uit bek stinken

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
dawosuto

uit bek stinken

Ongelezen berichtdoor dawosuto » 06/09/09 18:16

hoi hoi, iemand enig idee hoe het kan komen dat onze Sparkle zo uit zijn bek stinkt? Hij krijgt als voer Royal Canin, veterinary, Junior. Aanbevolen door de da. Verder eet hij geen kattenstront (omdat hij er de kans niet voor krijgt, anders wil hij nog wel eens een klein hapje proberen, :D ) Maar hij blijft uit zijn bek stinken. HOe kan dit komen. Ze is bijna 5 maanden nu.

Hoop dat iemand me helpen kan.

groetjes Susan

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 06/09/09 19:43

:) Waarschijnlijk is jouw Sparkle de kiezen aan het wisselen, houd het even in de gaten, maar als de melkkiesjes eruit gaan, bloed dat soms, en geronnen bloed gaan ze van uit hun bekkie stinken :wink: :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

dawosuto

Ongelezen berichtdoor dawosuto » 06/09/09 20:28

oooh zou dat kunnen, daarvan?? Hij wisselt iig zijn tandjes momenteel, daarvan dan ook?? Nou ik hoop het, en dat het snel weer over gaat, want hij stinkt me toch een partij, :stank:

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 06/09/09 20:41

dawosuto schreef:oooh zou dat kunnen, daarvan?? Hij wisselt iig zijn tandjes momenteel, daarvan dan ook?? Nou ik hoop het, en dat het snel weer over gaat, want hij stinkt me toch een partij, :stank:

kijk maar eens in zijn bekkie :) daar zul je het walhalla wel vinden denk ik :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

JanHarmen

Ongelezen berichtdoor JanHarmen » 25/09/09 16:18

Bij ons hetzelfde! Zelfde leeftijd. Onze Jip is nu ook 5 maanden oud en stinkt af en toe ook waanzinnig uit haar bekkie. Zo erg dat de collega's op het werk er af en toe over klagen :D (ze gaat nl mee naar het werk).

We voeren nu RC, maar willen mede daarom weer terug naar Canex. Dit hadden we vanuit de fokker, maar zijn overgestapt vanwege het feit dat ze het slecht at. We willen nu een 2e poging wagen, omdat we denken dat het zuiverder is dan RC. Als het met het wisselen te maken heeft, is het voer misschien niet de oorzaak. Haar vacht/huid verspreid de geur nl niet. Komt alleen uit haar bek.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/09/09 16:27

Geronnen bloed stinkt inderdaad heel smerig. Na het wisselen is het ook zo weer over hoor. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 25/09/09 16:45

sommige honden stinken nou eenmaal uit hun bek. Bij Cooper is het "normaal" en die heeft toch echt al lang gewisseld :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/09/09 17:40

Als honden uit de bek stinken kan het ook komen door tandsteen oid. Echt stinken is niet normaal volgens mij. :confused:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 25/09/09 23:08

Tijdens het wisselen kunnen ze behoorlijk stinken uit hun bek en dat is wel normaal. Een pup van 5 maanden heeft uiteraard geen tandsteen. Nee hoor, dit is gewoon het wisselen... 8)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 25/09/09 23:19

Saskia.Bernadette schreef:Als honden uit de bek stinken kan het ook komen door tandsteen oid. Echt stinken is niet normaal volgens mij. :confused:
nou Cooper heeft geen tandsteen hoor 8) en het maakt ook niet uit wat hij eet. Het is de ene keer erger dan de andere maar hij kan echt stinken hoor...

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 25/09/09 23:22

herkenbaar! Keo stonk vorige maand ook vreselijk. Is nu weer over gelukkig :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

james

Ongelezen berichtdoor james » 25/09/09 23:44

Yep, die van mij is ook aan het wisselen en stinkt soms ook behoorlijk uit zijn bek :D Vooral als hij 's morgens uit zijn bench komt is het een smerige lucht, maar misschien komt dat dan omdat ik dan nog meer net wakker ben........... 8)

dawosuto

Ongelezen berichtdoor dawosuto » 01/10/09 21:43

nou hier ook nog altijd een vérschrikkelijk stinkende hond, bllrrrgggg vind het echt heel goor. En dan staat tie zo enthousiast hijgend, bek wijd open voor me, :bleh: Hoop dat ze snel klaar is met wisselen. Zie trouwens momenteel niet echt wisseltandjes en toch meurt ze me toch een partij....t'is dat ik zo :verliefd1: ben want anders.... :D

groetjes Susan

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 16/12/09 14:49

Hier momenteel ook erg herkenbaar, Ziva is bijna 5 maanden en al flink aan het wisselen.. Kun je nog iets aan die adem doen of gewoon euh ja negeren ;)

Heb wel eens iets gehoord over het tandenpoetsen bij honden (schijnt ook goed te zijn tegen tandsteen) maar waarmee doe je dat? Ja tandenborstel, maar wat voor pasta zeg maar?

JanHarmen

Ongelezen berichtdoor JanHarmen » 02/01/10 17:21

De jonge hond stinkt inderdaad uit de bek vanwege het wisselen, maar bij ons was het ook het voer (RC) wat de boel versterkte. Wij zijn gewisseld en daarna werd het snel een stuk minder. Echt tandpasta-fris al het wel nooit worden :D


Terug naar “Verzorging”