij met dit topic, ik wist het zelf niet. Stom misschien, maar ja kan gebeuren. Nu gelukkig opgelost
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 702
Lid geworden op: 15/02/11 15:01
Locatie: Heerhugowaard

Ongelezen berichtdoor petra2612 » 12/07/11 10:25

Bij afleveren van mijn pup wordt dit standaard door mij ingevuld. Kopers dienen hun gegevens in te vullen en ik stuur deze kaartjes door aan de NDG. Vind dat dit bij de taak van de fokker hoort 8)
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra

santa_6396

Ongelezen berichtdoor santa_6396 » 12/07/11 11:23

Sasha was ook automatisch al gechipt en ik heb ook niet voor de papieren moeten zorgen ... ik ben nu enkel aan het wachten tot ik de papieren heb met het nieuwe en juiste adres ;)

en ik hoop ook dat als mijn hond ooit verloren zou moeten lopen, dat iemand goed voor haar zorgt en me opbelt!

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 12/07/11 11:24

Roxy11 schreef:Ik heb net gelijk de spullen van de fokker even opgezocht en inderdaad er zit een formulier van de NDG bij. Dat ligt hier nu ingevuld en wel, stuur ik morgen meteen op. Maar is dat nu voldoende??

Ik lees in dit topic dat er meerdere databanken zijn?
Als ze in het buitenland vermist raakt is de NDG dan ook voldoende?

Ik vind het een beetje verwarrend.
Bij de Amivedi kun je toch pas inschrijven als ze al vermist zijn? Toch niet preventief, of wel?


De NDG geeft ook penningen uit waarop staat dat je hond gechipt is en met het telefoonnummer van de NDG. Deze kun je aan de halsband hangen.
Yara heeft altijd een Rabiëspenning aan de halsband. Op de achterkant van de penning heb ik haar Naam met ons 06 nummer gedaan.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008


Terug naar “Verzorging”