Ontwormen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ontwormen

Ongelezen berichtdoor jeltje » 10/08/11 00:14

Ff een vraagje: hoe vaak ontwormen jullie je hond en waar gaat jullie voorkeur naar uit, pasta, pil of pipet?

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 10/08/11 06:32

Ik geef Keo 2x per jaar een pil, Milbemax.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Jelmer-vr

Ongelezen berichtdoor Jelmer-vr » 10/08/11 08:01

Om de 3 maanden een pil bij de DA weg.

En elke maand een vlooienkuur, ook bij de DA weg.

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 10/08/11 08:22

Ontwormen (Milbemax) doe ik alleen als we naar het zuiden (Frankrijk) zijn geweest. Dit ivm de kans op een besmetting van hartworm.
De rest van het jaar geef ik knoflook/biergisttabletten.
Deze zijn tegen vlooien, teken en licht wormafdrijvend.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Jelmer-vr

Ongelezen berichtdoor Jelmer-vr » 10/08/11 08:53

Geef ook regelmatig, meestal dagelijks knoflook schapenvet.
Dit is goed voor de vacht, en tegen vlooien en teken.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 10/08/11 10:05

ik ontworm niet,1x per jaar doe ik ontlastingsonderzoek naar wormen en eitjes.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 10/08/11 21:37

Ontworm nu gemiddeld 2x per jaar,maar wil waarschijnlijk het zelfde gaan doen als Roef.
Scheelt toch weer chemische troep wat in het lijf van je hond komt,als het niet nodig is.

Gebruikersavatar
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 947
Lid geworden op: 04/10/05 20:50
Locatie: vlaardingen

Ongelezen berichtdoor margreet » 10/08/11 22:55

Ontwormen zou ik alleen doen als ze wormen hebben, dus nog nooit gedaan na de puppentijd.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 11/08/11 07:20

Jelmer-vr schreef:Om de 3 maanden een pil bij de DA weg.


Zo doe ik het ook. Niet mijn voorkeur hoor maar ja ...
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 11/08/11 08:00

Heel verschillend dus, twijfel wat ik zal doen. Misschien 2 x per jaar een pil!!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 11/08/11 10:44

tja ik ben mischien eigenwijs hoor,maar waarom zo`n gifpil er in als je niet eens zeker weet of je hond wormen heeft?
die pillen doden alleen wormen en eitjes maar voorkomen geen besmetting dus je kan de ene week je hond ontwormd hebben en de week daarop lopen ze een besmetting op en krijgen ze als nog weer wormen.
voor de zekerheid ontwormen vind ik (mijn mening he 8) ) te makkelijk en die pillen net effe te giftig om "zomaar"te geven.
kijk dat je pups ontwormt daar hoor je me echt niet over,maar daarna?
tis ook niet voor niks he dat je pas een week na de entingen een wormenpil mag geven":"het is toch zooi"zijn de exacte woorden van mijn da, na de enting van roef toen hij een jaar was.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 11/08/11 10:57

roef schreef:tja ik ben mischien eigenwijs hoor,maar waarom zo`n gifpil er in als je niet eens zeker weet of je hond wormen heeft?
die pillen doden alleen wormen en eitjes maar voorkomen geen besmetting dus je kan de ene week je hond ontwormd hebben en de week daarop lopen ze een besmetting op en krijgen ze als nog weer wormen.
voor de zekerheid ontwormen vind ik (mijn mening he 8) ) te makkelijk en die pillen net effe te giftig om "zomaar"te geven.
kijk dat je pups ontwormt daar hoor je me echt niet over,maar daarna?
tis ook niet voor niks he dat je pas een week na de entingen een wormenpil mag geven":"het is toch zooi"zijn de exacte woorden van mijn da, na de enting van roef toen hij een jaar was.


Ik ga met je mee hoor maar ja, Olly is niet mijn hond dus dan kan je niet altijd alles doen wat je wil hé :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 11/08/11 11:13

Miske schreef:
roef schreef:tja ik ben mischien eigenwijs hoor,maar waarom zo`n gifpil er in als je niet eens zeker weet of je hond wormen heeft?
die pillen doden alleen wormen en eitjes maar voorkomen geen besmetting dus je kan de ene week je hond ontwormd hebben en de week daarop lopen ze een besmetting op en krijgen ze als nog weer wormen.
voor de zekerheid ontwormen vind ik (mijn mening he 8) ) te makkelijk en die pillen net effe te giftig om "zomaar"te geven.
kijk dat je pups ontwormt daar hoor je me echt niet over,maar daarna?
tis ook niet voor niks he dat je pas een week na de entingen een wormenpil mag geven":"het is toch zooi"zijn de exacte woorden van mijn da, na de enting van roef toen hij een jaar was.


Ik ga met je mee hoor maar ja, Olly is niet mijn hond dus dan kan je niet altijd alles doen wat je wil hé :).


dat snap ik kim en ik weet hoe jij er overdenkt en dat lijkt me lastig voor je.je moet dat wat ik geschreven heb ook niet als aanval zien ofzo :oops: .
is er geen mogelijkheid dat ze bij olly ook ontlasingsonderzoek doen? je hebt het nl ook voorelkaar gekregen om haar te laten barfen :)
of denk ik te makkelijk :oops:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 947
Lid geworden op: 04/10/05 20:50
Locatie: vlaardingen

Ongelezen berichtdoor margreet » 11/08/11 13:25

roef schreef:tja ik ben mischien eigenwijs hoor,maar waarom zo`n gifpil er in als je niet eens zeker weet of je hond wormen heeft?
die pillen doden alleen wormen en eitjes maar voorkomen geen besmetting dus je kan de ene week je hond ontwormd hebben en de week daarop lopen ze een besmetting op en krijgen ze als nog weer wormen.
voor de zekerheid ontwormen vind ik (mijn mening he 8) ) te makkelijk en die pillen net effe te giftig om "zomaar"te geven.
kijk dat je pups ontwormt daar hoor je me echt niet over,maar daarna?
tis ook niet voor niks he dat je pas een week na de entingen een wormenpil mag geven":"het is toch zooi"zijn de exacte woorden van mijn da, na de enting van roef toen hij een jaar was.


Dit zou ik geschreven kunnen hebben 8)
Afbeelding

Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 11/08/11 14:09

Ik ben er ook nog heel erg aan het twijfelen. Ik heb laatst Advocate gebruikt omdat het ook tegen de hartworm is en wij in Frankrijk op vakantie waren. Het zijn pipetjes en ik vind het een drama. Chester vind het helemaal niks.
Een vriendin van mij zweert ook op het onderzoek van de ontlasting en daar kijken ze ook of er nog eitjes zitten. Mijn DA was er wel open voor maar was van mening dat het toch veiliger is ook voor bvb kinderen in de buurt.
Ik weet het dus nog niet helemaal zeker.
Afbeelding

bedankt Sharon !


Terug naar “Verzorging”