Verharen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 25/11/09 11:50

Ollie schreef:
roef schreef:roef is er gelukkig weer klaar mee,en het viel dit keer erg mee.van het voorjaar duurde het echt weken en lag de vloer de hele dag vol met haar,maar nu was het binnen 2 weken klaar met af en toe wat dikke plukken.mischien is de zomervacht dunner(logies :roll: ) en komt er nu minder af? oja ik heb nu ook een paar weken de fakefurminator dat zou ook een reden kunnen zijn :D


Die furminator gebruik ik idd ook, maar alleen in de zomer, want in de winter zijn ondervacht weghalen lijkt me niet zo'n goed plan. Tenminste dat is toch de werking van die borstel??? Dus nu duurt het verharen beduidend langer helaas.......


voor dat iemand nu denkt dat ik roef kaal kam :lol: ik heb hem 2 keer gebruikt en idd in de winter(nu hij niet haart) gebruik ik hem ook niet.
vanmorgen na roef zijn zwembeurt voelde ik een droge ondervacht,dus geen medelijden met mijn monster en ik doe hem ook geen jasje aan :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/11/09 13:01

roef schreef:
Ollie schreef:
roef schreef:roef is er gelukkig weer klaar mee,en het viel dit keer erg mee.van het voorjaar duurde het echt weken en lag de vloer de hele dag vol met haar,maar nu was het binnen 2 weken klaar met af en toe wat dikke plukken.mischien is de zomervacht dunner(logies :roll: ) en komt er nu minder af? oja ik heb nu ook een paar weken de fakefurminator dat zou ook een reden kunnen zijn :D


Die furminator gebruik ik idd ook, maar alleen in de zomer, want in de winter zijn ondervacht weghalen lijkt me niet zo'n goed plan. Tenminste dat is toch de werking van die borstel??? Dus nu duurt het verharen beduidend langer helaas.......


voor dat iemand nu denkt dat ik roef kaal kam :lol: ik heb hem 2 keer gebruikt en idd in de winter(nu hij niet haart) gebruik ik hem ook niet.
vanmorgen na roef zijn zwembeurt voelde ik een droge ondervacht,dus geen medelijden met mijn monster en ik doe hem ook geen jasje aan :D
Niet??? Ze hebben van die schattige hondenkleertjes anders............ :lol: :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Cindy Janssen

Ongelezen berichtdoor Cindy Janssen » 25/11/09 14:22

Senna krijgt ook van die schapenvetbonbons, ze vind ze lekker ( maar ze vind alles lekker :D )
Ze is op dit moment ook erg aan het verharen, ik heb geen vergelijking want ze is onze eerste hond. Ik stofzuig gewoon 1 keer per dag, haha

LindaToonen

Ongelezen berichtdoor LindaToonen » 25/11/09 20:18

Helpt dat schapenvetbonbon voor het verharen? :confused:
Diesel verhaart erg veel op dit moment en ik stofzuig 3x soms.
Hij schut zich een keer uit en er ligt weer een hoop.

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 488
Lid geworden op: 04/09/09 14:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ongelezen berichtdoor yosca » 25/11/09 21:09

LindaToonen schreef:Helpt dat schapenvetbonbon voor het verharen? :confused:
Diesel verhaart erg veel op dit moment en ik stofzuig 3x soms.
Hij schut zich een keer uit en er ligt weer een hoop.


Ik heb ze van biofood, op die website staat dat het helpt tegen verharen. Nu heb ik een pup, dus weet ik niet of het dan ook voor oudere honden geldt, maar Yosca verhaart niet en blijft heerlijk zacht aanvoelen. Ze krijgt elke dag een stukje bonbon.

:blondpootje:

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 25/11/09 23:05

Saskia.Bernadette schreef:
roef schreef:
Ollie schreef:
roef schreef:roef is er gelukkig weer klaar mee,en het viel dit keer erg mee.van het voorjaar duurde het echt weken en lag de vloer de hele dag vol met haar,maar nu was het binnen 2 weken klaar met af en toe wat dikke plukken.mischien is de zomervacht dunner(logies :roll: ) en komt er nu minder af? oja ik heb nu ook een paar weken de fakefurminator dat zou ook een reden kunnen zijn :D


Die furminator gebruik ik idd ook, maar alleen in de zomer, want in de winter zijn ondervacht weghalen lijkt me niet zo'n goed plan. Tenminste dat is toch de werking van die borstel??? Dus nu duurt het verharen beduidend langer helaas.......


voor dat iemand nu denkt dat ik roef kaal kam :lol: ik heb hem 2 keer gebruikt en idd in de winter(nu hij niet haart) gebruik ik hem ook niet.
vanmorgen na roef zijn zwembeurt voelde ik een droge ondervacht,dus geen medelijden met mijn monster en ik doe hem ook geen jasje aan :D
Niet??? Ze hebben van die schattige hondenkleertjes anders............ :lol: :wink:


sssstt :eusashhh: maar ik twijfel nog een beetje tussen een dekje met zwartlakleer of een pittig tijgerprintje :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/11/09 23:13

roef schreef:
Saskia.Bernadette schreef:
roef schreef:
Ollie schreef:
roef schreef:roef is er gelukkig weer klaar mee,en het viel dit keer erg mee.van het voorjaar duurde het echt weken en lag de vloer de hele dag vol met haar,maar nu was het binnen 2 weken klaar met af en toe wat dikke plukken.mischien is de zomervacht dunner(logies :roll: ) en komt er nu minder af? oja ik heb nu ook een paar weken de fakefurminator dat zou ook een reden kunnen zijn :D


Die furminator gebruik ik idd ook, maar alleen in de zomer, want in de winter zijn ondervacht weghalen lijkt me niet zo'n goed plan. Tenminste dat is toch de werking van die borstel??? Dus nu duurt het verharen beduidend langer helaas.......


voor dat iemand nu denkt dat ik roef kaal kam :lol: ik heb hem 2 keer gebruikt en idd in de winter(nu hij niet haart) gebruik ik hem ook niet.
vanmorgen na roef zijn zwembeurt voelde ik een droge ondervacht,dus geen medelijden met mijn monster en ik doe hem ook geen jasje aan :D
Niet??? Ze hebben van die schattige hondenkleertjes anders............ :lol: :wink:


sssstt :eusashhh: maar ik twijfel nog een beetje tussen een dekje met zwartlakleer of een pittig tijgerprintje :D
:hzz: :eusashhh:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Miep
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09/01/08 18:19
Locatie: Betuwe

Ongelezen berichtdoor Miep » 26/11/09 09:17

niet kinderachtig doen koop ze gewoon allebei lakleer voor het weekend en de tijgerprint voor doordeweek :wink:
Groetjes van Erna

missjay

Ongelezen berichtdoor missjay » 05/12/09 16:54

Hier ook 2 honden die ontzettend haren, lijkt wel of ze het hele jaar door hun vacht aan het vernieuwen zijn. 1 keer aaien en je kunt inderdaad een flinke sjaal breien :? Heb nu zo'n ontzetten fel groene "swiffer" van microvezel en die haal ik een keer of 6 per dag door het huis en veeg ik op een hoopje. 's avonds een keer alles goed zuigen en 's ochtends kan ik weer opnieuw beginnen.

debbieluna

Ongelezen berichtdoor debbieluna » 28/01/10 01:38

luna verhaart heel het jaar door.
het zijn allemaal van die kleine donshaartjes.
Ik heb al schapenvet, vitamine b pillen geprobeerd. ze krijgt iedere dag kvv duck compleet uitmuntend.
Heeft er iemand nog een tip? zou het met de voeding te maken kunnen hebben??
Ik denk erover om een keer naar een trimsalon te gaan en daar kijken wat ze kunnen doen.
Ik moet over een maand naar de dierenarts voor de jaarlijkse prik dan ga ik ook nog vragen of hij een tip heeft.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 28/01/10 09:11

debbieluna schreef:luna verhaart heel het jaar door.
het zijn allemaal van die kleine donshaartjes.
Ik heb al schapenvet, vitamine b pillen geprobeerd. ze krijgt iedere dag kvv duck compleet uitmuntend.
Heeft er iemand nog een tip? zou het met de voeding te maken kunnen hebben??
Ik denk erover om een keer naar een trimsalon te gaan en daar kijken wat ze kunnen doen.
Ik moet over een maand naar de dierenarts voor de jaarlijkse prik dan ga ik ook nog vragen of hij een tip heeft.
Er zijn al heel vaak topics over geweest, zoek maar eens op 'verharen' of 'rui' dan vind je vast al een heleboel info. :D
Als je KVV voert zou je eens een ander merk kunnen proberen, dan weet je het na een paar weken. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19/11/06 00:00
Locatie: rotterdam

Ongelezen berichtdoor molletje » 28/01/10 11:00

en honden verliezen het hele jaar door altijd wel wat haar he :)

debbieluna

Ongelezen berichtdoor debbieluna » 28/01/10 11:54

ja ik ga wel kijken voor een ander merk kvv.
En ja ik weet dat honden heel het jaar door verharen maar dit is echt niet normaal. Er wonen 5 labjes bij mij in de wijk en niemand heeft er last van.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 28/01/10 13:34

Ik voer zo nu en dan FarmFood Fresh, die hebben ook verschillende smaken en mijn honden hebben er geen last van. Misschien kun je dat proberen? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

debbieluna

Ongelezen berichtdoor debbieluna » 28/01/10 22:06

ok bedankt saskia bernadette ik ga kijken in de winkel of ze dat verkopen.


Terug naar “Verzorging”