Borstelen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer

Borstelen

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 22/01/10 13:46

Even een vraagje, Foofer verhaard op dit moment best erg. Zijn vacht ruikt gewoon, zelf denk ik door de dooie haren die er tussen zitten, kan dat?
Wat kan ik het beste doen, hij krijgt wel elke een zalmbonbon.
Maar qua borstelen, elke dag borstelen of om de dag of of of :confused:

En welke borstels gebruiken jullie? Wij hebben een kam ( http://www.joespetshop.nl/produkt_detai ... n&at=ADORI kam met handvat middel )

en een borstelding ( http://www.joespetshop.nl/produkt_detai ... n&at=ADORI rubber borstel )

Hebben jullie wat tips voor mij?

Alvast bedankt!

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 22/01/10 15:44

Ik gebruik 1x per week een Furminator en om de 2 a 3 dagen een rubberen borstel. Af en toe de natte zeem eroverheen scheelt al een hoop in haren of lekker even in de douche. Max zwemt nu even niet omdat er nog steeds wat ijs her en der ligt, maar daar raakt ie ook veel haar door kwijt.

Daarnaast stofzuig ik hem mee. Hij gaat er gewoon voor staan :D

Niet te vaak borstelen, daar word het alleen maar erger door. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Nienke & Foofer

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 22/01/10 16:52

Els schreef:Ik gebruik 1x per week een Furminator en om de 2 a 3 dagen een rubberen borstel. Af en toe de natte zeem eroverheen scheelt al een hoop in haren of lekker even in de douche. Max zwemt nu even niet omdat er nog steeds wat ijs her en der ligt, maar daar raakt ie ook veel haar door kwijt.

Daarnaast stofzuig ik hem mee. Hij gaat er gewoon voor staan :D

Niet te vaak borstelen, daar word het alleen maar erger door. :wink:


Mee stofzuigen doe ik ook en nu je het zo zegt Foofer heeft inderdaad een tijdje niet gezwommen. Daar kan het natuurlijk ook door komen.
Is het niet zo dat de Furminator ook de ondervacht eruit haalt? En kan je het dan wel elke week gebruiken in de winter?

Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1270
Lid geworden op: 19/05/09 13:41
Locatie: Rijnsaterwoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia » 22/01/10 18:14

Nou, Benco vind borstelen he-le-maal niks.
En naar de stofzuiger blaft 'ie altijd,
dus in de douche met die hond,
en wennen aan het borstelen :?
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 22/01/10 18:23

Ik borstel Olly gemiddeld 1x/maand of 1x in de 2 maanden en dit dan met een shredder. Olly verhaart wel nauwelijks tot niet en haar vacht ruikt ook niet dus het is ook niet meer nodig.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 22/01/10 18:29

Wij borstelen Yara alleen in de periodes dat ze in de rui is. Dit doen we dan 1 à 2x per week. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

chantal-77

Ongelezen berichtdoor chantal-77 » 22/01/10 18:50

Dana verhaart ook niet zo veel, in de haarperiode borstel ik haar eens per week. Ik heb begrepen dat te vaak borstelen het verharen juist verergert of stimuleert......

Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 809
Lid geworden op: 20/05/06 17:43
Locatie: Oostzaan

Ongelezen berichtdoor Buddy007 » 22/01/10 19:39

Buddy wordt nu helemaal niet geborsteld, hij verhaart ook niet.
Ik zou nu niet de furminator gebruiken, die haalt inderdaad de onderwol weg. Als de gelegenheid er is zou ik hem eens lekker wassen, het dode haar laat dan los en dan met afdrogen haal je dan ook veel haar weg.
Groetjes Lisanne

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 22/01/10 19:50

Nienke & Foofer schreef:
Els schreef:Ik gebruik 1x per week een Furminator en om de 2 a 3 dagen een rubberen borstel. Af en toe de natte zeem eroverheen scheelt al een hoop in haren of lekker even in de douche. Max zwemt nu even niet omdat er nog steeds wat ijs her en der ligt, maar daar raakt ie ook veel haar door kwijt.

Daarnaast stofzuig ik hem mee. Hij gaat er gewoon voor staan :D

Niet te vaak borstelen, daar word het alleen maar erger door. :wink:


Mee stofzuigen doe ik ook en nu je het zo zegt Foofer heeft inderdaad een tijdje niet gezwommen. Daar kan het natuurlijk ook door komen.
Is het niet zo dat de Furminator ook de ondervacht eruit haalt? En kan je het dan wel elke week gebruiken in de winter?


Max blijft verharen momenteel. Dus ik blijf 1 x per week de furminator gebruiken idd om de ondervacht goed weg te krijgen. Anders krijg ik zn vacht moeilijk goed.
Ook in de winter heeft ie last van zn ondervacht. Binnen is het warm, zeker als je met je kont voor de gaskachel gaat liggen :D en buiten is het koud.. Die hond blijft verharen, er komt steeds een hele puppert af :D :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Nienke & Foofer

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 22/01/10 20:22

Bedankt allemaal! Ik denk dat Foofer morgen maar even een lekkere douchebeurt ga geven. Is en de lucht weg en de meeste haren.
Ik borstel ook niet te vaak alleen op het moment dat ik aai en heb een halve pup aan mijn handen zitten ga ik toch maar 1x borstelen.

Na het douchen en afdrogen wel of niet met de borstel/kam erdoor?

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 23/01/10 00:31

Wij hebben de honden nog nooit geborsteld en ook nog nooit gewassen het enige wat wij doen is als ze erg vies zijn na het zwemmen in modderwater is afspoelen met de tuinslang en stofzuigen vinden ze beide heerlijk :D Ze glimmen enorm en stinken nooit 8)
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 23/01/10 10:26

Na het wassen de zeem eroverheen en evt als ie droog is heel licht met de rubberen borstel erover. Wel pas als ie droog is..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 23/01/10 22:26

Zijn jullie niet bang dat de afvoer verstopt kan raken van al dat haar dan?

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 23/01/10 23:40

nee hoor. Ik gebruik zo'n afdekbakje, dat het meeste opvangt :wink: , te koop oa bij Action of AH..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Nienke & Foofer

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 24/01/10 19:52

Nou er is een halve hond van Foofer afgekomen. En het putje verstopt hier niet (ik denk soms eerder van mijn lange haren als van Foofer's korte).
Goed gedroogd met de handoek en toen hij helemaal droog was even met de rubberen borstel erover heen geweest.
Ik zie nu ook weer aan zijn vacht dat het meeste eruit is. Hij is weer donker en niet met van die lichte stukken erin.
Oh ja het stinken van de vacht dat viel achteraf wel mee... Heb het aan iedereen gevraagd die hier binnen kwam of ze hem roken. Maar ik ben de enige.... :oops:


Terug naar “Verzorging”