De rui is weer begonnen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Lunaatje

Ongelezen berichtdoor Lunaatje » 31/03/10 16:12

Luna hier is ook behoorlijk aan het verharen. Moet idd elke dag stofzuigen en zelfs dan nog...... :zuigen:
Kan er niet tegenop borstelen. Is de trimsalon echt een aanrader. ik heb ergens het idee dat ik Luna er geen plezier mee doe. Kan natuurlijk ook gewoon bij mij tussen de oren zitten hoor! :D :D

Gebruikersavatar
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 257
Lid geworden op: 13/01/09 15:02
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke » 31/03/10 16:26

Het is echt een aanrader.
Nadat Jayla daar is geweest haart ze bijna niet meer.
Volgens mij kreeg Jayla het idee dat ze bij de dierenarts was toen ze op de tafel moest, vond ze dus echt niet leuk.
Maar later toen wij aan de thee zaten (zijn kennissen) en Joop alleen met haar was, was er niks meer aan de hand.
Ze was zelfs niet bang voor de fohn! Thuis als ik m'n haar fohn of de krultang gebruik weet ze niet hoe snel ze weg moet komen.

Lunaatje

Ongelezen berichtdoor Lunaatje » 31/03/10 16:34

Ok, dan moet ik er toch maar eens over denken om haar toch maar naar de trimmer te brengen. Hier wordt ik wel een beetje gek van. :(

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 31/03/10 17:51

Een paar jaar geleden heb ik mijn honden ook een keer naar een trimsalon gebracht. Ze roken daarna heerlijk en zagen er mooi uit. Het verharen leek veel minder. Leek inderdaad, want na een week zag ik geen verschil en vlogen de vlokken weer om mijn oren. Vond het achteraf zonde van mijn geld.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 31/03/10 18:11

Ik heb Missy vanmiddag een Furminator beurt gegeven. :shock: Kwam aardig wat vanaf. Over een week zal ik het nog eens doen.
Lina en Baila met de rubberborstel gedaan, dat viel nogal mee al met al. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 31/05/10 14:28

Ziva is ook behoorlijk in de rui nu.. Alles ligt continu vol... De furminator besteld die is net binnengekomen... Echt na 3 minuutjes borstelen heb ik al een enorme berg haar dat is niet normaal joh wauw... :shock: Was even om te laten wennen, vanavond nog een keertje...

Zack en Tiesto

Ongelezen berichtdoor Zack en Tiesto » 01/06/10 10:58

Ook hier vanmorgen flink met de Furminator aan de slag geweest!! Wat een fijn ding is dat zeg! Bij Tiesto viel het nog mee wat er af kwam, die zal later wel meer gaan verharen, maar bij Zack....niet normaal, zo'n grote berg lag er naast m!!
Dacht dat hij geen vacht meer over zou houden!!!

Gebruikersavatar
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 523
Lid geworden op: 20/09/08 14:18
Locatie: Ochten

Ongelezen berichtdoor donna » 01/06/10 11:25

Wel voorzichtig doen met de furminator. Ik heb er ook een en mijn man doet het altijd bij Donna. Bij mij in de trainingsgroep is er ook een die vorig jaar de furminator gebruikte en de hond had geen vacht over, maar was wel van de haren af. In principe alleen de dode (losse) haren er uit halen. Hier valt het tot nu toe ontzettend mee met de rui. Maar wat niet is kan nog komen.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 01/06/10 11:30

zosja is gelukkig klaar met verharen en nu is shanna weer bezig straks als de pups geboren zijn en weer weg zit ik weer in de rui maar dan van quinty :roll: en zo gaat het cirkeltje rond
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Hanny

Ongelezen berichtdoor Hanny » 01/06/10 17:40

Ik heb gelukkig een goede kennis die in een trimsalon werkt en vind het leuk om Fleur zo nu en dan lekker onder handen te nemen. Ook Fleurtje vind het prachtig. En dat natuurlijk voor een zacht prijsje.....

marjolein

Ongelezen berichtdoor marjolein » 19/06/10 22:43

Desiree schreef:Een paar jaar geleden heb ik mijn honden ook een keer naar een trimsalon gebracht. Ze roken daarna heerlijk en zagen er mooi uit. Het verharen leek veel minder. Leek inderdaad, want na een week zag ik geen verschil en vlogen de vlokken weer om mijn oren. Vond het achteraf zonde van mijn geld.


Dit is ook mijn ervaring geweest!
Zij gebruikte de fiminator, heb deze nu zelf gekocht.. 1x in de 2 weken gebruik ik de fiminator dit kosten me 1malig 16,95 (look a like) ipv eenmalig 66 euries! nu gaat het stukken beter en merk ik echt dat er minder haar in huis ligt.


Terug naar “Verzorging”