Teken

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Ongelezen berichtdoor sam » 16/06/11 10:38

Ik gebruik de scaliborband, en vind gelukkig nooit een teek.Waar kun je ze bestellen voor 15 euro? ik betaal 22, en voor 2 honden scheelt dat nogal.

Zosja
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 418
Lid geworden op: 28/09/07 13:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Zosja » 16/06/11 11:57

sbientje schreef:
Lupos schreef:
Anjess schreef:@Merle:Zo'n tekentang is zeker aan te raden.Als zo'n teek zich vast heeft gezet dan krijg je die er alleen maar op die manier af.Ikzelf spoel hem dan door de wc.Zwemmen zal dat kreng :twisted: Ik gebruik nu wel pipetjes van Advantix ter voorkoming van teken.Werkt perfect!!Dit is te gebruiken bij puppies.
daar gaan ze alleen niet dood van. Teken blijven nog uren leven in water, soms zelf enkele dagen. Ze kunnen tot 17 jaar worden. Als je ze echt dood wilt maken, zodat ze dus niet verder kunnen voortplanten, dan kun je ze het beste in een bekertje met afwasmiddel laten vallen nadat je ze van je hond hebt gehaald. Het afwasmiddel zorgt ervoor dat de teek zinkt, en dan gaat de luchtbel die ze pakken vanzelf op. Meestal zijn ze na een paar uurtjes dood...
17 jaar? :D wow!


Ze gaan ook dood van een beetje kokend water er op, dan zijn ze echt meteen dood...hoef je ook geen paar uur te wachten :)

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 16/07/11 16:41

Vanmorgen lekker gewandeld in het bos en bij thuiskomst kwamen we erachter dat Noah een teek had boven zijn oog, lekkere rotplek ook :evil:
Hij was nog echt heel erg klein, volgens mij net in het bos opgelopen (moet wel want eerder zat hij er nog niet)
Dus mijn vriend en ik Noah in de houtgreep en met de tekentang aan de slag, na een paar pogingen kregen we hem te pakken maar het was zo lastig hij was zo klein dat ik alleen het lichaam eraf trok :oops:
Nu zit er dus alleen nog een klein zwart plekje (de kop) op die plek.
Ik heb geprobeerd de kop er ook uit te krijgen maar dat kl*te beest zit zo goed vast!!
Ik heb hem wel meteen gedruppeld tegen teken dus hij moet wel dood gaan.
Ik las ook op het internet dat als het lichaam eraf is de teek ook dood gaat en dat het lichaam de kop binnen twee dagen vanzelf afstoot, klopt dat?
Of moet ik me nu zorgen maken?
De huid ziet er mooi licht uit, is wel iets opgezet omdat ik de kop steeds probeerde te pakken :oops:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 17/07/11 09:33

sharon66057 schreef:Vanmorgen lekker gewandeld in het bos en bij thuiskomst kwamen we erachter dat Noah een teek had boven zijn oog, lekkere rotplek ook :evil:
Hij was nog echt heel erg klein, volgens mij net in het bos opgelopen (moet wel want eerder zat hij er nog niet)
Dus mijn vriend en ik Noah in de houtgreep en met de tekentang aan de slag, na een paar pogingen kregen we hem te pakken maar het was zo lastig hij was zo klein dat ik alleen het lichaam eraf trok :oops:
Nu zit er dus alleen nog een klein zwart plekje (de kop) op die plek.
Ik heb geprobeerd de kop er ook uit te krijgen maar dat kl*te beest zit zo goed vast!!
Ik heb hem wel meteen gedruppeld tegen teken dus hij moet wel dood gaan.
Ik las ook op het internet dat als het lichaam eraf is de teek ook dood gaat en dat het lichaam de kop binnen twee dagen vanzelf afstoot, klopt dat?
Of moet ik me nu zorgen maken?

De huid ziet er mooi licht uit, is wel iets opgezet omdat ik de kop steeds probeerde te pakken :oops:


Ik zou me niet direct zorgen maken maar hou het wel goed in de gaten.
Kay had laatst een bultje onder zijn oog waarmee we na 3 dagen naar de DA zijn geweest (gezien we geen teek oid hadden gezien daar)
De DA zag wel degelijk een puntje in het midden van het bultje wat wees op een beet/steek en adviseerde ons het bultje in de gaten te houden maar dat het wel een aantal weken kon duren voordat het weg was en dat dat nog geen reden was tot paniek.
Dus hou het gewoon lekker in de gaten en mocht je het zelf niet vertrouwen (en jij bent ook zo bezig met je hond dat je zelf wel weet wanneer je het niet vertrouwd :wink: ) dan ga je langs de DA :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 17/07/11 17:45

Kay schreef:
sharon66057 schreef:Vanmorgen lekker gewandeld in het bos en bij thuiskomst kwamen we erachter dat Noah een teek had boven zijn oog, lekkere rotplek ook :evil:
Hij was nog echt heel erg klein, volgens mij net in het bos opgelopen (moet wel want eerder zat hij er nog niet)
Dus mijn vriend en ik Noah in de houtgreep en met de tekentang aan de slag, na een paar pogingen kregen we hem te pakken maar het was zo lastig hij was zo klein dat ik alleen het lichaam eraf trok :oops:
Nu zit er dus alleen nog een klein zwart plekje (de kop) op die plek.
Ik heb geprobeerd de kop er ook uit te krijgen maar dat kl*te beest zit zo goed vast!!
Ik heb hem wel meteen gedruppeld tegen teken dus hij moet wel dood gaan.
Ik las ook op het internet dat als het lichaam eraf is de teek ook dood gaat en dat het lichaam de kop binnen twee dagen vanzelf afstoot, klopt dat?
Of moet ik me nu zorgen maken?

De huid ziet er mooi licht uit, is wel iets opgezet omdat ik de kop steeds probeerde te pakken :oops:


Ik zou me niet direct zorgen maken maar hou het wel goed in de gaten.
Kay had laatst een bultje onder zijn oog waarmee we na 3 dagen naar de DA zijn geweest (gezien we geen teek oid hadden gezien daar)
De DA zag wel degelijk een puntje in het midden van het bultje wat wees op een beet/steek en adviseerde ons het bultje in de gaten te houden maar dat het wel een aantal weken kon duren voordat het weg was en dat dat nog geen reden was tot paniek.
Dus hou het gewoon lekker in de gaten en mocht je het zelf niet vertrouwen (en jij bent ook zo bezig met je hond dat je zelf wel weet wanneer je het niet vertrouwd :wink: ) dan ga je langs de DA :D


Oke dank wel wel :D
Ik hou het gewoon even in de gaten, het ziet er verder rustig uit.
Hopelijk werkt zijn lichaam dat vieze beest snel naar buiten!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 18/07/11 14:07

:shock: Ik ben eigenlijk verbaasd dat Noah zo weinig teken oploopt, mijn 3-tal zit elke dag onder als we uit het bos komen :(

Hopelijk komt de kop snel los :)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 18/07/11 15:10

Lunatic schreef::shock: Ik ben eigenlijk verbaasd dat Noah zo weinig teken oploopt, mijn 3-tal zit elke dag onder als we uit het bos komen :(

Hopelijk komt de kop snel los :)


Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe dat komt, maar ben er maar al te blij mee :wink:
Ik vind het zulke vieze/enge beestjes!!
Nou druppel ik Noah wel af en toe hoor, maar zeker niet trouw elke 5 weken... denk per jaar 2 keer ofzo.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 21/07/11 11:46

Hij is eruit!
Rond de zwarte plek was een licht korstje ontstaan dus toen ik er net aan krapte kreeg ik het zo weg, er zit nu alleen een licht schaafje maar dat heb ik even ingespoten met Calendulan wondzalf.
Eind goed al goed dus :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 21/07/11 13:40

Gelukkig maar.

Weg met die engerd :evil:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)


Terug naar “Verzorging”