Benchkussen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Jo-Ann

Benchkussen

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 02/06/10 12:49

We zijn eindelijk eruit wat voor mand we voor Kyra nemen.
We gaan er zelf 1tje maken! (Dezelfde als Timber heeft :-))

Maat wordt 90x60, en nou lijkt het me ideaal om er een benchkussen in te leggen.
Maar welke?
Witjes heeft deze:
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 8&search=0

Een ander bedrijf deze:
http://www.comfort-kussen.nl/contents/n ... ssens.html
(De laatste op de pagina!)

En dan heb je ook nog de doggy bench x-treme van Doggy Bag:
http://www.petsworld.nl/webwinkel/index ... cts_id=409

Iemand ervaring met 1 van deze 3? Is dit wat?

Marianna

Ongelezen berichtdoor Marianna » 02/06/10 13:03

Geen ervaring met één van deze, maar ik heb zelf een hoes gemaakt en daar een dekbed in gestopt opgevouwen. Dat ligt lekker zacht en is makkelijk wasbaar. Die hoezen zijn ook gewoon te koop hoor.

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 02/06/10 13:04

Marianna schreef:Geen ervaring met één van deze, maar ik heb zelf een hoes gemaakt en daar een dekbed in gestopt opgevouwen. Dat ligt lekker zacht en is makkelijk wasbaar. Die hoezen zijn ook gewoon te koop hoor.


Dat is natuurlijk ook nog een idee 8)
Niet aan gedacht haha

Marianna

Ongelezen berichtdoor Marianna » 02/06/10 13:09

Wij hadden vroeger ook altijd dure kussens en toevallig ben ik best handig met de naaimachine, dus vorig jaar voordat Flopke kwam me maar eens uitgeleefd op een kussenovertrek en kleedje voor op de bank. Was leuk werk en ze is helemaal happy met haar dikke kussen. Vooral dat ik zowel de binnenkant als de buitenaknt goed schoon kan houden vond ik wel een pluspunt, want sommige kusssens kun je niet wassen qua binnenkant en dat gaat best wel ruiken op den duur.

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 02/06/10 13:30

Ik heb voor Olli de doggybag gehad in de bench. Mooi kussen, goede kwaliteit, maar hij vond het veels te glad. Hij wil graag iets hebben om wat op te frummelen en vouwen om er dan vervolgens op neer te ploffen.
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!

Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 209
Lid geworden op: 16/08/09 16:28
Locatie: Boxmeer

benchkussen

Ongelezen berichtdoor Mousy » 02/06/10 16:36

Wij hadden een heerlijk benchkussen voor Floyd,ging prima en hij lag er heerlijk op :) tot dat meneertje ging puberen en het zomaar uit het niets in een legpuzzel veranderde.Overal stuk gebeten dus :evil: heel jammer,maar na 4 nieuwe kussens ,en steed weer hetzelfde liedje hebben we een plank in de bench gelegd met daarop een stuk laagpolig vloerbedekking waar hij geen vat op heeft.Een kussen ligt lekkerder,maar ja :roll: Het is tot nu toe heel gebleven.Hij heeft wel een lekker nieuw kussen gewoon in de huiskamer waar hij graag op ligt.Dus ik hoop dat het heel blijft bij je.Succes :applaus: Mousy

chantal-77

Ongelezen berichtdoor chantal-77 » 02/06/10 16:44

Dana heeft de doggy bag extreme benchmat en hier lijkt zij erg tevreden mee te zijn. Ze hoeft nooit meer in de bench, maar gaat er vaak zelf in liggen.
Ze heeft ook een doggybag extreme ligkussen gehad, maar hier lag ze zelf niet graag op (maakte denk ik teveel geluid voor haar).

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 02/06/10 18:38

Jo Ann, past er een Biabed in jouw bench?
Na heel veel kussens, dekbedden in hoezen etc., heb ik voor Nick een Biabed gekocht.
Hij heeft, denk ik, hetzelfde type vacht als Kyra.....
Mooi, dik en véel uitharen! Volgens mij hebben ze dezelfde opa, die ook véel haar had.
Biabed is hier een uitkomst.
Zó schoon

:)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 02/06/10 19:45

marions schreef:Jo Ann, past er een Biabed in jouw bench?
Na heel veel kussens, dekbedden in hoezen etc., heb ik voor Nick een Biabed gekocht.
Hij heeft, denk ik, hetzelfde type vacht als Kyra.....
Mooi, dik en véel uitharen! Volgens mij hebben ze dezelfde opa, die ook véel haar had.
Biabed is hier een uitkomst.
Zó schoon

:)


Ja, ik zat ook al eens te kijken naar een bia bed benchmatras, maar die vond ik een beetje duur. We moeten de 90x60 hebben die komt boven de 50 euri uit.
Hij komt niet in de bench maar in een nieuwe houten mand die we zelf gaan maken.
Als ik een dekbed en nepleer koop en het moet laten maken (kan ik zelf nl. helemaal niet :wink: ) dan ben ik bijna net zo duur uit :?
Kan ik beter een mooie kant en klare kopen. Zit nu te twijfelen tussen die van doggy bag en bia bed.....

Het gaat inderdaad ook om het haren, een gewoon kussen kan niet, gaat er echt helemaal in zitten.
En ook omdat Kyra graag op de bank ligt, dus voor mij is het wel duidelijk dat het niet te zacht moet zijn. (We hebben een stevige bank)

Bedankt voor de tips iedereen!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 03/06/10 08:54

we hadden voor roef een heerlijk kussen gekocht voor in de bench maar hij heeft er nooit op willen liggen :roll: in de bench lag hij er naast.
nu ligt hij op 2 oude dekbedhoezen een een fleecedeken en is hij ziels gelukkig,buiten de bench slaapt meneer op een nepbiabed en dat vindt hij heerlijk.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
mugo
Speurneus
Speurneus
Berichten: 19875
Lid geworden op: 14/01/03 09:05
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor mugo » 03/06/10 09:03

marions schreef:Jo Ann, past er een Biabed in jouw bench?
Na heel veel kussens, dekbedden in hoezen etc., heb ik voor Nick een Biabed gekocht.
Hij heeft, denk ik, hetzelfde type vacht als Kyra.....
Mooi, dik en véel uitharen! Volgens mij hebben ze dezelfde opa, die ook véel haar had.
Biabed is hier een uitkomst.
Zó schoon

:)


zweer ook bij biabed
Afbeelding

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 03/06/10 09:46

Jo-Ann schreef:
marions schreef:Jo Ann, past er een Biabed in jouw bench?
Na heel veel kussens, dekbedden in hoezen etc., heb ik voor Nick een Biabed gekocht.
Hij heeft, denk ik, hetzelfde type vacht als Kyra.....
Mooi, dik en véel uitharen! Volgens mij hebben ze dezelfde opa, die ook véel haar had.
Biabed is hier een uitkomst.
Zó schoon

:)


Ja, ik zat ook al eens te kijken naar een bia bed benchmatras, maar die vond ik een beetje duur. We moeten de 90x60 hebben die komt boven de 50 euri uit.
Hij komt niet in de bench maar in een nieuwe houten mand die we zelf gaan maken.
Als ik een dekbed en nepleer koop en het moet laten maken (kan ik zelf nl. helemaal niet :wink: ) dan ben ik bijna net zo duur uit :?
Kan ik beter een mooie kant en klare kopen. Zit nu te twijfelen tussen die van doggy bag en bia bed.....

Het gaat inderdaad ook om het haren, een gewoon kussen kan niet, gaat er echt helemaal in zitten.
En ook omdat Kyra graag op de bank ligt, dus voor mij is het wel duidelijk dat het niet te zacht moet zijn. (We hebben een stevige bank)

Bedankt voor de tips iedereen!


Ik heb de 'nepversie', niet duur en nog helemaal heel na 2 jaar :)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 03/06/10 10:19

In de autobench heb ik deze: http://www.beestenspul.nl/product/huisv ... age-x11429
Ideaal omdat hij niks opneemt (in de autobench liggen ze ook vaak als ze nat en vies zijn), niet te fluffie want ze liggen graag op iets stevigs, met een deken erop komt nestbouwer Ramses ook aan zijn trekken en hij was ook nog eens helemaal niet duur.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1260
Lid geworden op: 19/11/08 13:17
Locatie: Kootwijkerbroek
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marlotte » 03/06/10 10:45

Je hebt toch ook die mooie kussens/matrassen van Jolly Paws? Die kun je geloof ik in elke kleur en maat bestellen. Ik weet niet of dat wat is? Maar ze zien er wel mooi uit :D
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 03/06/10 14:49

Marlotte schreef:Je hebt toch ook die mooie kussens/matrassen van Jolly Paws? Die kun je geloof ik in elke kleur en maat bestellen. Ik weet niet of dat wat is? Maar ze zien er wel mooi uit :D


ja die zijn ook mooi,maar ook best aan de prijs vond ik :roll:
nu een neppe biabed voor € 39,- bij zooplus en die voldoet een jaar na dato nog steeds prima :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012


Terug naar “Verzorging”