Niet doen of een keer schuldig voelen?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 504
Lid geworden op: 26/02/10 22:44
Locatie: Breukelen

Niet doen of een keer schuldig voelen?

Ongelezen berichtdoor dinodap » 15/03/11 22:06

Er gaat hier een topic over frequentie van het uitlaten.
Nou gaat er bij geen dag voorbij dat ik Joep niet 4 x uitlaat verdeelt over de dag.
Ik ben zelf altijd thuis, maar het gaat er vast eens van komen dat we met de kinderen een keer bijv. naar een pretpark willen in een vakantie. (buiten schoolvakanties om zou Joep een dagje naar het hondenhotel mogen wat hij het einde vind, maar in schoolvakanties is daar geen plek voor).
Zou Joep het kunnen uithouden zo'n 8 uur zonder p&p op de dag voor een keer of moet ik me gegrond schuldig voelen en het niet doen?
Hoe denken jullie daarover?

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 15/03/11 22:11

Ik vind 8 uur op een dag erg lang voor een hond om alleen te blijven. Maar voor een keer moet het wel kunnen denk ik. Als ik werk is Leentje altijd 7 uur achter elkaar alleen, en dat gaat prima. Voordat ik wegga, maak ik een lange wandeling met haar en daarna krijgt ze eten, zodat ze met een volle maag heerlijk de eerste uren ligt te ronken.
Als ik langer weg ben, vraag ik altijd iemand om Leentje even uit te laten, een buurvrouw of een vriendin die in de buurt woont.
Ik vind het zelf ook altijd een vervelend idee als je een dagje uit bent dat je juist een bepaalde tijd thuis moet zijn omdat je hond anders te lang alleen is. Dus dan regel ik oppas....

Gebruikersavatar
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 504
Lid geworden op: 26/02/10 22:44
Locatie: Breukelen

Ongelezen berichtdoor dinodap » 15/03/11 22:14

Heb alleen (bijna) bejaarden of geen hondenliefhebbers als buren helaas (nou ja helaas... ik kan me geen betere buren wensen)

yari
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13451
Lid geworden op: 28/12/02 23:03
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor yari » 15/03/11 22:28

Echt prettig zou ik mezelf er niet onder voelen hoor. Je moet je zelf maar eens indenken dat je na 4 uur al moet plassen en/of poepen en dat je het dan nog eens dubbel zo lang op moet houden...
Kun je ook geen vrienden of familieleden vragen om hem tussendoor een keer uit te laten voor die enkele keer?
En wat denk je als je bijv. in een file komt te staan of autopech krijgt, waardoor je mss nog veel langer dan 8 uur weg bent?
Brrr...nee, niets voor mij.
En dan zul je zeggen 's nachts kunnen ze het ook prima zo lang ophouden (nog wel langer), maar dat heeft ook met 't dag/nachtritme te maken.
Nee, ik zou dan toch wat proberen te regelen.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~

Gebruikersavatar
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 947
Lid geworden op: 04/10/05 20:50
Locatie: vlaardingen

Ongelezen berichtdoor margreet » 15/03/11 22:54

Voor een keertje hoef jij je niet schuldig te voelen hoor,er zijn honden die dit dagelijks moeten doen
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 15/03/11 23:14

Wat Margreet zegt. :)
En anders een dagje dagopvang, is voor de hond ook leuk.

Iefke

Ongelezen berichtdoor Iefke » 15/03/11 23:23

Dat gaat best hoor, als het maar niet te vaak is. Wij deden dat ook wel eens met Buck toen de kids nog kleiner waren. dagje efteling bijvoorbeeld, dan reden we om 9.20 aanj en waren rond 18.00 thuis. van te voren goed wandelen en eten geven en dan lukt het zeker. Voel je je rot dan inderdaad proberen iemand te regelen voor een uitlaat rondje

Marion
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 47
Lid geworden op: 12/02/11 14:52
Locatie: Omgeving Utrecht

Ongelezen berichtdoor Marion » 16/03/11 04:58

Is er geen uitlaatservice bij jullie in de buurt die de honden thuis ophaalt en weer thuisbrengt na het uitlaten?

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 16/03/11 08:24

Misschien moeten wij een keertje samen gaan wandelen en kijken of het klikt tussen Chester en Joep en dan wil ik hem best een dagje opvangen of meenemen. Wie weet kan het wederzijds.

petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 702
Lid geworden op: 15/02/11 15:01
Locatie: Heerhugowaard

Ongelezen berichtdoor petra2612 » 16/03/11 10:13

Zoals ik hier al lees kan het voor een keertje best wel. Maar je moet je er zelf wel lekker onder voelen anders loop je de hele dag "hoe is het met de hond" en dan kan je zelf niet genieten van je dagje weg. Als er een mogelijkheid is dat iemand even langskomt om tussendoor even lekker te wandelen met de hond is dat natuurlijk nog mooier. Maar voor een dagje maak je niet te druk zou ik zeggen. :oops:
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra

kimmeding

Ongelezen berichtdoor kimmeding » 16/03/11 10:39

Zit met hetzelfde een beetje te dubben...

Mijn vriend gaat per 1 april bij een nieuwe baas beginnen en werkt dan van 7.30 tot 16.30.Ik werk op vrijdag af en toe van 7.00 tot 15.00. dus Mexx zal tot half 4 alleen thuis zijn.

Ik vind het niet leuk maar aan de andere kant is het niet anders.
Hij zal er ook een beetje aan moeten wennen want het zal vaker voor komen dat we er niet de hele dag zijn.
Zodra ik thuis ben gaan we snel naar buiten en dan lekker in de auto naar het bos.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 16/03/11 18:42

in december zijn we een lang weekend weg geweest met als afsluiter een dagje efteling.
bij de efteling hebben ze kennels en hoewel ik er vreselijk tegen op zag om roef daar te brengen,wilde ik mijn kinderen ook niet een dagje efteling door de neus boren.
nou roef heeft het daar perfect naar zijn zin gehad :klasse: :D
het had die dag(20 december) heel erg gesneeuwd en roef was daar als enigste hond.
hij had zijn fleecedekens mee en allerlei lekkers en de meiden die bij de kennel en rolstoelen wandelwagen uitleen werkten die dag,waren dol op honden.
ze vroegen of ze roef af en toe los mochten laten in de (afgesloten) kennel ruimte en af en toe wat lekkers(zelf mee genomen) mochten geven.
ik ben 1x wezen kijken en meneer liep bij de meiden en was al 2x wezen plassen in het hondentoilet wat erbij zit.
we mochten roef even lekker laten hollen op het parkeer terrein wat helemaal leeg was die dag.

nu weet ik wel dat dit uniek is,maar ook al zou het drukker zijn geweest dan nog zou roef goed zitten een hele dag.
de horrorsenarioos die ik in mijn hoofd had zijn beslist niet uitgekomen :oops:

dus als je een dagje efteling wil doen is dit echt een optie :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 504
Lid geworden op: 26/02/10 22:44
Locatie: Breukelen

Ongelezen berichtdoor dinodap » 17/03/11 09:18

De efteling had ik idd al eens gehoord, maar dat is natuurlijk niet bij elk pretpark of ander dagje uit zo. Weet jij of er ook echt toezicht is als het wel drukker is daar?
Het zou ook heel incidenteel voorkomen hoor.
@Jutta; is toch niet echt lekker dichtbij en makkelijk om 'ff uit te laten' als ik 2 kleine kinderen mee moet slepen en 2 stuiterlabbies aan de lijn of in huis heb.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 17/03/11 11:53

dinodap schreef:De efteling had ik idd al eens gehoord, maar dat is natuurlijk niet bij elk pretpark of ander dagje uit zo. Weet jij of er ook echt toezicht is als het wel drukker is daar?
Het zou ook heel incidenteel voorkomen hoor.
@Jutta; is toch niet echt lekker dichtbij en makkelijk om 'ff uit te laten' als ik 2 kleine kinderen mee moet slepen en 2 stuiterlabbies aan de lijn of in huis heb.


ja er is de hele dag toezicht en ze hebben je mobiele nummer en als er iets zou zijn bellen ze je gelijk op.
de kennel heeft een nummer en jij krijgt een muntje mee met dat nummer,die moet je laten zien en dan pas gaat de kennel open(zit opslot)

ze voeren je hond niet en laten je hond ook niet uit,maar als het water op is vullen ze dat wel bij.

toen wij er waren liepen er 2-3 meiden,maar als het druk is meer en er is steeds toezicht.
voor een dagje red een hond dat echt wel,neemt niet weg dat als ik een oppas zou hebben gehad ik roef en james daar zou brengen.dat geniet wel mijn voorkeur.maar als de mogelijkheid er is bij een park en je hebt geen oppas dan is het echt geen trauma voor je hond daar :wink:
althans bij de efteling,andere parken weet ik niet
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 10/08/05 15:01
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Quasar » 17/03/11 12:46

Hier zijn wij ook 2 x naar de Efteling geweest en alle 2 de keren was het goed bevallen. Hij trok mij ook naar de kennel toe :shock: Er mag maar 1 persoon met de honden naar binnen in de kennel, zodat je echt toezicht houdt met de opvang en je hond.
Voor de rest gaan we ook naar pretparken waar je de hond mee kan nemen; zoals Duinrell, Slagharen, Hellendoorn. Hier koop je dan een poepzakje en dat is dan de entree voor de hond.
Duinrell zijn we ook al 3x geweest met hem en dat gaat uit de kunst :klasse:
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar


Terug naar “Verzorging”